michalalex - Moja Syrena 104

Przedstaw siebie i swoje pojazdy. Mój login - moim tytułem tematu
ODPOWIEDZ
adam104
-#Junior
-#Junior
Posty: 108
Rejestracja: 2011-10-08, 19:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: adam104 »

Super autko, gratuluje
Awatar użytkownika
PawelOlesno
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 964
Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
Lokalizacja: Olesno Śląskie

Post autor: PawelOlesno »

Podłoga wygląda ładnie. Ciekawi mnie że wnęka na koło w co drugiej Zipie jest dziurawa.
''Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie oficera''
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

progi dostaniesz umnie jak coś ;)
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Wstawiam zdjęcie z września. Jak wam się podoba kolor kremowy w zestawieniu z białym dachem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-05-03, 21:42 przez michalalex, łącznie zmieniany 1 raz.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

no no całkiem całkiem , ja sie w ogóle nie spodziewałem że ty ja tak szybko obielisz ?? a jak jeździ już ?? mechanikę ogarnołeś ?? zarejestrowana??
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Gratulacje :ok3 Kolorek fajny tylko ja nie robiłbym tego białego dachu a'la -1-0-3-.

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Cylinderki i przewody hamulcowe ma nowe, udało mi się zgromadzić trzy skrzynie biegów i wybrałem najlepszą, silnik jest teraz z Syreny Sheriffa od Avetoma. Postaram się zrobić remont drugiego silnika w tym roku, bo ten Sheriffa jest nieźle zamotany. Nakupiłem mnóstwo części. Najpierw kupowałem to co było potrzebne, a później okazywało się, że dostawałem te same części, które kupowałem za grube pieniądze na Allegro za śmieszne grosze, albo nawet za darmo, więc żal było nie brać. Syrena nie miała w marcu: skrzyni biegów, pasa przedniego, rozrusznika, chłodnicy, zderzaka tylnego, szybki trójkątnej, wycieraczek, znaczków, kratki przedniej, akumulatora i wielu innych, drobniejszych rzeczy. Teraz Syrena jeździ, elektrykę naprawiłem, ale brakuje jeszcze trochę drobiazgów, a w szczególności listew i kołpaków.
Przede wszystkim starałem się zrobić jak najdokładniejszą możliwą bez piaskowania konserwację nadwozia. Ona i tak była w dobrym stanie, ale tam gdzie się pojawiły bąble wszystko było wyczyszczone bardzo dokładnie, odrdzewione Fosolem, na to minia i bitex. Była przewrócona, błotniki zdjęte i też bardzo dokładnie zakonserwowane, bo nie chcę ich stracić. W środku została stara tapicerka, która jest trochę nie do kompletu, czerwona i szara. Chętnie bym od kogoś przyjął czerwone boczki nawet w złym stanie lub ewentualnie zamienił na szare. Te szare też cudowne nie są. Teraz jest tak zimno, że nawet dawno do niej nie zaglądałem.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

michalalex pisze: na to minia i bitex..
moja szkoła :devil3 :piwo: :piwo: sama minia , jest bardzo dobrym środkiem na rdze i lichą blachę , jednak nie wystarcza na dłuższe okresy , a to bitex jest tłusty i dobrze chroni przed wilgocią , ale w połączeniu z czystą blachą po czasie potrafi sie łuszczyć
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

syrena104bili, a jak się miewa minia plus bitgum :D ?
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

syrena104bili pisze:
michalalex pisze: na to minia i bitex..
moja szkoła :devil3 :piwo: :piwo: sama minia , jest bardzo dobrym środkiem na rdze i lichą blachę , jednak nie wystarcza na dłuższe okresy , a to bitex jest tłusty i dobrze chroni przed wilgocią , ale w połączeniu z czystą blachą po czasie potrafi sie łuszczyć
====Wreszcie ktoś mnie rozumie :devil3 :D
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Minia plus bitex to dobra konserwacja, ale jeszcze lepsza jest ta, którą poprzedni właściciel zastosował za dawnych czasów, ale nie wiem jak to się nazywa... Może Wy wiecie? Chodzi mi o to ciemnozielone co mam na podłodze (zdjęcia są w tym temacie na poprzedniej stronie). Moim zdaniem genialna konserwacja, po tylu latach na podłodze w części pasażerskiej nie było żadnej dziury, a tylko z rzadka malutkie purchle. Oczywiście je usunąłem i wyczyściłem, ale nie czyściłem wszystkiego do gołej blachy, bo skoro taka konserwacja wytrzymała tyle lat to jeszcze wytrzyma. Podłogę bagażnika czyściłem za to całą, szlifierką kątową i było to na dodatek bardzo twarde. Pod tym zielonym jest prawdziwa minia ołowiowa.

[ Dodano: 2013-03-09, 22:20 ]
A to jest mój pierwszy samochód. Skoda 105 S z 1978 roku, bardzo rzadka wersja z początku produkcji z kratką w pasie tylnym. Stan blacharki bardzo dobry, ale po prawie trzech latach codziennej eksploatacji silnik wymagał remontu i to mnie skłoniło do sprzedaży.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 104, Syrena Bosto
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Ładna Skoda i posiada właściwy kolor.

Dwubarwne malowanie które preferuję ożywia Syrenę i każdy samochód.
Szkoda, że fabryka wycofała takie malowanie od modelu 104.
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Dorzucam zdjęcie z marca. Na razie wciąż czekam na listwy boczne i progowe...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

michalalex pisze:Dorzucam zdjęcie z marca. Na razie wciąż czekam na listwy boczne i progowe...
===Dla mnie jest OK :ok3 W latach 90 takie kurołapy bez listew to była codzienność. Bardzo często zdarzały się przemalowane domowymi sposobami właśnie na taki kremowy kolorek tudzież pomarańczowy.

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Listwy boczne już założone. Trochę mi z tym zeszło, bo miałem niewiele oryginalnych spinek i resztę musiałem przykręcić na śrubach zamkowych. Efekt z listwami jest porażający, Syrena bez listew wydaje się krótsza i jakaś łysa... Niestety nie uporałem się jeszcze z polerowaniem listew progowych.

[ Dodano: 2013-04-29, 22:34 ]
Mam jeszcze pytanie odnośnie tłoków w moim silniku. Są to na pewno tłoki nominalne, bo mierzyłem średnicę cylindra, zresztą są wybite grupy selekcyjne, ale dlaczego nie ma daty produkcji i znaku kontroli? Glinka pisał o tych oznaczeniach. Może w późniejszych silnikach już nie dawali tych oznaczeń? Też macie takie tłoki? Po prostu obawiam się czy ktoś nie założył do nowego bloku jakiegoś prywaciarskiego badziewia...
Na dodatek na dwóch tłokach mam wybitą grupę D i 99, a na środkowym A i 97. Czy to jest jakiś powód do zmartwień?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 104, Syrena Bosto
ODPOWIEDZ