Reanimacja 105L '83- czyli krok po kroku do "celu"

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

dan_gerous, no no ładnie idziesz do przodu. Widać postępy w pracy. Powodzenia w dalszych pracach i czekam na zdjęcia z kolejnych etapów.
Awatar użytkownika
zzr2320
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 565
Rejestracja: 2010-04-23, 08:33
Lokalizacja: Gurny Ślonsk

Post autor: zzr2320 »

Kurczę, no.... Ja miałem dokładnie tak samo pognitą Syrenę (może dlatego, że to również 1983r.) w dokładnie tych samych miejscach, ale mnie się tak ładnie nie chciało pasować blaszek. Robiłem elektrodą 2,5, blachę dawałem 2mm na doły słupków, a na podłogę 1-1,5mm. Jak gdzieś była szpara (choćby i pół cm), bo źle dociąłem, to zalewałem to elektrodą. Po prostu mi się nie chciało robić. Ja byłem tak napalony na jeżdżenie, że jeździłem bez przeglądu w trakcie blacharki: błotniki na 2 śrubki, zderzak na drut (albo bez zderzaka), blachę dociętą na podłogę wsunąłem pod szyny i se jechałem :majk . Hurrra! Jadę Syreną!!!
Opamiętałem się dopiero wtedy, gdy (dosłownie :helm ) auto rozsypało mi się na drodze - prawa strona trzymała się na morsach, które poodpadały, a blachy sobie poleciały w pizduuuuuuuu i zostałem z gigantyczną dziurą w podłodze na środku ulicy. Oczywiście musiałem szybko pozbierać swój samochód porozrzucany przez 150 metrów :>

[ Dodano: 2012-04-01, 22:57 ]
Reasumujac: Ty robisz remont; ja zrobiłem szewcowanie, flekowanie, fituliten Geschäft czy cokolwiek w ten deseń. Kiedyś (czytaj: jak mi się zachce) zrobię tak, jak Ty żeś se to porobił. Tylko kiedy to nastąpi ?... Hmmm.... Może jak mi te łatki zgniją? Czyli nie prędko :???: W końcu mam podłogę z "półtorówki"...
...po prostu Zipa
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

ty masz gietarke?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

przepraszam, powiedz mi, jak zdjąłeś mocowania resorów z osi? Nie wiem, czy późna pora, czy ja mam inną oś, czy źle widzę, ale u mnie czopy wyglądały na wspawane w rurę.

[ Dodano: 2012-04-01, 22:36 ]
edit: inaczej formułuje pytanie, bo się lepiej przypatrzyłem: miałeś tak wycięte fabrycznie, że się je dało zdjąć z osi, czy sam wyciąłeś? Pytam, bo u mnie w 104 wygląda to tak, że prawdopodobnie w fabryce najpierw montowali te uchwyty, potem wbijali czopy i obspawywali je na okrągło, a dopiero potem dokręcali uchwyty resorów do tarcz kotwicznych.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

syreniarz1992 pisze:przepraszam, powiedz mi, jak zdjąłeś mocowania resorów z osi? Nie wiem, czy późna pora, czy ja mam inną oś, czy źle widzę, ale u mnie czopy wyglądały na wspawane w rurę.
Normalnie można je wyciągnąć. Chociaż u kolegi neckiego widziałem mocowania wstawione na stałe.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

czyli starsze rozwiązanie jest na stałe. Trochę idiotyczne, ale trudno. Źle się to piaskuje.
Awatar użytkownika
dan_gerous
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 86
Rejestracja: 2011-01-30, 12:22
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: dan_gerous »

Witam.

Ciesze się, że jeszcze ktoś się interesuje remontem syreny. :) Na pewno motywuje to bardziej do działań.

Swoją Zośką to pojeździłem tyle co po placu i to do czasu aż hamulce zaczęły trzymać. :helm
Blache stosuje 1mm jak w oryginale no chyba że niektóre elementy wymieniane są grubsze to i daje grubszą. Jakoś nie zależy mi na zbytecznym zwiększaniu masy syreny. :helm
Nie zależy mi na szybkim zrobieniu syrenki ma być robione powoli nie na siłe z przyjemnością i w miare dokładnie. 8) W końcu to moja rówieśniczka wiekowa i dlatego ją wybrałem. :piwo:

Tak panie "kierowniku" :grinser to za piaskarką to nie są atrapy.

Co do mocowań tylnego resoru to w sumie odpowiedź już padła. W moim przypadku w miejscu spawów jest mniejsza średnica osi i tamtędy udaje się je wysunąć.


A właśnie lata szczenięco młodzieńcze człowiek wspomina najlepiej jak się natłukł komarkami jawkami motorynkami a potem 4ro kołowymi klamotami echh ;)
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Co do mocowań tylnego resoru to w sumie odpowiedź już padła. W moim przypadku w miejscu spawów jest mniejsza średnica osi i tamtędy udaje się je wysunąć.
Tak racja, ale są również nierozbieralne.
Awatar użytkownika
c-mark
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 209
Rejestracja: 2008-09-26, 20:48
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: c-mark »

Jeśli jest nierozbieralne to wyciąć pasek w dolnej części i wychodzi.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

To jest jedyne rozwiązanie. Lub piaskowanie i malowanie całości.
arti 08
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2006-11-12, 19:42
Lokalizacja: Halinów

Post autor: arti 08 »

Jak tam postępy w remoncie syreny.wyślij foty.
syrena 105l 1979 fiat 125p 1300 1976
wartburg 1,3 1990 fiat 126p 1977
warszawa 223 1971
audi 100 c3 1984
żuk 1969
polonez truck 1996
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Ooo 2012 rok istatni post :fire
Ładny odkop :piwo:
motomania na luzie
Awatar użytkownika
dan_gerous
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 86
Rejestracja: 2011-01-30, 12:22
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: dan_gerous »

Witam wszystkich!
Po "chwilowej" przerwie, i ze względu na nagły wzrost wolnego czasu w obecnej sytuacji coś niecoś zaczęło sie dziać przy syrenie:

Obrazek

Sporo pracy przy pasowaniu elementów. Przykrecanie odkręcanie szlifowanie i tak do skutku...

Obrazek
Obrazek

Wkońcu wspawane progi.

Obrazek

Zamontowane mocowania foteli na odtworzonych fragmentach podłogi.

Obrazek
Obrazek

Odtworzone mocowania błotników ichlapaczy.


Obrazek
Obrazek

Kultywując tradycje przy remontach syren, buda na bok i spawanie progów od dołu i czyszczenie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zabezpieczenie miejsc z korozją: inhibitor rdzy a następnie podkład epoksydowy.

Na dniach konserwacja podwozia i powrot na rame. :piwo
https://photos.app.goo.gl/c84kACEaFdw32cJb6
Ostatnio zmieniony 2020-04-05, 10:02 przez dan_gerous, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

dan_gerous, Wytrwałości aż do skutku życzę !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
dan_gerous
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 86
Rejestracja: 2011-01-30, 12:22
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: dan_gerous »

Jako że nie działaja linki do wyświetlania zdjęć, wrzucam link do albumu dla zainteresowanych.
https://photos.app.goo.gl/WKNs72Pfm1kDVDoa9

Wytrwałość i chęci są, problemem jest czas.
ODPOWIEDZ