Wołga GAZ 21 - tylny most

Informacje techniczne innych pojazdów.
Awatar użytkownika
MARKHEIM
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 76
Rejestracja: 2005-11-18, 18:58
Lokalizacja: Milówka

Wołga GAZ 21 - tylny most

Post autor: MARKHEIM »

Zamierzam dokonać w swojej Warszawie kombi małą modyfikację, a mianowicie zastosować wał napedowy dzielony z Wołgi (oryginalny o długości ponad 1,5 m trudno żeby nie chodził jak banan), lecz co za tym idzie, konieczna będzie jeszcze wymiana mostu napędowego. Dlatego też poszukuję wszelkich informacji (schematy, przekroje, budowa, luzy montażowe, charakterystyki, dane eksploatacyjne itd) na temat właśnie mostu z Wołgi.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
MARKHEIM
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

weź z UAZA przy okazji wrzuć reduktor drugi wał i dodatkowy dyferek z przodu :D


ale na poważnie
chyba dużego problemu nie będzie bo to wersja rozwojowa
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
CyklonB
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2005-11-11, 00:17
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: CyklonB »

MARKHEIM tuninguje swoją warszawe? :shock: :shock: :shock:
lepiej jak samochód brzydko wygląda a sportowo jeździ niż jak sportowo wygląda a jedzi brzydko...
Awatar użytkownika
MARKHEIM
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 76
Rejestracja: 2005-11-18, 18:58
Lokalizacja: Milówka

Post autor: MARKHEIM »

CyklonB pisze:MARKHEIM tuninguje swoją warszawe? :shock: :shock: :shock:
Nie no Panowie. Nie mam zamiaru wprowadzać żadnego tuningu Warszawy. Chciałbym tylko wprowadzić małe usprawnienie, gdyż jazda z niedzielonym wałem, który w dodatku zaczyna przypominać o swoim istnieniu przy 70 km/h, na dłuższych trasach staje się trochę męcząca. Ale na wymianie wału i niestety mostu "tuning" się kończy. No, faktem jest, że jeszcze mam zamiar założyć LPG, ale to przecież żaden tuning i na oryginalności samochód nic nie traci (nawet wg przepisów odnośnie samochodów zabytkowych, instalacja LPG jest dopuszczalna i nie powoduje żadnego uszczerbku na oryginalności pojazdu).
Po prostu zamierzam kombiaka zrobić samochodem reprezentacyjnym, czyli tzw "zlotowym", żeby się można było pokazać tam czy tu, a jazda nie dawała się za bardzo we znaki.
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

nawet wg przepisów odnośnie samochodów zabytkowych, instalacja LPG jest dopuszczalna i nie powoduje żadnego uszczerbku na oryginalności pojazdu

Bardzo mnie to cieszy. Wbrew niektórym zwolennikom oryginałów za wszelką cenę uważam, że LPG ratuje niejedno auto przed pójściem na żyletki. Szczególnie z aut młodszych od Warszawy - Polonezy, Trabanty, Wartburgi (4T), Żuki, Nysy, Skody od 105 w górę, duże fiaty i sporo innych.........
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Jednem wartburgowi 2T też ratuje. :D
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Sikor pisze:Jednem wartburgowi 2T też ratuje. :D

No kurde wiedziałem, wiedziałem że ktoś to napisze! ;D
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

Sikor pisze:Jednem wartburgowi 2T też ratuje.
:shock: Ga?
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
CyklonB
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2005-11-11, 00:17
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: CyklonB »

mógłbyś to wyjaśnić?
lepiej jak samochód brzydko wygląda a sportowo jeździ niż jak sportowo wygląda a jedzi brzydko...
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Gaworzy..... ;D
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
CyklonB
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2005-11-11, 00:17
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: CyklonB »

nie rozumiem zupełnie w jakie niby sposób LPG mogło uratować wartburga 2T...

[ Dodano: Pią Gru 02, 2005 11:18 am ]
wiem! może mu mieszają LPG z miksolem w butli podczas napełniania - najpierw pompuje miksol a potem gaz :twisted: :wink:
lepiej jak samochód brzydko wygląda a sportowo jeździ niż jak sportowo wygląda a jedzi brzydko...
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

CyklonB pisze:nie rozumiem zupełnie w jakie niby sposób LPG mogło uratować wartburga 2T...

[ Dodano: Pią Gru 02, 2005 11:18 am ]
wiem! może mu mieszają LPG z miksolem w butli podczas napełniania - najpierw pompuje miksol a potem gaz :twisted: :wink:

Albo jest zasilany LPG plus mieszanka składająca się głównie z oleju przez gaźnik... ;)
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Na tłumiku szmerów ssania jest zamonotwany gaźnik od golfa, który poprzez pompę paliwową podaje mieszankę oleju i benzyny. A reszta to zwykła instlalacja LPG. Autko jeździ i ma się całkiem dobrze. Kto był na zlocie w Czersku w tym roku widział ten wynalazek Wojtka.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Rozumiem, że ten gaźnik jest elementem dodatkowym, który służy jedynie smarowaniu? Czy jest także dodatkowy zbiornik na mieszankę oleju z benzyną do zasilania tego gaźnika "smarującego"?
Oraz czy fabryczny gaźnik nadal jest podłączony jak był i jest możliwość zasilania silnika benzyną z olejem w proporcjach jak nakazuje instrukcja - chodzi o pracę zimnego silnika w niskich temp?

Wogóle to dosyć ciekawe rozwiązanie. Zastanawiam się jeszcze co w przypadku zatkania gaźnika "smarującego", jest jakaś sygnalizacja czy coś w tym stylu? Bo jeżeli nie, to w takim przypadku silnik będzie pracował na samym LPG a to mu grozi śmiercią.

I jeszcze z ciekawości, jakie jest zużycie mieszanki smarującej przy pracy na gazie?

Pomysłowy ten gość :mrgreen:
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
CyklonB
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2005-11-11, 00:17
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: CyklonB »

no i markheim już nie uzyska chyba odpowiedzi na swoje pytanie bo zrobił się całkowity offtopic
lepiej jak samochód brzydko wygląda a sportowo jeździ niż jak sportowo wygląda a jedzi brzydko...
ODPOWIEDZ