wars lub beskid

Informacje techniczne innych pojazdów.
Jacek B.

Post autor: Jacek B. »

CyklonB pisze:wars zresztą też oba wyprzedzały swoją epokę o dobre kilka(naście) lat
Z tego co ja wiem to Wars był "wzorowany" na Oplu Kadecie. Więc jeśli wyprzedzał epokę to tylko u nas (w naszej produkcji).
Kumpelek

Post autor: Kumpelek »

A mnie to lata że nie uruchomili produkcji tego samochodu, bo mnie osobiści się one ani troche nie podobają 8)
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

CyklonB pisze:mieli nadzieje i przez to pogrzebali naszą motoryzacje produkując jakieś marne kapsko zamiast samochodu który odniósłby napewno sukces

ło boshe, co ty wypisujesz to żal czytać, zero racjonalnego myślenia tylko komunały i banialuki, normalnie minąłeś się z powołaniem, powinieneś głosiś słuszność poglądów Wodza Leppera.... :mrgreen:
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
jacek

Post autor: jacek »

a może ma ktoś dokładne zdjęcia tych pojazdów, chodzi także o wnętrze.
pozdrawiam.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

http://www.konopacki.internetdsl.pl/prl/prot16.htm , http://www.konopacki.internetdsl.pl/prl/prot20.htm a tutaj wars, oba auta bardzo ciekawe, jednakze w fazie prototypow widac wiele niedorobek :)
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Ile razy bym nie porównywał z zewnątrz Twingo z Beskidem drugi zwycięża urodą. Twingo nie podobało mi się nigdy, po prostu ropuch na kołach...
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

Cinek pisze:Twingo nie podobało mi się nigdy, po prostu ropuch na kołach...
Etam........Mnie za to Twingo zawsze się podobało, a z tyłu ma miejsca jak w autobusie :D Po za tym ma silnik 1.2 60 KM a teraz nawet 70 i powiem że to nawet zrywne autko jest :P i do tego w miarę mało pali :wink:

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
J
-#Junior
-#Junior
Posty: 193
Rejestracja: 2005-01-21, 12:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: J »

Hmmm, co do Twingo - owszem, autko jest niczego sobie - w szczególności z rolldachem - jeżdzi toto całkiem fajnie. Ale co do tego ze jest oszczedny - tego niestety powiedziec nie można - pierwotnie w tej Renówce był wykożystywany okrutnie stary silnik (w prostej linii potomek silników Renault z wczesnych lat 70') - ale miał jedyną zaletę że mieścił sie bez problemów w ciaśniutkiej komorze silnika - poza tym był trwały i bezproblemowy w obsłudze - natomiast ni cholery nie chciał być oszczędny. Natomiast nowszy silnik o którym Piszesz - to już naprawdę dużo lepsza konstrukcja - szkoda tylko że trafił pod maskę tak póżno :|
Aha, jeszcze jedno - o ile dobrze pamiętam Twingo pojawiło się dokładnie w momencie wygaśnięcia praw tworców Beskida - nie pamiętam jak to dokładnie było - ale chyba w "Automobiliście" coś o tym czytałem (wywiad z projektantem).
Ale to nie nowość - wystarczy wnikliwie obejrzeć przedwojennego Polskiego Lux-Sport'a - żeby potem doszukać sie tego kształtu choćby w Hanomagu (kształt nadwozia był niemal identyczny) - szkoda tylko że do naszych czasów nie dotrwał choćby jeden cały egzemplarz tej wspaniałej konstrukcji (podwozie można ogladać w Warszawskim Muzeum Techniki - a silnik w Poznańskim Muzeum).
Przyszedl szarlatan szuja...
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Ok, tym razem sam zapomniałem że gust nie podlega dyskusji ;) co nie zmienia tego że kształt Twingo nie leży mi - czego nie powiem o osiągach, troszkę tym jeździłem i przyznaję, daje dużo frajdy z jazdy. :)
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
inż.kjx
Posty: 4
Rejestracja: 2005-11-05, 18:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: inż.kjx »

Kiedyś często Beskid brał udział w rajdzie oszczędnościowym "Kropelka" i zawsze był w czołówce. Zrobiono nawet test porównawczy z Twingo i okazało się, że Beski jest pod wieloma względami lepszym samochodem (szczególnie porównywano funkcjonalność). Jak uda mi się znaleź materiały na ten temat (gdzieś tam sobie leżą u mnie w piwnicy) to napisze coś więcej :D
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

J pisze:Ale co do tego ze jest oszczedny - tego niestety powiedziec nie można - pierwotnie w tej Renówce był wykożystywany okrutnie stary silnik (w prostej linii potomek silników Renault z wczesnych lat 70') - ale miał jedyną zaletę że mieścił sie bez problemów w ciaśniutkiej komorze silnika - poza tym był trwały i bezproblemowy w obsłudze - natomiast ni cholery nie chciał być oszczędny. Natomiast nowszy silnik o którym Piszesz - to już naprawdę dużo lepsza konstrukcja - szkoda tylko że trafił pod maskę tak póżno
No ja nie wiem, czy nie taki oszczędny :roll: Kolega ma Twingo (60 KM) i pali mu nie dużo, bo w granicach 6 litrów na 100 km - to chyba nie jest dużo jak na takie autko, a te nowsze (70 KM) to przyznam, że nie wiem ile palą, bo nigdy takim nie jeździłem ..... :)

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Momik

Post autor: Momik »

sereniarz(atom1) pisze:oba te auta istniej ;) stoją i dogorywaja w warszawskim muzem...ciekawe czy ktos je tam przepala od czasu do czasu?
Witajcie :)

Z tą opinią Kolegi się nie zgodzę ale pewnie nie wie wieć mu wybaczone zostanie :)
Jestem członkiem (co za słowo) FSO Auto Klubu i posiadaczem Polskiego Fiata 125p Kombi 1600 DOHC a także od niedawna ślicznej (aczkolwiek wymagającej pracy) Bostonki. Razem z moimi Kolegami z klubu FSO AK dzięki uprzejmości Dyrekcji Muzeum Techniki W Warszawie bierzemy czynny udział w szeroko pojętej opiece nad samochodami zgromadzonymi w Muzeum. Zaczeliśmy dość niewiennie w pażdzierniku 2004 od mycia i nawoskowania aut (stąd nazwa Akcja Szmata) , obecnie jestesmy po organizacji dwóch imprez w Muzeum gdzie większość aut udało nam się uruchomić i pokazać podczas jazdy. Ja mam pod swoją opieką między innymi oba Warsy ale nie tylko, ostatnio pracowałem rownież przy Beskidzie. Nie będę Wam tutaj mówił szczegółów bo dużo by opowiadać ale powiem że Warsy były odpalane i jeżdzone, natomiast Beskid wkrótce będzie uruchomiony. Zresztą kazdy kto chce zobaczyć efekt prac może zajrzec na stronę www.fsoautoklub.pl tam są relacje z prac, jak rownież może w sobotę przyjść do Muzeum spotkac sie z nami porozmawiać , a kto chętny to i pomóc. Zapraszam i pozdrawiam!!!
Momik

Post autor: Momik »

jeśli Koledzy są zainteresowani zarzucę sznurki do fotek:

http://www.fsoautoklub.pl/index.php?act ... D=festiwal - Festwal Zabytków Motoryzacji Norblin 2005
http://www.fsoautoklub.pl/index.php?act ... cID=pub_55 - Festyn Solidarności
http://www.fsoautoklub.pl/index.php?act ... cID=pub_57 - Zamknięcie Sezonu

http://www.fsoautoklub.pl/index.php?act ... norblin_11 - dla przykładu jedna z naszych Akcji Szmata

pozdrawiam
MomikFSOAK
Posty: 1
Rejestracja: 2005-12-09, 12:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MomikFSOAK »

żeby nie pozostawac anonimowym zarejestrowałem się
pozdrawiam Momik
ODPOWIEDZ