Silnik Wartburga 353
Pod samiuśki koniec produkcji i wcześniej na eksport robili silniki 55 konne, ale coś takiego dostać to kaplica. Co do różnic, to były 4 typy gaźników, 3 eFki jednogadzielowe, 1 Jikov dwugardzielowy, trzy rodzaje sprzęgieł, ale to Cię nie interesuje. 353.0 miał inny blok (cieńszy) trochę inny wał, (brak tłumika drgań skrętnych icoś tam jeszcze) no i pierwsze 353.0 miały łożyskoanie sworzni na tulejach brązowych. Acha i do 85 roku wałek pompy był dłuższy a i sama pompa była insza ze wzglądu na wentylator.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
reasumuja, najlatwiej bedzie ci kupic silnik z wartka po 85. najlepiej od takiego z nowa atrapa. mialy chlodnice z przodu i sa stosunkowo mlode. trakie wlasnei wkladaja to trabow. a co do tych 5km wiecej pod koniec produkcji - nie wiem skad sirok ma takie newsy, ale ja pierwsze slysze. bo jakos nie widzde, czym mieliby te 5km zarobic, skoro blok i wal byly takie same, podobnie gazik i ogolnie caly osprzet. skad wiem - do niedawna jezdzil u mnie taki 353 z koncowki, swiatla z tylu mial fabrycznie takie jak w 1.3. ogolnie - oprocz tylnego pasa jezdzil i wygladal normalnie. wg sepcyfikacji z jego instrukcji mial 50km. nie wiem czy byly nowsze... a 5km przy 50 to cale 10%, wbrew pozorom sporo. a co do sosiagow na 1/4 mili - niestety, ogranicza cie skrzynia trabanta, i to dosc mocno. na tyle, ze trabi 353 na 1/4 mili zostal bardzo daleko sa seryjnym warbem 353 kombi. jak juz pisalem - pojdz tropem montazu silnika ze skrzynia - da sie. na forum ctk byly takie tematy, poszukaj. wtedy naprawde wykorzystasz te 50km z wartburga. acha, jeszcze jedno - w swapach na skrzynie trabantowa siadajace sprzeglo (w drastycznych przypadkach polamana tarcza) to norma. musisz wiec miec wprawe w wyciaganiu motoru sa plusy i minusy takiego manewru. do skrzyni z wartka musisz kombinowac z zawieszeniem - ale wiem ze sie da, taki trabik jezdzil w kjs-ach i radzli sobie rewelacyjnie. a co do walu z barkasa - w polsce nie do dostania, w ogole nic nie dostaniesz do barkasa, bo nie byly one nigdy oficjalnie do nas eksportowane. wszystko co u nas jezdzi to prywatny import za nieboszczki ddr jeszcze. a, slyszalem o 3 barkasach z silnikiem 1.3, ktore swego czasu zlicytowal jakis urzad celny na zachodniej granicy - jakas kontrabanda tam szla. info pewne 50/50.
Papieju, podajesz dane z jednego wycigu. Brał w nim udział naprawdę dobrze wyregulowany Wartburg i Trab 353, który o ile pamiętam mulił się zdrowo w stosunku do innych podobnych konstrukcji (porównanie z 353 Pici). Skrzynia trabantowa ma krótsze przełożenia, więc spod świateł dobrze wyregulowane 353 w trabie zeżre dwieście kilkadziesiąt kilo cięższego braciszka z Eisenach. Nie wiem, mnie coś takiego w zupełności satysfakcjonuje:c http://republika.pl/danielllo/picia.wmvpapieju pisze:na tyle, ze trabi 353 na 1/4 mili zostal bardzo daleko sa seryjnym warbem 353 kombi
A ci do Sikorowych 5 KM + to też nie wiem... może kwestia jakości wykonania? Ale jak od ładnych paru lat szukam wszelkich możliwych informacji o Wartburgach, to 55KM znalazłem tylko w danych, gdzie moc była podana według normy SAE, standard o ile pamiętam hamerykański, silnik pracuje bez obciążenia jakichkolwiek urządzeń zewnętrznych. W Europie moce były i są liczone wg normy zgodnej z DIN - silnik pracuje ze wszystkimi paskami, agregatami i tłumikami.
353W '88, 2107 '87
Według norm SAE mierzono moc też chyba u sowietów, nie mgoę teraz znaleźć odpowiedniej strony. Co do Marselowego warba to nie tylko jest wyregulowany, ale i podrasowany. A Rewelacje o silniku 55KM pochodzą właśnie od niego i od Jędrka.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
a co do walu z barkasa - w polsce nie do dostania, w ogole nic nie dostaniesz do barkasa, bo nie byly one nigdy oficjalnie do nas eksportowane.
Dziwne, bo wartb o którym pisałem że miałem go kupić rok temu miał w zapasie sporo częsci, w tym również wał (NOWY!) barkasa. Było tego naprawdę dużo, mówię o całych silnikach, skrzyniach i masie drobnicy która nie zmieściła się do tego 353 kombi. Poszło za 600 zł. Czasem mam nosa do okazji, inna sprawa że nie skorzystałem.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
moze sie trafialy czesci barkasowe pojedynczo i okazyjnie, ale jak mowilem - one nigdy nie byly do nas sprowadzane, a co za tym idzie nie bylo ani jednego aso. co do rewelacji nie podpartych papierem pochodze z rezerwa, bo stanpol utrzymuej ze ostatnie wartki 1.3 schodzily z tasmy ze skrzyniami 5, elektrycznymi szybami i ogolni mega-podpasione. sek w tym, ze nikt nigdy o tym nie slyszal, o widoku nie wspomne, a oni maja podobno takiego sprowadzic. coz, sprowadza to zobaczymy. poki co welka rezerwa.
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
a ja ostatnie takie trampa namierzylem, stoi sobie biedaczysko juz wieki wiekow i nikt sie nim nie zajmuje powietrza mu brak ...no i wraczysko sie robi ten napis mnie intryguje 601S de lux pewno klime ma?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2005-12-23, 14:06 przez sereniarz(atom1), łącznie zmieniany 1 raz.
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
no no-sam sie nad tym zastanawiam zeby odnalezc wlasciciela i albo zabrac to co fajne albo go jakos calego odkupic i potem ...wiadomo
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg