Silnik Wartburga 353

Informacje techniczne innych pojazdów.
Kumpelek

Silnik Wartburga 353

Post autor: Kumpelek »

Witam!
Na wstępie proszę mnie nie pytać co z nim mam zamiar zrobić, na pewno nie wsadzę go do Syreny :devil: tylko do czegoś równie ciekawego :ble: Więc:
Jak w temacie.
Po świętach będe "na gwałt" poszukiwał ładnego czyt. sprawnego silnika od Wartburga 353 wraz ze skrzynią biegów.
Że jestem zielony w sprawie Warczyburgów to ile mogę dać za taki silnik? :roll:
Na co mam zwracać uwagę? 8)
A jeszcze fajnie by było jak by ktoś z forum takowy silnik miał i by mu się ze sprzedażą bardzo nie śpieszyło 8) :wink:
Pozdrawiam i czekam na wszelkie informacje! 8) ;D

P.S.
I może znacie stronki jakieś (najlepiej polskie) co opisują krok po kroku tuningowanie takowego silnika, chociaż sądze ze przy tej masie samochodu i przy tym silniku na seryjnym bedzie wymiataczem 8) :jupi: - Bez głupich komentarzy proszę :P
niezalogowany mateusz

Post autor: niezalogowany mateusz »

czyzby kumpelek trabiego kupil?:>
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

trampek turbo buster 353 W-5o koocy...;-] to ten z awatara?
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Trabant 353? Fajny pomysł, też czasem o tym myślę.... :devil:

Jak to się tuninguje....Dokładnie chyba nikt Ci nie odpowie, ale są strony poświęcone rasowaniu silników 2T. Myślę, że dobrze byłoby zacząc od czegokolwiek, wykonać jedną zmianę - i obserwować jak wpłynęło to na silnik. Byle nie robić wszystkiego na raz, bo nie sposób będzie określić które zmiany wpłynęły korzystnie na zachowanie silnika, a które nie. Na pewno możesz pokusić się o niewielkie splanowanie głowicy, wyrównanie niedokładności odlewów, odchudzenie tłoków, spolerowanie korbowodów, a jeśli będzie to starszy silnik o montaż gaźnika Jikov SEDR - dwugardzielowy, pompka przyspieszająca, podgrzewanie przepustnicy - małe cacko ;) , elektronicznego zapłonu i elektrycznego silnika wentylatora chłodnicy - w starych silnikach wentylator jest napędzany o pasa, więc jeśli walka toczy się o każdego kucyka, warto.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Marcinek 77

Post autor: Marcinek 77 »

chcesz to za 100zetra ci puszczea caly bo zal na zlom wywalic.jest sprawny ale mi nie potrzebny :P
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

musisz wiedziec, ze silnik 353 ze skrzynia sie do traba da, ale z polowa zawieszenia przedniego warba. generalnie sam silnik i kryza na skrzynie traba i tez bedzie, choc slabszy, bo skrzynia krotka. wejdz na strone klubu trabanta www.cartoontrabant.pl i na forum poszukaj. tony postow o wstawianiu silnika 353 do traba
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

hmm ja bym zaczął rasowanie od dokładnego wyważenia wału (od tego się zaczyna nawet jak auto z salonu szykujesz do rajdów ) pomyśl o wyposażeniu każdego cylindra we własny gaźnik motocyklowy a pozatym zgadzam się z Cinkiem
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

ale po co az tak? 3 gazniki niekoniecznie cos dadza, poza tym znajdz pod to kolektor... wal trzeba wywazyc i uzupelnic przeciwagi, splanowac glowice, spolerowac kanaly. co do nowszego gaznika - wprowadzono go celem obizenia spalania, a nie poprawy osiagow. kwestia ekperymentow, ale ja w seryjnym 353 na gazniku 1-gardzielowym f40 zamykam licznik. trwa to, ale sie da. zaplon elektroniczny nie da nic poza tym, ze nie trzeba go co jaksi czas regulowac. mialem i wywalilem, bo sie zepsul. ta elektronika pochodzi z ddr i ma juz 15 lat i wiecej - pamietajcie o tym. na ustawionym tradycyjnym zaplonie mialem tak, ze ledwo nacisnalem gaz na 3 i juz 100 bylo. trabi jest mniejszy. generalnie - najlepszy efekt (najtaniej i najszybciej) uzyskasz na seryjnym silniku, ktory zalozysz ze skrzynia. jest to bardzo problmetyczne, ale wykonalne. oczywiscie mozesz sie bawic w tuning, ale do tego to polecam rozebrac silnik na czynniki pierwsze i od nowa go zlozyc, od razu na nowym wale. a o tuningu silnka 2t napisano juz tony ksiazek, majac dostep do warszatu i zaciecie mechaniczne mozesz zrobic monstera 90km, ale to juz obowiazkowo ze skrzynia warba musisz zalozyc do trampa, bo orginalna po prostu tego nie przezyje
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

po co kolektor każdy gażnik bezpośrednio do okienka (albo jeśli trzeba dopasować kołnierz jakiś ) pozbawia to silnik zawirowań na trójniku ale najważniejszy jest dobrze wyważony wał bo po co się męczyć z resztą kiedy wał pozwala części kucyków brykać bezużytecznie
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
J
-#Junior
-#Junior
Posty: 193
Rejestracja: 2005-01-21, 12:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: J »

Z praktyki jazdy Trabim powered by 353:
- fajnie - chociaż pali jak smok - a pali tyle bo wiecznie trzeba mu cisnąć - inaczej dostaje drgawek jak paralityk (wolne obroty tego silnika trzęsą całym biednym Trabim) - a poza tym daje wielką radochę z jazdy - mocne toto i dobrze zrobione wkręca się jak VTEC - no i to Trabi - więc nikt się nie spodziewa po nim cudów - ogólnie - warto - ale absolutnie nie nadaje się na codzień :)
Aha, mozliwe że powyższe drgawki to przypadłość tylko tego egzemplarza - nie mam skali porównawczej :|
Ostatnio zmieniony 2005-12-19, 13:14 przez J, łącznie zmieniany 1 raz.
Przyszedl szarlatan szuja...
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Kaa pisze:po co kolektor każdy gażnik bezpośrednio do okienka (albo jeśli trzeba dopasować kołnierz jakiś ) pozbawia to silnik zawirowań na trójniku

A jakiej długości dasz gardziele? Co z pojemnością dolotu? W jaki sposób zestroisz gaźniki bez specjalistycznego sprzętu? Co z braku zawirowań na kolektorze gdy w każdym z gaźników powstaje duża pulsacja, jak zamierzasz ją zredukować bez dodatkowych pojemności? Jak je wyliczysz? Co z prędkością obrotową, ten wariant sprawdza się tylko dla silników osiągających bardzo wysokie obroty, charakterystyka ulega spłaszczeniu - co ze skrzynią biegów, skąd weźmiesz dodatkowe przełożenia?
Naprawdę wstawiłbyś trzy niezależne gaźniki? Nie sądzę...... :mrgreen:
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

dopytam przy okazji kogoś kto tak syrene do rajdów zrobił (jakieś 40 lat temu) i próbowała drugie okrążenie prędkościomierzem wykonać :lol:
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

tak,byly takie syreny. wartburgi tez. ale mialy gazniki i kolektory pod nie fabryczne, nie samorobki. nie wiem jak syrena, ale w wartburgu byly kolektory pod 1, 2 i 3 gazniki. im wiecej gaznikow, tym wiecej smok palil. zainteresowanych zapraszam na moja strone www.wartburgkielce.prv.pl, w dziale downland jest skan artu i rasowaniu silnika wartburga. tylko ze zywotnosc mala i spalanie ogromne. mysle ze to za duzo na malego traba by bylo...
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

Żadnych dodatkowych gaźników! :faja: Przynajmniej narazie nie :P
Dzięki narazie za odpowiedzi, ale czekam też na sugerowanie cen takowych silników 353, oraz na pomysł przeróbek... :roll:
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

najważniejsze (i najdroższe) wyważenie wału i tak jak Cinek pisze powoli stopniowo patrząc jakie efekty (jakiś dres przeszedł do legendy tym że na forum wyliczył aktualną moc swojego pojazdu na zasadzie moc początkowa + deklarowany przyrost procentowy mocy z chipa kupionego na allegro (tak tak potrafił policzyć procenty) + moc z założonych magnetyzerów też jakieś 15 % do tych 15% wliczając moc z chipa )

a co do trzech gaźników to to daje ponad 3 razy więcej regulowania :lol:
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
ODPOWIEDZ