Samoróbki

Informacje techniczne innych pojazdów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Zmniejszyłem ilość postów pisanych na forach, ale w sumie powinienem zrobić update:) Żuk jak już chyba pisałem, troszkę przyhamował (nie stłumił zapału:) ) po podsumowaniu aktualnie poniesionych kosztów. Wszystko "zdobywałem" naprawdę mega okazyjnie, a tu po podsumowaniu wyszła okrągła sumka- zgasiło mnie to w momencie, kiedy pomyślałem - o kurde, tyle kasy, a ja nie widzę, żeby w garażu to się jakoś układało w jedną całość- ale wystarczyło sobie uświadomić, że robię to zupełnie dla siebie, dla własnej satysfakcji i oczywiście zapał wrócił. Remont to bez owijania w bawełnę, wielkie koszty - a ja, z moim budżetem jestem zmuszony rozkładać go na lata:).

Udało mi się wykreślić już praktycznie wszytskie pozycje z katalogu części, strasznie dręczył mnie brak dosłownie detali, osłon itp. Teraz z dumą mogę stwierdzić, że w końcu mam niemal wszystko. Oryginalne lusterka w komplecie, rosyjski gaźnik k-22 ( :devil3 jeee) osłonę przeciwsłoneczną, maskę w cudownym stanie, mechanizm biegów, uchwyty wszelakiego rodzaju- no totalne pierdoły, które chyba tylko ja będę w stanie dostrzec i się nimi cieszyć:). Brat zbudował spawarkę TIG, ja praktycznie skończyłem zgrzewarkę (nie chcę spawać- było zgrzewane, to będzie zgrzewane:) ) kupiłem zestaw młotków blacharskich- ogólnie, ja w dalszym ciągu pracuję nad zapleczem- więc teoretycznie dzieje się dużo, tylko za bardzo nie ma o czym gadać, bo mało kogo to interesuje. Ostatnio też trochę zmieniłem podejście, za bardzo "przechwalać" też się nie można- moja wiedza na temat pierwszej serii Żuka, zdobywana latami - jest czasem wykorzystywana w moim mniemaniu niewłaściwie, czasem przekłamywana i ogólnie szkoda gadać- prawdziwych pasjonatów to chyba już brak, nie mam już takiej motywacji jak kiedyś do pisania na forum.

Pozdrawiam.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

PONY
starzejesz się :grinser
ale nie przejmuj sie wrócą hęci i prace ruszą do przodu i pisanie dla potomnych tez powróci :ok3
kombi
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

No moze by tak zaktualizować temat Żuka ??
Jakieś fotki czy coś :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Przeciez Pony Żuka pociął na drobniejsze kawalki, niż złomiarze nawet... :F :roll: Sam widziałem...

:badok
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Odrodzi się jak feniks z popiołów:)
Obrazek

W ten sposób^^
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

eMO 1966 pisze:Przeciez Pony Żuka pociął na drobniejsze kawalki, niż złomiarze nawet... :F :roll: Sam widziałem...

:badok
Tak to jest przy solidnej odbudowie :devil3
I jak widać na fotce coś się dzieje. No i jeszcze taki drobiazg czasem limituje nas kasa i czas który możemy poświęcić w temacie projektu.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Zacznę od post scriptum :devil3
To zdjęcie powyżej to fabryczne, archiwalne :piwo: Żuk Ponego może się teraz zmieścic do małego kombi...

Co do cięcia i reszty... coś tam o tym wiem :helm

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

:piwo:
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Odeszliście od tematu. Powracam więc do samoróbek - podnośnik kanałowy.
Obrazek
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Yanosik, to Twojej roboty. Myślałem nad takim samym tylko że chciałem jeszcze zamontować kółka na końcach żeby swobodnie go przesuwać bo ramie kanału. Nie wiem tylko z czego takie kółka zrobić żeby było to wytrzymałe (może łożyska dwurzędowe).
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Kółka są potrzebne, jeśli chcesz przesuwać podniesiony samochód. Pytanie brzmi, czy będzie Ci to potrzebne.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Yanosik pisze:Kółka są potrzebne, jeśli chcesz przesuwać podniesiony samochód. Pytanie brzmi, czy będzie Ci to potrzebne.
Nie chcę przesuwać podniesionego samochodu. Bardziej chciałem je zamontować po to żeby nie przenosić całego podnośnika tylko go sobie przesunąć.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Tarcie stal-stal jest na tyle niewielkie, że spokojnie można go suwać na szynach z kątownika po kątowniku na krawędzi kanału. Zresztą sam podnośnik jest bardzo lekki. Nie ważyłem go, ale max kilkanaście kg. To wynik zastosowania cienkościennych materiałów (akurat takie miałem).
Robienie kółek niepotrzebnie zwiększa skomplikowanie (robocizna, koszt) konstrukcji.
Ale jesli koniecznie chcesz, to ja kółka wytoczyłbym ze stali. Żadnych łożysk. Tuleja stalowa a jako oś odpowiednia śruba.

A w tym podnośniku (tego nie widać-za nisko podniesiony) są jeszcze otworki fi10 w tych wewnętrznych lagach. Można w nie włożyć przetyczki (śruby M10) i lewarek używać do innych celów.
Nie jest do końca dopracowany, górna belka jest za słaba (widać wygięcie). Ale póki co mi starcza. Gdy przestanie mnie zaspokajać, to zostanie dopracowany.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Yanosik pisze: A w tym podnośniku (tego nie widać-za nisko podniesiony) są jeszcze otworki fi10 w tych wewnętrznych lagach. \
I to jest dobre- z tym, że ja otworów porobiłbym więcej, a zawleczkę stosował przy każdym użyciu. Zauważ, że teraz obciążenia przenosi jedynie cienka blacha pod lewarkiem (to z Żuka prawda?) więc w sumie jest to dość nieprzewidywalne, szczególnie, że porobione przez Ciebie zastrzały nie wzmacniają nośności belki, a jedynie usztywniają (co też jest ważne). Nie chcę nawet myśleć jak mocno w tej chwili jest obciążone to połączenie skoro belka na górze się tak mocno zdeformowała. Proponowałbym takie usprawnienie (bo na razie nie wystawiam homologacji :devil3):
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Tak, z tymi dziurkami to dobry pomysł i ja o nim wiem. Nie robię ich tylko z tego powodu, że mi się nie chce :) Te dwie co zrobiłem wynikały z faktu, że stawiałem syrene po kilka miesiecy, a lewarek czasem sie przydawał. Można powiedzieć, że obecnie jest to specjalistyczny podnośnik do Syren ;) Obecnie gdy cos robię, to i tak podpieram belkę na końcach, zwłaszcza gdy krzywo wiadę autem (jak na foto) i któreś ramię jest mocniej obciążone.

Jeśli chodzi o blachę pod lewarkiem, to jest to pewny punkt. Blacha 6mm! z wyciętymi "zatoczkami" w które do 3/4 weszły te pionowe prowadnice. Ospawane z obu stron. Od spodu przyspawane (tak na wszelki wypadek) żebro z tej samej blachy. Nie ma prawa nic się urwać ani wygiąć.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Ok, daje znak 8)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
ODPOWIEDZ