Silnik Wartburga 353

Informacje techniczne innych pojazdów.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Cinek pisze:podgrzewanie przepustnicy
ooo pierwsze słysze, mam drugie auto z tym gaźnikiem i nawet nie wiedziałem że ma taką funkcję :P

Co do rasowania.
-Polerka kolektora wydechowego (można i ssący, ale porowata strutura sprzyja mieszaniu mieszanki)
- polerka komór spalania i denek tłoków
-wypełnienie otworów w wale balsą i impregnacja
-wypełnienie skrzyni korbowej
-planowanie głowicy
- opiłowanie okien z ostrych krawędzi
-podpiłowanie dolnej częsci tłoka aby nie miała w przekroju prostokąta a trójkąt prostokątny
-polerka korbowodów i ewentualne ich odchudzenie
-likiwidacja ostrych krawędzi w gaźniku
-opiłowanie tej części przepustnic które wychylają się do goey aby tworzyły szpic
-przekonstruowanie komory rozprężnej (dość trudne, musi byc właściwie wyliczona)
-przekonstrouwaniu ukłądu doprowadzającego powietrze do gaźnika
-odchudzenie i wyważenie koła zamachowego

Z tego co pamiętam to chyba wszystko, pamiętaj, że takie przeróbki obniżą bardzo znacząco trwałość teog silnika. Trzeba się zastanowić czy to ma sens, bo i tak 50 KM w aucie które waży ok 600 kg to sporo.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
wiktorR20
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 341
Rejestracja: 2005-02-25, 13:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: wiktorR20 »

można i ssący, ale porowata strutura sprzyja mieszaniu mieszank
Pierwsze słyszę,aby ktos zalecał pozostawianie porowatego kolektora dolotowego,zwykle przy usprawnieniach sie go poleruje( redukuje opory przepływu)
Nie kłóć się z idiotą,
bo sprowadzi Cię to swojego poziomu i
pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Tak ale porowata struktura aluminium sprzyja zawirowaniom mieszanki, która po wejściu do cylindra jest lepiej zmieszana z powietrzem i bardziej wydajna. A co do oporów, to ważniejsze jest zlikwidowanie ostrych krawędzi niż wygładzenie kolektora.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
wiktorR20
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 341
Rejestracja: 2005-02-25, 13:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: wiktorR20 »

W szkole mnie uczyli,że zawirowanie ma być w cylindrze( dlatego czasem produkowane były silniki,w których tłoki miały deflektor),a w kolektorze przepływ bez oporów i zawirowań,bo to zmniejsza prędkość przepływu.A mała prędkość przepływu w uk.dolotowym to wolniejsze napełnianie cylindrów.Układ dolotowy w 2T jest dość długi,dlatego nie ma tu problemu z mieszaniem się paliwa z powietrzem,co innego silniki z wtryskiem bezpośrednim,ale nie o tym tu mowa.
Nie kłóć się z idiotą,
bo sprowadzi Cię to swojego poziomu i
pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

a filtr niskooporowy np z pończochy ?
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
JaNN
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 271
Rejestracja: 2005-11-28, 23:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JaNN »

Wiktor, opory przy porowatym dolocie (polerować ruchami okrężnymi papierem 200 ;) są praktycznie takie same. Jedyne co, to kiedy masz dolot na lustro przy zimnym silniku, mieszanka skrapla sie na ściankach i spływa w postaci ciekłej do silnika. Przy porowatej strukturze dolotu to, co się skropli jest potem w stanie odparować. Taka różnica.

[ Dodano: 2005-12-20, 16:36 ]
Kaa pisze:a filtr niskooporowy np z pończochy ?
Co to da? Opór na filtrze tworzy podciśnienie w dolocie. Bez tego podciśnienia gaźnik będzie ciągnął mniej benzyny. Zakładając, że filtr jest czysty, silnik naprawdę nie musi się napracować, żeby pokonać opór jaki on stawia.
353W '88, 2107 '87
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

ooo pierwsze słysze, mam drugie auto z tym gaźnikiem i nawet nie wiedziałem że ma taką funkcję

Podgrzewanie gardzieli, kurrrde czepiasz się.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
CyklonB
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2005-11-11, 00:17
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: CyklonB »

Dolot musi być chropowaty a najlepiej wypolerować, po czym zrobić poprzeczne rysy. Należy pamiętać, że płynne paliwo NIE SPALA SIĘ a jedynie jego opary Trzeba zapobiegać dostawaniu się kropel do cylindra bo przez to powstaje nagar i marnuje się paliwo.
lepiej jak samochód brzydko wygląda a sportowo jeździ niż jak sportowo wygląda a jedzi brzydko...
Awatar użytkownika
JaNN
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 271
Rejestracja: 2005-11-28, 23:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JaNN »

Cinek pisze:Podgrzewanie gardzieli, kurrrde czepiasz się.
Żeby niw było niedomówień- gardziel to zwężenie w gaźniku, a podgrzewany jest kolektor dolotowy :)
353W '88, 2107 '87
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

Kaa napisał/a:
a filtr niskooporowy np z pończochy ?

Co to da? Opór na filtrze tworzy podciśnienie w dolocie. Bez tego podciśnienia gaźnik będzie ciągnął mniej benzyny. Zakładając, że filtr jest czysty, silnik naprawdę nie musi się napracować, żeby pokonać opór jaki on stawia.

hmm jasłyszałem o stosowaniu takiego patentu więc się zastanawiam co to daje
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
JaNN
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 271
Rejestracja: 2005-11-28, 23:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JaNN »

Teoretyzując, bo ze swoimi modyfikacjami filtra na hamownię nie wjeżdżałem, "niskooporowy filtr" (cóż za profesjonalna nazwa na babciną pończochę :) ) da wykrywalne zapomocą sprzętu laboratoryjnego NASA odetkanie silnika. Ale ponieważ jak już napisałem, zupełnie zmienia się podciśnienie w gardzieli, ktoś znający się na rzezy będzie musiał od nowa wyregulować gaźnik.
353W '88, 2107 '87
Awatar użytkownika
wiktorR20
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 341
Rejestracja: 2005-02-25, 13:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: wiktorR20 »

Wiktor, opory przy porowatym dolocie (polerować ruchami okrężnymi papierem 200 są praktycznie takie same. Jedyne co, to kiedy masz dolot na lustro przy zimnym silniku, mieszanka skrapla sie na ściankach i spływa w postaci ciekłej do silnika. Przy porowatej strukturze dolotu to, co się skropli jest potem w stanie odparować. Taka różnica.
Tak to prawda,ale tu chodzi o silnik usprawniany,a wiec np.do sportu.Wiadomo,że w sporcie nikt nie patrzy czy po zapaleniu silnika mieszanka się skrapla w gardzieli czy nie,czy sie robi nagar,czy nie.Wazne jest,żeby silnik był sprawny na wysokich obrotach.Wysokie obroty i moc oto co ma znaczenie w takim silniku,więc kolektor ma być własnie lustrem.

Proponuje poczytac opracowania Tomasza Sałka( było juz o nim na tym forum).Wg tego pana silnik np.Syreny może osiagac moc do 100KM.Tylko nie pytajcie jakim kosztem,bo wiadomo,że dużym.
Nie kłóć się z idiotą,
bo sprowadzi Cię to swojego poziomu i
pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

wiktorR20 pisze: Tak to prawda,ale tu chodzi o silnik usprawniany,a wiec np.do sportu
Nic podobnego, nikt nie napisał że ma być to silnik wyczynowy.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
wiktorR20
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 341
Rejestracja: 2005-02-25, 13:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: wiktorR20 »

I może znacie stronki jakieś (najlepiej polskie) co opisują krok po kroku tuningowanie takowego silnika, chociaż sądze ze przy tej masie samochodu i przy tym silniku na seryjnym bedzie wymiataczem - Bez głupich komentarzy proszę
O ile rozumiem silnik ma byc tuningowany,a więc kolega stawia na osiagi.
Nie kłóć się z idiotą,
bo sprowadzi Cię to swojego poziomu i
pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

chyba że ktoś szuka optimum między wyczynem a ekonomią życze powodzenia w szukaniu
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
ODPOWIEDZ