Samoróbki

Informacje techniczne innych pojazdów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Ale tylko na dół. Bo górna belka to kalectwo. Zgina się, a gdy się zgina, to kleszczy się w prowadnicach :)

Teraz, jakbym robił od nowa, prowadnice dałbym nieco szerzej. Odpowiednio trzeba by wzmocnić dolną półkę.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Nie umyty, nie domalowany, z prowizorycznie zamocowanym zbiornikiem oleju:

Obrazek

zaworek upustowy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
:)
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Zemszczę się ;)
4 cylindry, to silnik pewnie powyżej 5kW. Te wężyki plastikowe, gdy zesztywnieją będą od drgań przepuszczać. Zbiornik ile litrów? Do ilu nabija? Myślisz, że zaworek upustowy jest konieczny?
Hydrauliczny zawór zwrotny rozleci się bardzo szybko. Prawdopodobnie już się rozleciał :D No chyba, że masz ten z metalowym grzybkiem, może miesiąc wytrzyma.

Zbiornik oleju? To sprężarki są z suchą miską olejową?
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Silnik jest 4kW, na styk wystarcza, mój brat elektronik-elektryk, ustawił zabezpieczenia tak, że jest bezpiecznie przeciążony. Na tym filmie silnik 4kW chodzi aż z trzema takimi:
http://www.youtube.com/watch?v=ibkHG6m0sFw

Sprężarki tak- mają "suchą miskę"- olej natychmiast spływa do zewnętrznego zbiornika i następnie do pompy.

Zawór upustowy- chodzi mi o zawór regulujący ciśnienie oleju, pompa od wspomagania daje ciśnienie rzędu 100barów i musiałem je zredukować do 2,5bara.

Wężyki- dają radę:) na końcach króćce są zarobione + dwie opaski.

Do ilu nabija- nie wiem, bo się boje sprawdzić. U mnie chodzi do 8barów i wyłącznik wyskakuje.

Zawory zwrotne były hydrauliczne i w miejsce gumowego grzybka dałem mosiężne.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Na filmiku jest silnik do sprężarek ma przełożenie 1:1. U Ciebie jest tak na oko pewnie 1:2.
Ile czasu nabija zbiornik (jaki duży?) do tych 8 barów? Na filmiku 180l do 7 barów pompuje w 40 kilka sekund.
Co do zaworów zwrotnych hydraulicznych to też dałem taki u siebie. Rozpadł się przy pierwszym pompowaniu. W instalacji wodnej pracuje on sporadycznie a w sprężarce (u mnie jedno-tłokowej) skacze kilka razy na sekundę. Do tego doszła temperatura i po zaworku.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

U mnie przełożenie jest minimalnie większe niż 1:1.

Mam butlę 140l i do pełna pompuje ok. minutę, te sprężarki z filmu wydają się być trochę zmęczone- u mnie głowice po remoncie.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Sprężarki z Jelcza? A to smarowanie ciśnieniowe to tak fabrycznie było?
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Tak z Jelcza, troszkę nowszy typ HS31 (zawory blaszkowe), fabrycznie na panewkach, smarowane olejem z magistrali silnika:)

U mnie rolę pompy oleju spełnia pompa wspomagania od poloneza, po zastosowaniu zaworu redukcyjnego ciśnienie na sprężarkach to 2,5 bar.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Eeee, to lepsze są sprężarki ze Stara. Prostsza budowa.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

W Starze były HS 19- czyli równo 1/2 sprężarki HS 31. Ten sam tłok itp.

HS31:
http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/602_05.pdf
HS19:
http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/601_09.pdf
(chyba, że masz na myśli innego Stara)
No i zarówno jedna jak i druga jest smarowana ciśnieniowo.
Ostatnio zmieniony 2013-01-25, 20:05 przez PONY007, łącznie zmieniany 1 raz.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

HS-11 :ok2 Byłem pewny, że to od Stara. Kurcze, jutro sprawdzę jaki model. W każdym razie smarowana rozbryzgowo.
Ostatnio zmieniony 2013-01-25, 20:17 przez Yanosik, łącznie zmieniany 2 razy.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

HS 21 to jest HS 31 (dwa cylindry) na starym typie zaworów- zawory sprężynowe, głowica żeliwna.

No od Ursusa jest smarowana rozbryzgowo:) Ja na nią mówię pyrdek :devil3 bo to takie maleństwo jest. Zobacz sobie noty katalogowe na stronie Polmo.

Ja już się nie bawię w jednocylindrówki- jeśli ktoś ma mały silnik, to polecam sprężarkę od Autosana http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/602_03.pdf


W moim dużym kompresorze podoba mi się to, że kiedy otworzę zawór w butli (czyli dziura 8mm) to ona po włączeniu dobija do 3barów :majk
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Ja jestem zadowolony ze swojej HS11. Zrobiłem remont (tłok, szlif, tuleja główki, rolki stopy) bo była strasznie rozklekotana. I śmiga jak dzika. Teraz głównie służy na budowie. Piaskować pewnie też bym dał radę :) No nie całe auto, ale detale, felgi to spoko.
A jakbym dał dwie takie i silniczek 3kW to dopiero byłby szał.
Ostatnio zmieniony 2013-01-25, 20:23 przez Yanosik, łącznie zmieniany 1 raz.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Nakrętki będziesz mógł piaskować! :devil3
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Obraziłem się, zgłoszę do admina i dostaniesz bana!
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
ODPOWIEDZ