hamulec tylny przeróbka

(rama, zawieszenia, koła)
Indy
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 48
Rejestracja: 2010-11-01, 21:45
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

hamulec tylny przeróbka

Post autor: Indy »

witam:)
miałem problem z tylnymi cylinderkami, pomimo regeneracji bardzo szybko zaczeły cieknąć więc podjąłem próbę zaradzeniu problemowi. a oto to co zrobiłem:
-kupiłem 2 cylinderki do transportera T4 o średnicy tłoka 20,6mm
-zakupiłem 2 podkładki w sklepie z art. metalowymi( trzeba było je szlifować do średnicy 40 mm)
-wspawałem podkładki w tarcze kotwiczne
-wymierzyłem i rozpiłowałem otwór w podkładce
-zmontowałem
-szczęki w miejscu styku z tłoczkami trzeba skrócić o 15mm
a teraz parę fotek:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-04-30, 20:39 przez Indy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tom2212
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2949
Rejestracja: 2011-02-13, 22:02
Lokalizacja: CB

Post autor: tom2212 »

:) co było dalej ?
Indy
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 48
Rejestracja: 2010-11-01, 21:45
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

Post autor: Indy »

A I BARDZO WAŻNE SZCZĘKI TRZEBA PODCIĄĆ PO 1,5 CM W MIEJSCACH STYKU Z TŁOCZKAMI
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-04-30, 20:32 przez Indy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tom2212
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2949
Rejestracja: 2011-02-13, 22:02
Lokalizacja: CB

Post autor: tom2212 »

to już działa ? jeśli tak to czy skutecznie ?
Indy
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 48
Rejestracja: 2010-11-01, 21:45
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

Post autor: Indy »

czy działa jeszcze nie wiem bo oś jeszcze nie zamontowana, a muszę naprawić drążek stabilizatora tylny bo mi się śruba urwała przy demontażu osi

no ale bęben ładnie pasuje, nie ociera, wymiary cylinderka są przybliżone do oryginalnego więc myślę że będzie ok(odległość powierzchni bazującej od osi cylinderka są identyczne czyli 19mm)
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Wygląda ładnie i profesjonalnie. Jakby ladnie zeszlifować spawy to nie było by sladu i mozna by pomyslec, że to fabryka. Jeśli średnica zbliżona, to będzie dzialać jak oryginal, bo niby czemu by nie mialo?
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

No super... A właśnie wczoraj u siebie wymieniłem ale wiadomo.. u syreny lubi ciec z tylnych cylinderków.. Jeśli znów zacznie ciec to kto wie - pewnie się pokuszę i zrobię tj w tym temacie. Ciekawy jestem tylko czy DA 1 jest dla tych cylinderków odpowiedni i czy nic się nie stanie...? :helm :ok3 :piwo:
Awatar użytkownika
zzr2320
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 565
Rejestracja: 2010-04-23, 08:33
Lokalizacja: Gurny Ślonsk

Post autor: zzr2320 »

Jak go przepłyczesz denaturatem i dobrze odpowietrzysz, to nie ma mowy o żadnych niespodziankach.
...po prostu Zipa
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

przy da-1 ciely mi przednie i pompa puszczła na sekcjach, zdecydowanie lepiej wymienic na DOT-4, 5 itp
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

anabol, a dot 4-5 jest odpowiedni do syreny..?? :> Jak u Ciebie z hamulcami??
Masz na tyle zrobione tj opisał PONY007? No i jak jest..?
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Jesli już o plynach, to moim zdaniem R3/DOT3 w zupełności wystarczy. Napewno lepsze niż DA1. A nie ma co przepłacać na DOT4. DOT5 to już kosmos do Syreny :) To w rajdówkach stosują :)
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Yanosik, a czy te DOT'y mają lepsze właściwości od DA-1??
( chodzi mi o kwestię szczelności - czy mają jakby mniejszą mentalność do wycieków niż DA-1..?? )

Tak się złożyło, że wyleciał mi cały płyn.. kupiłem DA-1 ale jeśli DOT'y są lepsze to może lepiej by było przepłukać układ i zalać DOTem...? o_O
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Nie wiem jakie ma właściwości DA1. Wiem, że po kilku latach staje się brązowym, lepkim mazutem :/ Ja robiąc remont hamulców zalalem R3. I bezpieczniejszy, bo gdy w trasie będzie awaria wyciek, to R3/DOT3/DOT4 (są mieszalne) kupisz na każdej stacji. A DA1 to już towar rarytasowy ;) A mieszać go nie można. DOT5 też nie można mieszać z innymi.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
OLO
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-17, 22:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Yanosik pisze:R3/DOT3/DOT4 (są mieszalne)
Hihihi! tez tak myślałem do momenty kiedy dolewka dot 4 rozwaliła mi uszczelnienia siłownik sprżegła a 2 tyg później pompę.
NIE MIESZAĆ.
Jeśli jużto wymienić uszczelnienia i płyn jednocześnie.
ODPOWIEDZ