ooo pierwsze słysze, mam drugie auto z tym gaźnikiem i nawet nie wiedziałem że ma taką funkcjęCinek pisze:podgrzewanie przepustnicy
Co do rasowania.
-Polerka kolektora wydechowego (można i ssący, ale porowata strutura sprzyja mieszaniu mieszanki)
- polerka komór spalania i denek tłoków
-wypełnienie otworów w wale balsą i impregnacja
-wypełnienie skrzyni korbowej
-planowanie głowicy
- opiłowanie okien z ostrych krawędzi
-podpiłowanie dolnej częsci tłoka aby nie miała w przekroju prostokąta a trójkąt prostokątny
-polerka korbowodów i ewentualne ich odchudzenie
-likiwidacja ostrych krawędzi w gaźniku
-opiłowanie tej części przepustnic które wychylają się do goey aby tworzyły szpic
-przekonstruowanie komory rozprężnej (dość trudne, musi byc właściwie wyliczona)
-przekonstrouwaniu ukłądu doprowadzającego powietrze do gaźnika
-odchudzenie i wyważenie koła zamachowego
Z tego co pamiętam to chyba wszystko, pamiętaj, że takie przeróbki obniżą bardzo znacząco trwałość teog silnika. Trzeba się zastanowić czy to ma sens, bo i tak 50 KM w aucie które waży ok 600 kg to sporo.