Sprowadzenie samochodu z czech
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
Sprowadzenie samochodu z czech
Witam. Wypatrzyłem bardzo tanio, bardzo ładnego trabanta z bardzo ładnego rocznika. Sęk w tym, że wozik stoi w czechach. Jest wyrejestrowany. Czego potrzeba mi, żeby zarejestrować go w Polsce? Czy wystarczy umowa kupna sprzedaży? W ogóle jestem zielony w tym temacie. Cło, vat? Ktoś przez to przechodził? pomocy
- PawelOlesno
- -#Youngtimer
- Posty: 964
- Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
- Lokalizacja: Olesno Śląskie
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
- PawelOlesno
- -#Youngtimer
- Posty: 964
- Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
- Lokalizacja: Olesno Śląskie
Przyjacielu do rejestracji jakiegokolwiek pojazdu musisz miec jakis papier. Przynajmniej ja mam taką wiedzę.MaSa pisze:PawelOlesno, a w wydziale komunikacji napewno nie będą nawet wiedzieli że jest możliwość rejestracji zabytku bez jakichkolwiek dokumentów(tylko na żółte tablice)
Mogę się o piwo założyć:)
''Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie oficera''
Bez papierów nie zarejestrujesz. Umowa KUPNA-SPRZEDAŻY i Dowód rejestracyjny czeski potrzebujesz. Pierwsze co to idziesz do Urzędu celnego i płacisz akcyze AKC-U na pojazd nabyty wewnątrz UNII Europejskiej ( w tym przypadku 3,1% od wartości ,nie od kwoty na umowie, celnik wyliczy Ci wartość i zapłacisz Akcyze, następnie musisz mieć przegląd techniczny (pierwszy w kraju 99zł) ,następnie dokumenty i umowe tłumaczysz u TŁUMACZA PRZYSIĘGŁEGO języka czeskiego ok 100zł, z tymi papierami idziesz do urzędu skarbowego i wypałniasz VAT-24 (zwolnienie z płacenia podatku VAT bo auto z UNii) za to zaświadczenie zapłacisz 160zł, z tymi papierami idziesz do wydziału komunikacji i płacisz 500zł opłaty recyklingowej za nowo wprowadzony pojazd na teren POLSKI. Koszt rejestracji czyli karty pojazdu,dowodu i tablic to około 256zł. i masz auto zarejestrowane.
Koszty:
Akcyza w twioim przypadku ok 50zł. (akcyza +17zł opłata)
przegląd 99zł.
tłumaczenia ok. 100zł
Urząd Skarbowy 160zł
Recykling 500zł.
Urząd Komunikacji 256zł.
czyli razem ok 1200zł.
[ Dodano: 2011-07-10, 22:52 ]
Są jakieś bazy europejskie. A na żółte bez papierów nie mam pojęcia jak to zrobić, zawsze był papier potrzebny.
Koszty:
Akcyza w twioim przypadku ok 50zł. (akcyza +17zł opłata)
przegląd 99zł.
tłumaczenia ok. 100zł
Urząd Skarbowy 160zł
Recykling 500zł.
Urząd Komunikacji 256zł.
czyli razem ok 1200zł.
[ Dodano: 2011-07-10, 22:52 ]
Mogą potwierdzić, wychodziły takie numery jak okazało się że auto i polsce i w niemczech zarejestrowane. A jak to wyjdzie to auto będzie nie legalnie wprowadzone na terytorium RP.MaSa pisze:ale jest zarejestrowany w czechach? to w czym problem.przecież w polsce nie mają pojęcia o jego istnieniu
Są jakieś bazy europejskie. A na żółte bez papierów nie mam pojęcia jak to zrobić, zawsze był papier potrzebny.
a teraz na żółte kolego bez jakiegokolwiek papiera idzie zarejestrować:P
chociaż z drugiej strony jakby załatwić szybko opinie zaraz po przywiezieniu, przed upływem terminu rozliczenia się z urzędem celnym to i tak żadnego cła i akcyzy się nie płaci bo zabytki zwolnione, no i recyklingu też nie bo takie auto nie może być wq przepisów zezłomowane.ważne jednak żeby mieć obydwie części dowodu rejestracyjnego z czech bo inaczej się nic nie zrobi:P
chociaż z drugiej strony jakby załatwić szybko opinie zaraz po przywiezieniu, przed upływem terminu rozliczenia się z urzędem celnym to i tak żadnego cła i akcyzy się nie płaci bo zabytki zwolnione, no i recyklingu też nie bo takie auto nie może być wq przepisów zezłomowane.ważne jednak żeby mieć obydwie części dowodu rejestracyjnego z czech bo inaczej się nic nie zrobi:P
Nie płaci się akcyzy od zabytków ale musisz zgłosić się do Celnego i wtedy składasz deklaracje z kodem nie pojazdu osobowego ale OBIEKTU KOLEKCJONERSKIEGO, z tym że kolego decyzje wydaje Urząd Celny!!! I najważniejsza zasada ,nawet na TVN TURBO i w Classic auto to opisywali, w przepisach jest napisane że, OBIEKT KOLEKCJONERSKI MUSI POCHODZIĆ Z OBROTU KOLEKCJONERSKIEGO ,niby że aukcje itd. Były takie przypadki np. w Szczecinie duzo było , że kanserwator wydawał zaświadczenie ze zabytek a Izba Celna że użytkowy bo kupiony od prywatnej osoby. Takie prawo niestety.
[ Dodano: 2011-07-11, 08:35 ]
A z recyklingiem jest tak że musi być zapłacony nawet od zabytku, bo to opłata ekologiczna! Płacisz jak wprowadzasz pojazd na teren RP. Opłaty ekologicznej nie ominiesz, wiem bo kolega sprowadzał na obiekt kolekcjonerski BMW e24 635 i tak było.
[ Dodano: 2011-07-11, 08:35 ]
A z recyklingiem jest tak że musi być zapłacony nawet od zabytku, bo to opłata ekologiczna! Płacisz jak wprowadzasz pojazd na teren RP. Opłaty ekologicznej nie ominiesz, wiem bo kolega sprowadzał na obiekt kolekcjonerski BMW e24 635 i tak było.
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Faktycznie coś było takiego... Ale tak czy siak koszt sprowadzenia Trabanta chyba przewyższa jego wartość.Kozichwost pisze:Wszystko co opisujecie działa w przypadku aut współczesnych. Trabant do dwusów - kiedyś wszedł przepis, że dwusówów mieli już nie rejestrować - miały być rejestrowane do śmierci technicznej. Ja bym poszedł do WK i podpytał czy wogóle zechcą zarejestrować na białe blachy trabika
- piotker
- młody syreniarz
- Posty: 237
- Rejestracja: 2010-04-08, 21:41
- Lokalizacja: Turek, woj.Wlkp.
- Kontakt:
Nie zarejestrujesz pojazdu sprowadzonego z silnikiem dwusuwowym.
---------------------------------------------
Syrena 105L, 1979, biegi w kier.
Romet 750, 1978 oryginał od nowości
Silnik rowerowy GNOM
Tu filmik z moją syrenką
http://www.youtube.com/watch?v=RtEnMOXyeME
Syrena 105L, 1979, biegi w kier.
Romet 750, 1978 oryginał od nowości
Silnik rowerowy GNOM
Tu filmik z moją syrenką
http://www.youtube.com/watch?v=RtEnMOXyeME