Ceny syren...

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

ok panowie ja rozumie... ale spis uzupełniam:)

kierowca dzieki za fakture tą akurat miałem:)
Ostatnio zmieniony 2013-03-31, 14:10 przez motonita, łącznie zmieniany 1 raz.
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Kozak90 pisze: Gdybym mógł wybierać to wybrał bym (w latach 50-60) np Cadillaca albo Buicka albo Lincolna lub chociaż Forda USA Mercedesa kubusia,volvo.
A Syrena psuła się na maxa, przeciekała ,była źle wykonana i nawet jak odbierali z Motozbytu to podpisywali papiery ,że auto ma wady.
Syrena była samochodem klasy popularnej i można ją porównywać co najwyżej z Garbusem, albo 2CV. Nie mam doświadczeń z Garbusem, ale pewnie był trochę lepszy. Z tym, że nie jest to przepaść. Pewnie był mniej awaryjny, ale jeżeli chodzi o ekonomiczność z uwagi na to, że Syrena zadowalała się gorszym paliwem wychodziło na jedno. Z wyglądu był bardziej przestarzały, ciaśniejszy i miał znacznie mniejszy bagażnik. Jeżeli chodzi o 2CV to wygląda jak skrzyżowanie samochodu z lat 20 z ciągnikiem rolniczym (chociaż mi się osobiście podoba) i wszystko jest bardziej prymitywne niż w Syrenie, nawet nie maskowano łączenia blach. A to auto było produkowane na jaśnie oświeconym zachodzie do 1990 roku.

Syrenę mam dopiero rok... ale nie widzę jakichś porażających wad, zrobiłem ją prawie od zera, wszystko jest proste i przemyślane. Nic mi nie cieknie. Ze "wspaniałą" techniką Golfa II miałem do czynienia w Seacie Toledo. To auto się po prostu rozpadało w rękach. Bezmyślny układ jednostki napędowej, śruby specjalne, brak dostępu. Jedyne co było dobre to wnętrze, które po 180 000 km wyglądało jak nowe, spod igły i czyściutkie. Ale wszystko inne się rozpadało, kiedy miałem to auto zepsuło się prawie wszystko. Ludzie Syrenami kiedyś normalnie jeździli i jakoś dawali radę. Nowe samochody się rozpadają po 200 000 km. Mogę podać przykład Forda Mondeo, od nowości w rodzinie. Po takim przebiegu nie dość, że zgnił to jeszcze środek jest bardzo zniszczony. A był normalnie używany, beż wożenia niczego na targ, albo na budowę.

Amerykany z lat 50-tych i 60-tych to jest stratosfera motoryzacji. One miały już wtedy elektryczne szyby i regulacje, klimatyzację, a były 100x bardziej komfortowe niż współczesne auta. Miały niesamowity styl z mnóstwem chromowanych detali. Ze względu na masę i wielkość na pewno były też bezpieczne. Dzisiaj motoryzacja w USA zniżyła się do poziomu europejskiego. A Mercedesom z tamtych czasów bliżej było do Syreny z silnikiem S31, albo do Warszawy niż do Buicków. Wolnossące, czterocylindrowe diesle o mocy 45 KM :smiech, krótsze od Warszawy, może nie ciasne, ale małe. Parę detali chromowanych na krzyż... Wyróżniały się za to bezawaryjnością, ale i tak nie były lepsze od amerykańców.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

::::Dzisiaj chciałbym się podjąć nieco dokładniejszych wyliczeń jak kształtowały się ceny Syren w okresie PRL-u ======oczywiście jak poprzednio popartych danymi GUS === http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1630_PLK_HTML.htm

Zapraszam do lektury:

*Na pierwszy ogień idzie artykuł z "Motoru" opisujący Syrenę 100 ==[roczniki 57-60].
NOWA Syrena kosztowała:

Obrazek
----72.000 w wykonaniu "fabrycznym". Średnia krajowa kształtowała się na poziomie od 1279 za 57 rok do 1500 za rok 60. Do dalszych obliczeń przyjmiemy więc umownie kwotę 1500 co daje nam w przybliżeniu 48 średnich miesięcznych wynagrodzeń. W ten sposób przy średniej krajowej z 2012 roku ==3521,67 otrzymalibyśmy sumę 168.000 PLN!!!!!

----69.000 z karoserią klepaną ręcznie [!]

*Poniżej zamieszczam [trochę nieczytelny] skan faktury zakupu 102 znaleziony na necie:
Obrazek
----Nasz kochany pojazd w czerwcu 62 roku kosztował w dalszym ciągu 72.000 przy zarobkach 1680. W przybliżeniu 1700 a więc ===42 średnie krajowe. Na dzisiejsze pieniądze ===147.000 PLN.

W 64 roku sytuacja niewiele się zmieniła ===za NOWY model "103" płacono 68-72.000, średnia krajowa wzrosła natomiast do 1 816.
Obrazek
Ciekawie kształtowały się natomiast ceny giełdowe:

----za egzemplarz trzyletni w średnim stanie płacono już około 36.000 czyli na 2012 rok 70.000;-)))
Obrazek

----Modele z I-szej serii na kołach 16' ==20.000 czyli 38.500 :grinser

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

"Doprowdzenie Syreny do jako - takiego stanu to koszt około 10 t6yś zł" - To jest nadal aktualne......
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Post był ale się zmył :npowiem

:::A więc w '82 roku nasz cudowny samochód produkcji krajowej kosztował już 244.000 zł [+dopłata 1000 zł za opony radialne]. :devil3

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w '82 roku ===11 631.
http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1630_PLK_HTML.htm

Chodzi o samochód NUMER RAMY: 512.213
NUMER SILNIKA [w dniu zakupu ponieważ pojazd w.w. silnika na dzień dzisiejszy nie posiada]: 487.132.

Wklejenie fotki dowodu rejestracyjnego niestety nie jest opcją ponieważ co niektórzy ludzie się strasznie o to sadzą. :helm

Pozdrawiam :piwo:
Ostatnio zmieniony 2013-07-12, 20:43 przez KIEROWCA, łącznie zmieniany 2 razy.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Masz prawa do tego zdjęcia? Kolego pilnuj się, bo za to naprawdę można mieć nieprzyjemnośći :(
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

eLkowicz pisze:Masz prawa do tego zdjęcia? Kolego pilnuj się, bo za to naprawdę można mieć nieprzyjemnośći :(
Najwyżej każą usunąć z forum.

a taka ciekawostka. W książce z 1958 roku pisza, że auto w USA kosztuje 25 pensji tygodniowych przeciętnego robola :)
I to amerykańskie auto a nie jakaś tam skarpeta :P
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

eLkowicz, A co to Twoja aukcja ,że tak szalejesz?

Jedyna osoba która może mieć problemy to sprzedający,że wystawił zdjęcie z danymi kogoś. Chyba ,ze ktoś wyraził zgodę.

Jeżeli nie zarabiasz na tej fotce to nic się nie dzieje.

TYLE PRAWNIE W TEMACIE

A jeżeli to Twoja aukcja to trochę przesadziłeś z ceną za nią. Tak mniej więcej o jedno 0 z tyłu. :smiech


KIEROWCA, zrób zdjęcie ekranu komputera jak masz otwarte to zdjecie i wklej - będziesz miał prawa do zdjęcia. :ok3
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Nie, nie moja :) Wystarczy poczytać jakie są przypadki z tym związane i jak można sobie przesrać :) Kolego jako moderator może trochę przyjaźniej.... Nie zgrywaj kozaka :D
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

eLkowicz, No jak to ja nie jestem miły.... T_T T_T T_T T_T :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Tak się starałem.

Poszukaj tego lufcika prawego. Moze znajdziesz jeszcze....
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Znalazłem ale nie sprzedaje :D
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Ty no nie rób żartów..... :piwo:
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Zgadamy sie na PW :)
abc

Post autor: abc »

To odświeżę trochę temat. Takie cudo trzyma wujek w teczce :)
Obrazek
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

W 1980 się zarabiało 5-6 tys. Czyli Syrena kosztowała 15-20 pensji, na oko. To chyba nie dużo jak na tamte czasy. A w roku 66 kosztowała 60 tys. przy pensji 1500-2000.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
ODPOWIEDZ