Montaż czopa i łożysk w zwrotnicy.

(rama, zawieszenia, koła)
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

No dobra to teraz jakiej marki łożysko zastosowac? obojętnie? i z jakim kryciem? gumowym czy metalowym? wcale nie mogę znaleźć tych łożysk z metalowym kryciem..... od środka mam wywalić krycie czy nie?
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

anabol, zamontuj sobie łożyska firmy SKF lub FAG.

Pozwolę sobie jeszcze powrócić do tematu montażu czopa i łożysk.
Czy macie jakiś specjalny przyrząd do dokręcania tej nakrętki w której umieszczony jest uszczelniacz. A może dokręcacie ją metodą młotka i przecinaka.
Ostatnio zmieniony 2013-03-18, 21:23 przez Lesiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

u mnie 3 zwrotnicach była zabezpieczona drutem
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

No i mam problem jak mam nabić nowo przerobione przeguby na łożyska i zwrotnice czy najpierw łożyska w zwrotnice a potem czopa na zwrotnice? Nadmieniam że nie posiadam prasy.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

anabol, ja właśnie u siebie zakładam nowe łożyska i zrobiłem tak jak jest w pierwszym poście tego tematu. Naprawdę poszło to bezporblemowo.
Łożysko zewnętrzne to bliżej koła zamontuj w zwrotnicy i zabezpiecz. Łożysko wewntrze nabij na czop i całość zamontuj w zwrotnicy. Jak nie masz prasy to pierwsze łożsyko wbijaj uderzjąc w zewnętrzną bierznię, a drugie nabijaj na czop uderzając w wewnętrzną. Najlepiej to zrób sobie jakieś tulejki lub wykorzystaj do tego stare łożysko.

[ Dodano: 2013-03-21, 22:24 ]
A jakie łożyska w końcu kupiłeś. Ja do swojej Syreny kupiłem łożyska firmy SKF. Cena 35zł za sztukę.
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

No właśnie ale jak mam uderzać w czop jak mam przerobione przeguby?

Łożysk jeszcze nie kupiłem, możesz mi dać symbol tych łożysk które kupiłeś?
i kolejna sprawa gdzie je kupowaleś? w sklepie czy alle? zastanawia mnie też sprawa czy nie lepiej kupic troszke tańsze.

Za wymiane łożysk się jeszcze nie brałem bo jestem na etapie wymiany skrzyni. dopiero potem biore się za wymianę łożysk i przegubów.

[ Dodano: 2013-03-23, 20:28 ]
czy w takim razie mam rozebrać te przeguby zewnętrzne?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

anabol, łożysko do kół przednich mają symbol 6306. Ja kupiłem takie 6306 2RS czy obudowane z dwóch stron osłonami z tworzywa sztucznego. Nie wymagają dodatkowego smarowania i są bardzo żywotne. Polecam Ci takie bo nie musisz się wtedy bardzo martwić że smar z łożysk dostanie się na szczęki przez uszczelniacz piasty. Co do dostępności to kupowałem je w sklepie z łożyskami. Nie brałem z allegro bo nie wiem czy dostanę tam taniej i do tego dochodzi czas i przesyłka.
Co do innych tańszych to Twój wybór. Tańsze Polskie to koszt ok 20zł. Przelicz sobie czy warto bo mi szkoda czasu za jakiś czas rozbierać to znowu żeby je wymienić.
anabol pisze:No właśnie ale jak mam uderzać w czop jak mam przerobione przeguby?
Ale po co masz uderzać w czopy. Ty masz zamocować tylko łożysko na czopie, a później całość wmontować w zwrotnicę.
anabol pisze: czy w takim razie mam rozebrać te przeguby zewnętrzne?
Dokładnie te przeguby co zaznaczyłeś. Na dobrą sprawę to jak trochę pomyślisz i się nagimnastykujesz to nie musisz rozbierać tych półosi. Zamotuj łożysko na ten czop i całość wmontuj w zwrotnicę z drugim łożyskiem prędzej tam osadzonym.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Aby całość założyć, musisz wykręcić zwrotnice bo inaczej nie wejdzie.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Lesiu pisze:ja właśnie u siebie zakładam nowe łożyska i zrobiłem tak jak jest w pierwszym poście tego tematu. Naprawdę poszło to bezporblemowo
Bardzo dobrze Lesiu :ok3 trzeba korzystać z wiedzy expertów :grinser
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Gieroy pisze:Bardzo dobrze Lesiu :ok3 trzeba korzystać z wiedzy expertów :grinser
I tu masz rację. Opisałeś to naprawdę dobrze. Dzięki temu spokojnie można było sobie wszystko przygotować i szybko zmontować w całość.
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Będę dzialał to zobacze, ale jak zamontuje łożysko na czopie to potem trzeba je wprasować w zwrotnice? a ja prasy ni mam....
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

anabol pisze:... ale jak zamontuje łożysko na czopie to potem trzeba je wprasować w zwrotnice? a ja prasy ni mam....
Przeczytaj jeszcze raz dokładnie pierwszy post tego tematu. Punkt 3 i 4 dotyczy Twojego pytania.
Jak zamontujesz łożysko wewnętrzne na czopie, a zewnętrzne w zwrotnicy i je zabezpieczysz nakrętką w której zamocowany jest uszczelniacz to masz już prawie z górki.
Zrób tak jak w punkcie 3 i 4 i masz sprawę skończoną (wsuń czop do zwrotnicy tak aż go będziesz widział na zewnątrz łożyska zewnętrznego, zamontuj na nim piastę i nakręć nakrętkę, zakręcając nakrętkę na czopie automatycznie wsuniesz czop przez łożysko zewnętrzne i ustawisz na wymagany wymiar)
Nie zapomnij o sprężynie między łożyskami.

Jak coś to pisz i będziemy składać online.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

sir pisze:
jasio pisze:czy można jeszcze gdzieś w normalnej sprzedaży, kupić kliny piasty przedniego koła?
Z moich poszukiwań wynika, że tak - trzeba szukać pod hasłem "wpust pryzmatyczny" (zaokrąglony). W syrenie (mierzyłem jeden ze swoich) ma wymiary 8x6x36, najbliższy jaki znalazłem w sprzedaży to 8x7x36. Być może mój klin był trochę zjechany, a jeśli nie - wystarczy trochę zeszlifować ten dostępny w sprzedaży :)

link http://www.sklep-grene.pl/product_info. ... anguage/pr
odkop roku, ale potrzebowałem ostatnio klina i dopasowywałem w hurtowni do nowego-fabrycznego- wymiary prawidłowe to 8x7x36
ODPOWIEDZ