Pasjonat z Rybnika

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 398
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

Proszę o podpowiedź, jak to ma być z podwieszaniem układu wydechowego w "starej" Syrenie.. Na zdjęciu, pierwszy, idąc od lewa, uchwyt pochodzi z oryginalnej podłogi bagażnika mojej 102-ki..


Obrazek


Idąc dalej, taki płaskownik też z niej pochodzi, tylko nie wiem gdzie.. :???:
Pozostałe wieszaki kupiłem na aukcjach na przestrzeni lat..
?
:*

SyrHarMer pisze:Ze 102 wspieram Cię z całego serca - tak trzymaj, a zwycięstwo masz bliskie ! :ok3
Oj, nieciekawie się porobiło// recesja na całego :( Prace "wsteczne" muszę wykonywać, 3 błotniki,pas szpachluję od nowa, wszystko sam, gdyż trzech lakierników uciekało od Syreny jakby miała trąd :cry:
Tak więc zwycięstwo, ale kiedyś..


Obrazek
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Nie miałem przyjemności poznać dokładnie budowy układu wydechowego w syrenie z silnikiem 2 cylindrowym. Natomiast w silniku 3 cylindrowym:
- obejma pierwsza licząc od prawej jest na połączeniu komory rozprężnej (serduszka) z pierwszym tłumikiem,
- obejma druga licząc od prawej (ta z wieszakami) jest na połączeniu drugiego tłumika z rurą, która łączy się z trzecim tłumikiem. W okolicach miejsca montażu podnośnika jest wystający element z ramy do którego się montuje taki dziwnie powyginany płaskownik. Na nim wieszasz dwie gumy, które łączą się z wieszakiem pokazanym na twoim zdjęciu.

O ile dobrze pamiętam rysunki w Glince to do tego miejsca układy wydechowe w 3 i 2 cylindrowym były bardzo podobne.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 398
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

Korzystając z dogodnej sytuacji (rozebrany przód do poprawienia blacharki i malowania) zmobilizowałem się do montażu zespołu napędowego (tzn. dodatkowo zmobilizował mnie elektryk85 oraz Pyjterson) :)
Jest to mój pierwszy raz w tej materii, na każdym kroku niepewność i rozterki..
Najpierw musiałem wymienić półosie.
Bowiem za swojego żywota ta Syrena dostała już skrzynię biegów nowszego typu, i tak Ją zastałem gdy zabierałem bazę wprost z ulicy..
Jak mniemam silnik w Niej także ktoś montował 3cylindrowy, ale o tym za chwilę.
Taki jest plan, aby wszystko przywrócić do oryginału.. Mam jedną parę półosi starego typu, niestety ktoś to już kiedyś napawał..


Obrazek


No nic, lepszy rydz niż nic
A te nowsze półosie to mam na zbyciu, może ktoś na stare na zamianę (za dopłatą) :ok2
Montaż skrzyni, w pojedynkę i pierwszy raz, wspominam źle :x
Natomiast dziś dużo czasu poświęciłem na silnik, ostatecznie ląduje w Syrenie ten pozyskany od Kuby, z Krakowa..
Plan był na dziś silnik do ramy włożyć, jednak rozterki były wagi państwowej, stąd .. telefon do Pyjersona :idea: i wszystko jasne :D
Chodzi o mydelniczkę.. na którą właśnie zwrócił moją uwagę.. Faktycznie na jednej z poduszek była blacha, ale widać że samoróba, planowałem więc to wywalić..


Obrazek


Po rozmowie więc z Pyjtersonem przetrząsnąłem wszystkie graty dokładnie, no i znalazłem blachę, jednak jej wielkość..

Obrazek


Czy to może być oryginał?
Ostatnia kwestia to nadmiar otworów w miejscu montażu tej pojedynczej poduszki.. widać, że ktoś wieszał silnik na dwóch poduszkach:


Obrazek



Wszystkie nieoryginalne otwory chyba dam zaspawać.., jednak odliczając te na poduszki, nadal zostają dwa, bardziej przyśrodkowo.. czy tam nie wiem- montuje się jakąś wiązkę może? Sprzedawałem drugą ramę, szkoda że nie zakodowałem jak tam to wyglądało..
:???:
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

W starych Syrenach były tylko otwory na jedną poduszkę ułożoną wzdłużnie.
Co do tej blachy na poduszce - była mniej więcej taka blacha oryginalnie i to co masz przedstawione na drugim zdjęciu wygląda mi na oryginał. To na pierwszym - bankowo jakaś samoróba.
W późniejszych modelach (od 104 wzwyż..) były otwory pod te dwie poduszki montowane w poprzek ramy do mocowania silnika S31, natomiast nie zrezygnowano z zaślepienia otworów dla pojedynczej poduszki jak w starym typie ( ciekawe dlaczego..?? Pewnie dlatego, że same ramy były zamienne choć poniekąd pewnymi rzeczami się różniły... ).
Raz widziałem gdzieś taki patent, że S15/150 miał u spodu przykręcony na tą jedną śrubę płaskownik (rzeźbiony pod poduszki po bokach), który zaś ten znów był przymocowany do dwóch poduszek po bokach tj. są w 104/5 :ok3 :smiech
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

W mojej cichociemnej był taki patent w mocowaniu s150 w ramie 105L
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 398
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

No to dziś przegięcie :crazy: Cały dzień spędziłem przy Syrenie
To, plus wczorajszy wieczór oznacza postępy..
Silnik znalazł się w ramie, jak i pośrednie detale- zadanie ułatwia brak przedniej części karoserii 8)
Jednak co krok znak zapytania.. Bowiem gdy kupiłem tą Syrenę, silnik już wykradli złomiarze, a skrzynia była z modelu 105.
Śruby mam liczne, pozbierałem je do kupy i wybieram co lepiej pasuje..

Obrazek


Skrzynię wczoraj oporządziłem, jednak ile czasu straciłem aby przegryźć się przez temat wysprzęglania.. "Zdobyczna" skrzynia starego typu posiadała dziwną "łapę", jakby to powiedzieć.. sabotażową.. :/

Obrazek

Nijak nie mogłem pojąć, jak to wysprzęgla, więc .. za telefon i do Pyjtersona :faja
Ta skrzynia to pewnie w jakimś traktorku robiła, skoro łapa jest "pchana"..

Linkę sprzęgła też potrzebuję, ale krótszą, może ktoś ma na zbyciu.. :wink:

A ile nerwów strawił mi dziś układ wydechowy... Jakiś czas temu pokupiłem te części, wszystko oryginał od Pana z Korzeńska..
Było.. drogo., ale w końcu Syrena to nie jest beztroska zabawa.. :???:
Jednak po analizie fantów stwierdzam, że części te są oryginalne, ale to pewnie jakieś odrzuty są, części które onegdaj nie wyszły i zalegały i takie to ówczesne buble dziś uchodzą za rarytasy :(
Mnóstwo wyrzeczeń..
Za tydzień ciąg dalszy..
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Linki dorabia firma z Krakowa. Robią dobrze, niedrogo i wysyłkowo
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 398
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

Zabrałem się za gaźnik.. rdza powierzchowna, jednak podczas rozbiórki wypadła taka mała sprężynka z mechanizmu ssania.. może ktoś kojarzy?


Obrazek


Prawdopodobnie powinna być między płytkami tego suwaka?.. ściśnięta :]
A jeśli ktoś ma zbędny taki gaźnik to chętnie odkupię albo zamienię się na 3 Jikov'y :wink:

[ Dodano: 2017-04-14, 21:29 ]
Linka wolnego koła za krótka, za to mam dwie linki prędkościomierza, i obie za długie..
Pewnie do "starego" typu skrzyni biegów linki były o wiele krótsze.. :???:
Gdybym regularnie nie siwiał, po 40-tce , już któryś rok, to bym powiedział że można osiwnąć..
:wall:

[ Dodano: 2017-04-16, 13:03 ]
No, odespałem :P
Swobodny nam czas nastał, więc wczoraj posiedziałem przy Syrenie, jedyny warunek- nie hałasować :npowiem
Zabrałem się więc za instalację elektryczną, zleciało do.. 4.15 rano! .. :!:
Elektryka to nie jest to "moja broszka", jeśli tak można delikatnie powiedzieć.. Dodatkowo dewastacja tej oryginalnej instalacji była znaczna, plus przeróbki na przestrzeni lat dezorientują, ale zasadniczo rozgryzłem o co kaman i mam znaczny postęp


Obrazek


Natomiast odnośnie regulatora proszę o pomoc :???: Mam 4 sztuki, i na wszystkich przyłącze 19 jest w środku, a 16 po zewnętrznej, natomiast w schematach (zarówno w oryginalnej instrukcji jak i w Glince rok wydania 1968) jest dokładnie na odwrót..
Na logikę oczywiście numery z prądnicy muszą się zgadzać w regulatorem, czyli instrukcję należy ignorować?.. Proszę o jakieś wsparcie.. :wink:
No i z tym stoję..

Obrazek


:???:

[ Dodano: 2017-05-04, 18:09 ]
No i nastały pewne dylematy, otóż prosiłbym, jeśli ktoś wie, albo podpatrzy u siebie- czy w Syrenie 102 wieszaki na ubrania były na obu słupkach, jak powinno być?
U mnie, jak w większości przetrwałych Syren, para otworków jest po obu stronach.. Jednak w oryginalnej instrukcji jest widok na słupek lewy (prezentują przełącznik sufitówki) i tam nie ma żadnego wieszaka.. Ale z kolei niepewność wzrasta, gdyż w tamtych latach w instrukcjach czasem były rysunki, a nie zdjęcia)
Drugi aspekt tej sprawy, to czy ktoś spotkał już taki pojedynczy wieszak jak na zdjęciu poniżej (ten żółty):

Obrazek


Bo taki był u mnie..
Na zdjęciu położyłem typowy wieszak od 104-ki czarny.
Jednak w mojej Syrenie wszystko wewnątrz jest w kości słoniowej, stąd podejrzenia że ten wieszak mógł być oryginalnie.. Chciałbym aby i to było fabrycznie, wślepiam się w internet, jednak takich drobiazgów nikt nie prezentuje..
:???:

A wewnątrz takich to nabiera kształtów (hektogodziny ostatnio po nocach i .. rozwód w powietrzu.. :???: )


Obrazek
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

nie wiem czy nie wyjdę na dyletanta... ale czy przypadkiem na jednym słupku nie jest włącznik światła kabinowego?
Awatar użytkownika
jawos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 546
Rejestracja: 2008-12-29, 16:01
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: jawos »

kolego odstaw syrne na miesiąc ale do rozwodu nie dopuść
PRLu wróć
junak M10
kopruszyna
MB W202
wołga M21
motorynka M2
dniepr MT16
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2526
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Kangur na lewym słupku jest tylko wyłącznik sufitówki. Nie ma tam wieszaka do odzieży. Słupek prawy - nie jest pokazywany w żadnej instrukcji.
Sprawdziłem to w katalogu części z 59 r, instrukcjach obsługi 100, 101, 102, i 103.
Przyjrzyj się dokładnie otworom w Twoim słupku (słupkach), czy to są otwory fabryczne, czy raczej robione dodatkowo !
W mojej budzie 101 są tylko dwa otwory jeden nad drugim do wyłącznika sufitówki !
Tak więc suma sumarum podejrzewam, że wieszaki na odzież to udoskonalenie tamtejszych właścicieli ! W katalogu części też nie ma uchwytów na odzież ! :ok3
Ale skoro już masz otwory pasujące do tego wieszaka kremowego, to żeby nie likwidować tych otworów to masz po prostu dwie możliwości......... Wybór należy do Ciebie ! :faja
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 398
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

"Finit coronat opus" :D cytując Owidiusza :wink:
Po blisko 6 latach od karkołomnej decyzji o rozbiórce Syreny 102 niespodziewanie wczoraj silnik zapalił :shock:
Daje to power na wykończenie, głównie wnętrza, ale i biegi czy hamulce to będą problemy, jak nic :roll:
Tymczasem = zagadka: (kto pierwszy ten lepszy): jakiej części brakuje Syrence pod maską :wink:

Obrazek
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2526
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

No na przykład ; TABLICZKI ZNAMIONOWEJ ! :faja
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Naklejki na filtrze powietrza, a tak w ogóle to nie ma jednego gara. :majk
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Maciej HYsa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 678
Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Maciej HYsa »

Paliwa w zbiorniku.
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
ODPOWIEDZ