Silnik Wartburga 353
Silnik Wartburga 353
Witam!
Na wstępie proszę mnie nie pytać co z nim mam zamiar zrobić, na pewno nie wsadzę go do Syreny tylko do czegoś równie ciekawego Więc:
Jak w temacie.
Po świętach będe "na gwałt" poszukiwał ładnego czyt. sprawnego silnika od Wartburga 353 wraz ze skrzynią biegów.
Że jestem zielony w sprawie Warczyburgów to ile mogę dać za taki silnik?
Na co mam zwracać uwagę?
A jeszcze fajnie by było jak by ktoś z forum takowy silnik miał i by mu się ze sprzedażą bardzo nie śpieszyło
Pozdrawiam i czekam na wszelkie informacje!
P.S.
I może znacie stronki jakieś (najlepiej polskie) co opisują krok po kroku tuningowanie takowego silnika, chociaż sądze ze przy tej masie samochodu i przy tym silniku na seryjnym bedzie wymiataczem - Bez głupich komentarzy proszę
Na wstępie proszę mnie nie pytać co z nim mam zamiar zrobić, na pewno nie wsadzę go do Syreny tylko do czegoś równie ciekawego Więc:
Jak w temacie.
Po świętach będe "na gwałt" poszukiwał ładnego czyt. sprawnego silnika od Wartburga 353 wraz ze skrzynią biegów.
Że jestem zielony w sprawie Warczyburgów to ile mogę dać za taki silnik?
Na co mam zwracać uwagę?
A jeszcze fajnie by było jak by ktoś z forum takowy silnik miał i by mu się ze sprzedażą bardzo nie śpieszyło
Pozdrawiam i czekam na wszelkie informacje!
P.S.
I może znacie stronki jakieś (najlepiej polskie) co opisują krok po kroku tuningowanie takowego silnika, chociaż sądze ze przy tej masie samochodu i przy tym silniku na seryjnym bedzie wymiataczem - Bez głupich komentarzy proszę
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
trampek turbo buster 353 W-5o koocy...;-] to ten z awatara?
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Trabant 353? Fajny pomysł, też czasem o tym myślę....
Jak to się tuninguje....Dokładnie chyba nikt Ci nie odpowie, ale są strony poświęcone rasowaniu silników 2T. Myślę, że dobrze byłoby zacząc od czegokolwiek, wykonać jedną zmianę - i obserwować jak wpłynęło to na silnik. Byle nie robić wszystkiego na raz, bo nie sposób będzie określić które zmiany wpłynęły korzystnie na zachowanie silnika, a które nie. Na pewno możesz pokusić się o niewielkie splanowanie głowicy, wyrównanie niedokładności odlewów, odchudzenie tłoków, spolerowanie korbowodów, a jeśli będzie to starszy silnik o montaż gaźnika Jikov SEDR - dwugardzielowy, pompka przyspieszająca, podgrzewanie przepustnicy - małe cacko , elektronicznego zapłonu i elektrycznego silnika wentylatora chłodnicy - w starych silnikach wentylator jest napędzany o pasa, więc jeśli walka toczy się o każdego kucyka, warto.
Jak to się tuninguje....Dokładnie chyba nikt Ci nie odpowie, ale są strony poświęcone rasowaniu silników 2T. Myślę, że dobrze byłoby zacząc od czegokolwiek, wykonać jedną zmianę - i obserwować jak wpłynęło to na silnik. Byle nie robić wszystkiego na raz, bo nie sposób będzie określić które zmiany wpłynęły korzystnie na zachowanie silnika, a które nie. Na pewno możesz pokusić się o niewielkie splanowanie głowicy, wyrównanie niedokładności odlewów, odchudzenie tłoków, spolerowanie korbowodów, a jeśli będzie to starszy silnik o montaż gaźnika Jikov SEDR - dwugardzielowy, pompka przyspieszająca, podgrzewanie przepustnicy - małe cacko , elektronicznego zapłonu i elektrycznego silnika wentylatora chłodnicy - w starych silnikach wentylator jest napędzany o pasa, więc jeśli walka toczy się o każdego kucyka, warto.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
musisz wiedziec, ze silnik 353 ze skrzynia sie do traba da, ale z polowa zawieszenia przedniego warba. generalnie sam silnik i kryza na skrzynie traba i tez bedzie, choc slabszy, bo skrzynia krotka. wejdz na strone klubu trabanta www.cartoontrabant.pl i na forum poszukaj. tony postow o wstawianiu silnika 353 do traba
ale po co az tak? 3 gazniki niekoniecznie cos dadza, poza tym znajdz pod to kolektor... wal trzeba wywazyc i uzupelnic przeciwagi, splanowac glowice, spolerowac kanaly. co do nowszego gaznika - wprowadzono go celem obizenia spalania, a nie poprawy osiagow. kwestia ekperymentow, ale ja w seryjnym 353 na gazniku 1-gardzielowym f40 zamykam licznik. trwa to, ale sie da. zaplon elektroniczny nie da nic poza tym, ze nie trzeba go co jaksi czas regulowac. mialem i wywalilem, bo sie zepsul. ta elektronika pochodzi z ddr i ma juz 15 lat i wiecej - pamietajcie o tym. na ustawionym tradycyjnym zaplonie mialem tak, ze ledwo nacisnalem gaz na 3 i juz 100 bylo. trabi jest mniejszy. generalnie - najlepszy efekt (najtaniej i najszybciej) uzyskasz na seryjnym silniku, ktory zalozysz ze skrzynia. jest to bardzo problmetyczne, ale wykonalne. oczywiscie mozesz sie bawic w tuning, ale do tego to polecam rozebrac silnik na czynniki pierwsze i od nowa go zlozyc, od razu na nowym wale. a o tuningu silnka 2t napisano juz tony ksiazek, majac dostep do warszatu i zaciecie mechaniczne mozesz zrobic monstera 90km, ale to juz obowiazkowo ze skrzynia warba musisz zalozyc do trampa, bo orginalna po prostu tego nie przezyje
po co kolektor każdy gażnik bezpośrednio do okienka (albo jeśli trzeba dopasować kołnierz jakiś ) pozbawia to silnik zawirowań na trójniku ale najważniejszy jest dobrze wyważony wał bo po co się męczyć z resztą kiedy wał pozwala części kucyków brykać bezużytecznie
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Z praktyki jazdy Trabim powered by 353:
- fajnie - chociaż pali jak smok - a pali tyle bo wiecznie trzeba mu cisnąć - inaczej dostaje drgawek jak paralityk (wolne obroty tego silnika trzęsą całym biednym Trabim) - a poza tym daje wielką radochę z jazdy - mocne toto i dobrze zrobione wkręca się jak VTEC - no i to Trabi - więc nikt się nie spodziewa po nim cudów - ogólnie - warto - ale absolutnie nie nadaje się na codzień
Aha, mozliwe że powyższe drgawki to przypadłość tylko tego egzemplarza - nie mam skali porównawczej
- fajnie - chociaż pali jak smok - a pali tyle bo wiecznie trzeba mu cisnąć - inaczej dostaje drgawek jak paralityk (wolne obroty tego silnika trzęsą całym biednym Trabim) - a poza tym daje wielką radochę z jazdy - mocne toto i dobrze zrobione wkręca się jak VTEC - no i to Trabi - więc nikt się nie spodziewa po nim cudów - ogólnie - warto - ale absolutnie nie nadaje się na codzień
Aha, mozliwe że powyższe drgawki to przypadłość tylko tego egzemplarza - nie mam skali porównawczej
Ostatnio zmieniony 2005-12-19, 13:14 przez J, łącznie zmieniany 1 raz.
Przyszedl szarlatan szuja...
Kaa pisze:po co kolektor każdy gażnik bezpośrednio do okienka (albo jeśli trzeba dopasować kołnierz jakiś ) pozbawia to silnik zawirowań na trójniku
A jakiej długości dasz gardziele? Co z pojemnością dolotu? W jaki sposób zestroisz gaźniki bez specjalistycznego sprzętu? Co z braku zawirowań na kolektorze gdy w każdym z gaźników powstaje duża pulsacja, jak zamierzasz ją zredukować bez dodatkowych pojemności? Jak je wyliczysz? Co z prędkością obrotową, ten wariant sprawdza się tylko dla silników osiągających bardzo wysokie obroty, charakterystyka ulega spłaszczeniu - co ze skrzynią biegów, skąd weźmiesz dodatkowe przełożenia?
Naprawdę wstawiłbyś trzy niezależne gaźniki? Nie sądzę......
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
tak,byly takie syreny. wartburgi tez. ale mialy gazniki i kolektory pod nie fabryczne, nie samorobki. nie wiem jak syrena, ale w wartburgu byly kolektory pod 1, 2 i 3 gazniki. im wiecej gaznikow, tym wiecej smok palil. zainteresowanych zapraszam na moja strone www.wartburgkielce.prv.pl, w dziale downland jest skan artu i rasowaniu silnika wartburga. tylko ze zywotnosc mala i spalanie ogromne. mysle ze to za duzo na malego traba by bylo...
najważniejsze (i najdroższe) wyważenie wału i tak jak Cinek pisze powoli stopniowo patrząc jakie efekty (jakiś dres przeszedł do legendy tym że na forum wyliczył aktualną moc swojego pojazdu na zasadzie moc początkowa + deklarowany przyrost procentowy mocy z chipa kupionego na allegro (tak tak potrafił policzyć procenty) + moc z założonych magnetyzerów też jakieś 15 % do tych 15% wliczając moc z chipa )
a co do trzech gaźników to to daje ponad 3 razy więcej regulowania
a co do trzech gaźników to to daje ponad 3 razy więcej regulowania
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA