POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: adameo2
2011-01-24, 12:44
prawdziwa renowacja CYNKOWANIE
Autor Wiadomość
kjan5 


Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 169
Skąd: wilków k/Mogielnica
Wysłany: 2011-01-21, 09:01   prawdziwa renowacja CYNKOWANIE

to sie nazywa remont http://moto.allegro.pl/vw...1409443317.html :helm wiecie może gdzie ten garbusek był ocynkowany? i jaki jest tego koszt?








Jako że temat przerodził się w dyskusję na temat cynkowania, jego plusów i minusów, dlatego przenoszę
adameo2
_________________
Syrenki da sie kochać;-)
Ostatnio zmieniony przez adameo2 2011-01-24, 12:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
dawid125p 


Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-21, 09:15   

renowacja, ale z udziwnieniami..... dobra cynkownia jest koło radomia, przynajmniej tam zawsze woziłem
 
Lesiu 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 2616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-01-21, 09:24   

Ładny model. Ciekawy jestem jaką osiągnie cenę. A cynkowanie też ciekawe. Przydałoby się w Syrenie.
_________________
Moje sprzęty :

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=10170
http://syrena.gminanekla....pic.php?t=13432

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=16604

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=16392
 
 
syreniarz1992 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 2602
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-21, 11:35   

daj już spokój z takim bajaniem do cholery. Jakoś są ocynkowane auta i nie rdzewieją. Istota leży w dokładnym zneutralizowaniu kwasu. Jakby auto sobie poleżało chwile w jakimś roztworze zasady, to daje sobie głowe uciać, że znacznie rzadszy roztwór zasadowy wcieknie wszędzie tam gdzie wcześniej wciekł kwas. Nie znasz się na tym i siejesz ferment. To skąd, pytam się, skąd się masowo cynkuje auta, np volvo? Ogarnij się i się przygotuj merytorycznie do dyskusji, a nie poiwedział ci pan stoszek, że się nie da bo zardzieje i mu wierzysz. Dwusuwa też podobno nie zarejestrują.
 
 
dawid125p 


Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-21, 11:50   

syreniarzu - amen!
 
Yanosik 
ZasmarkanySzcurekBuc



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 1705
Skąd: Piła
Wysłany: 2011-01-21, 21:27   

M4V4X napisał/a:
kwas w profilach + zasada w profilach dalej daje jakiś roztwór w srodku
roztwór neutralny
_________________
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
 
bubuja1 


Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 310
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-01-22, 14:24   

Nie opowiadajcie, że ocynkowanie starej blachy i starych profili da jakiś pozytywny efekt.
Niestety ale takie coś ma sens na NOWYCH blachach prosto z huty. Powiedzcie mi jak chcecie usunąć korozje z profili zamkniętych - trzeba było by wszystko wymienić, Tj rozebrać i złożyć całą konstrukcje na nowo. Nie widzę sensu kompania całej karoserii w ocynku. Położenie ocynku na nie dokładnie wyczyszczoną blachę będzie skutkowało przyspieszoną korozją. Jeśli ten garbus był przygotowywany w sposób, który w 100% usunąłby korozje musiałby być cięty ;) całkowicie i praktycznie wszystkie elementy konstrukcyjne powinny być zmienione na nowe, bo nawet najdokładniej czyszcząc nie usuniemy wszystkiego. Odpowiedzcie sobie proszę sami, jeśli mamy pocięte auto i usuniętą całkowicie korozje jedyną słuszną drogę jest cynkowanie każdego elementu z osobna i pospawanie tego do kupy ale już ocynkowanego. W samochodzie jest tyle zakamarków, że się w głowie nie mieści i wiele takich do których w żaden sposób nie dotrzemy. Cynkowanie ma sens ale w nowych autach gdzie, wszystkie blachy są cynkowane jako nowe.

Swoją drogą chciałbym zobaczyć tego garba na żywo i samemu ocenić jak to wygląda. Osobiście jeśli włożyłbym tyle pracy w renowacje i miał "wieczne" auto wg założeń właściciela nie chciałbym go sprzedawać bo i po co skoro nie wymaga, żadnych konserwacji,, zabiegów itp.
_________________
http://oldtimery.com/klub/00002.jpg
 
syrena104bili 
szczepan



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 2021
Skąd: Pionki
Wysłany: 2011-01-22, 17:49   

dawid125p napisał/a:
renowacja, ale z udziwnieniami..... dobra cynkownia jest koło radomia, przynajmniej tam zawsze woziłem




kolego gdzie koło Radomia???? , bo jaj jestem z pionek i u naz też cynkują :devil3
_________________
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla....pic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
 
 
dawid125p 


Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-22, 21:21   

owadów, cynkownia ogniowa, gmina jastrzębia jak się nie mylę
 
syrena104bili 
szczepan



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 2021
Skąd: Pionki
Wysłany: 2011-01-22, 21:24   

dawid125p napisał/a:
owadów, cynkownia ogniowa, gmina jastrzębia jak się nie mylę



aha wiem gdzie , a nie wierz czy tam może też chromują ?????
_________________
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla....pic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
 
 
bubuja1 


Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 310
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-01-22, 22:03   

dawid125p, ten zakład ma cynkować auta tak jak tego garba?
_________________
http://oldtimery.com/klub/00002.jpg
 
Maciekk 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 184
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2011-01-23, 12:05   

Cynkowanie ogniowe jest dobre do przemysłu
Ja bym sie nie odważył tego z autem - od temperatury krzywią się czasem zabudowy do pojazdów ciężarowych co dopiero taka karoseria

Są zakłądy które mają uruchomioną linię procesu Kataforezy dla starych aut i jeśli już szaleć to bardziej w tą stronę
http://www.capri.pl/car/2873/2852
http://www.capri.pl/forum/318444
Z tego co pamiętam to koszt około 10 tysięcy zł. Auto oddaje sie oczywiście po blacharce, im staranniej zrobiona tym łatwiej potem takie nadwozie przygotować do lakieru.

"Trwałość - 1000 godzin w komorze solnej, do rdzy czerwonej.
Dla porównania cynk galwaniczny wysokiej jakości (stosowany w samochodówce) wytrzymuje 150 - 200 godzin."
 
 
bubuja1 


Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 310
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-01-23, 12:52   

Maciekk napisał/a:
Cynkowanie ogniowe jest dobre do przemysłu
Ja bym sie nie odważył tego z autem - od temperatury krzywią się czasem zabudowy do pojazdów ciężarowych co dopiero taka karoseria


No i właśnie dlatego sie pytałem dawida125p czy taką cynkownie by poleciał.
Przy temperaturach rzędu 450 -600 oC stal staje sie plastyczna.
Widać, że raczej nie ma się pojęcia a stara się negować czyjeś doświadczenie i wiedzę zdobytą podczas poszukiwań firm mogących zrobić taki proces. Ot - jak zwykle na forum - wydaje mi się że...

jeszcze raz chce powiedzieć - cynkowanie starych aut jest bez sensu bo przyspieszamy proces korozji... Nie ma szans usunąć korozji ze wszystkich elementów. Co więcej, lepiej ją zabezpieczyć reaktywnymi środkami niż próbować cynkować.
 
dawid125p 


Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-23, 19:31   

alez ja nie miałem na myśli cynkowania całego auta - teraz gapnąłem się ze tak mogło zbrzmieć. tak jak piszesz - dobre podkłady, zawsze woziłem tam ramy motocykli, elementy zawieszenia, śruby, osłony i t p - zresztą większość elementów w 850 sport coupe mam tak zrobione, znajmomemu robiłem podobnie - do tej pory śmiga,

a jeśl chodzi o antykorozje to najlepsze sa rozwiązania proste.
 
macio 
macio


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 192
Skąd: poznań
Wysłany: 2011-01-23, 21:46   

na zdjęciach widać że garbi był łatany na łatki a w narożnikach karoserii źle wypiaskowany i cynk nie chwycił. więc w profilach zamkniętych czy w miejscach zgrzewania tym bardziej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY