Problemy z silnikiem - przeczytaj zanim utworzysz nowy temat

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
walery
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 378
Rejestracja: 2009-06-19, 23:58
Lokalizacja: pruszków

Problemy z silnikiem - przeczytaj zanim utworzysz nowy temat

Post autor: walery »

jak myślicie co to może byc? nie moge ustawić wolnych obrotów w sarnie, bez ssania nie chce jechac i sie dusi, dopiero jak jej dam 1/4 ssania to jedzie. czasem jak złapie obrotów to silnik z ramy mało nie wyskoczy i wstyd na miescie jak cholera. myslałem na początku ze cos tam przytkane w gazniku, rozebrałem go, wyczysciłem, dysze przedmuchane, gaznik uszczelniony i dalej to samo. iskra jest na wszystkie swiece, przerwy w aparacie ustawione, pompka daje paliwko do ostatniej kropli w baku i tak po wszystkich sptrawdzeniach stawiam na gaznik a po konsultacjach z kilkoma osobami dokładniej na przepustnice. z tego co wszyscy mówią przepustnica ma luz i ciągnie lewe powietrze, dlatego tak swiruje z tymi obrotami. co o tym myślicie, może ktoś miał podobny problem. poszukam jescze w starszych tematach. pozdrawiam walery
Ostatnio zmieniony 2010-08-11, 10:05 przez walery, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Luz na przepustnicy ma wpływ na nierównomierne obroty, ale za bardzo wysokie może być odpowiedzialny zacinający się zawór iglicowy. Dzięki przyrządowi mojej produkcji, którym można to kontrolować wiem, że nie jest to rzadkość.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Re: sarna wariuje

Post autor: syrena104bili »

walery pisze:jak myślicie co to może byc? nie moge ustawić wolnych obrotów w sarnie, bez ssania nie chce jechac i sie dusi, dopiero jak jej dam 1/4 ssania to jedzie. czasem jak złapie obrotów to silnik z ramy mało nie wyskoczy i wstyd na miescie jak cholera. myslałem na początku ze cos tam przytkane w gazniku, rozebrałem go, wyczysciłem, dysze przedmuchane, gaznik uszczelniony i dalej to samo. iskra jest na wszystkie swiece, przerwy w aparacie ustawione, pompka daje paliwko do ostatniej kropli w baku i tak po wszystkich sptrawdzeniach stawiam na gaznik a po konsultacjach z kilkoma osobami dokładniej na przepustnice. z tego co wszyscy mówią przepustnica ma luz i ciągnie lewe powietrze, dlatego tak swiruje z tymi obrotami. co o tym myślicie, może ktoś miał podobny problem. poszukam jescze w starszych tematach. pozdrawiam walery
ja mam tak samo jak piszesz chodzi tylko na 1/5 ssania bo inaczej nie trzyma wolnych i potrafi łapaci nieziemskie obroty i moge ci powiedzieć że ja też myślałem że to wina luzu na przepustnicy ale założyłem drugi gazinik w idealnym stanie i jest to samo i zmieniłem jeszcze pompe paliwa ale terz nie było rużnicy więc napewno to nie przepustnica
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Oś przepustnicy absolutnie NIE !
Zobacz czy dysza paliwa biegu jałowego nie jest przytkana (drutem przepychać ).
Jeśli nie pomoże to pewnie fałszywe powietrze zaciąga..ale którędy ???
Sprawa poziomu paliwa w gaźniku.........sprawdź czy prawidłowy oraz czy języczek suwa sie swobodnie pod uszami pływaka (uszy można lekko odgiąć).
Nieraz bywa podobny objaw gdy jedna swieca daje d.......(a gdy sie doda paliwa to działa.....dziwne ale bywa...)
Awatar użytkownika
walery
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 378
Rejestracja: 2009-06-19, 23:58
Lokalizacja: pruszków

Post autor: walery »

no mam jeszcze komplet nowych świec, przewody juz zmienione i jeszcze tak sprawdze. a gaznik raczej nie powinien łapac lewego wiatru. wydaje mi sie ze jest dobrze poskładany i uszczelniony. az sam jestem w szoku, ze jest cały czas suchy
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

tak jak Ci dziś mój tata opowiadał o luzie na przepustnicy :)
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Gaźnik suchy to podejrzana sprawa w Syrenie. Zrób mu tak, żeby był mokry.....Podnieś poziom paliwa.
Awatar użytkownika
walery
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 378
Rejestracja: 2009-06-19, 23:58
Lokalizacja: pruszków

Post autor: walery »

przed uszczelnieniem robił to samo, jezeli zmiana swiec nie pomoze to chyba zmienie gaznik
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

walery pisze:przed uszczelnieniem robił to samo, jezeli zmiana swiec nie pomoze to chyba zmienie gaznik
muwie ci że zmiana gazinika nic niepomaga ja usiebie zmieniałem na prawie nówke gazinik i to samo , a czy przypadkiem niemasz przy tych warjacjach takich objaw że pal jak głupia ze 40l na 100km i dotego czasmi ja potrafi tak zamulić ze wiecej jak 60 km/h niechce iść?????
Awatar użytkownika
Brinko
-#Junior
-#Junior
Posty: 104
Rejestracja: 2010-02-16, 19:52
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Brinko »

Witam panowie mam podobny problem...zapala, niby chodzi tylko ze wchodzi zaraz na wysokie oborty, po chwili czasu opadaja i chodzi tak jak powinna lecz wg mnie tylko 2 gary pracuja..po chwili cos sie dzieje ze wchodzi na wysokie obroty,spadna i tak ciagle...a jak dodam gazu naprawde delikatnie ze ledwo co to silnik z ramy chce wyskoczyc.swiece niby wszystkie maja iskre, zaplon tez mam chyba dobrze lecz podobne objawy jak u wczesniejszych osob...a jak mam na ssaniu to obroty juz nawet nie mowie ( wysokie )
Syrena 105, 74r
Opel Record Van, 1979r
Fiat 125p Pick-up, 81r
Bmw e32 730, 94r
Awatar użytkownika
walery
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 378
Rejestracja: 2009-06-19, 23:58
Lokalizacja: pruszków

Post autor: walery »

nie wiem ile pali, ale po wskazniku widac ze troche siorbie. sprawdze jeszcze raz wszystko od początku, zapłon, swiece, cewki, przewody no i zobaczymy. przyznam, ze troche mnie to wkurza bo nie wiem o co jej chodzi. ale sprawdzanie dopiero we wtorek
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

walery pisze: przyznam, ze troche mnie to wkurza bo nie wiem o co jej chodzi. ale sprawdzanie dopiero we wtorek
to dwusów w cieczy zanimi nigdy się nietrafi oco im chodzi mam doczynienia z motorowerami w dwusówie chłodzonymi ciecza i znimi sa takie samie chistorje jak z syreną , ja ruwniez bende grzebał w tym tygodniu bo mam wolne to jak coś odkryje to bende pisał
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Brinko pisze:zapala, niby chodzi tylko ze wchodzi zaraz na wysokie oborty, po chwili czasu opadaja i chodzi tak jak powinna lecz wg mnie tylko 2 gary pracuja..po chwili cos sie dzieje ze wchodzi na wysokie obroty,spadna i tak ciagle...a jak dodam gazu naprawde delikatnie ze ledwo co to silnik z ramy chce wyskoczyc
Ja miałem identycznie i okazała się uszczelka pod głowicą. Po wymianie uszczelki wróciło wszystko do normy.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

syrena104bili pisze:
walery pisze: przyznam, ze troche mnie to wkurza bo nie wiem o co jej chodzi. ale sprawdzanie dopiero we wtorek
to dwusów w cieczy zanimi nigdy się nietrafi oco im chodzi mam doczynienia z motorowerami w dwusówie chłodzonymi ciecza i znimi sa takie samie chistorje jak z syreną , ja ruwniez bende grzebał w tym tygodniu bo mam wolne to jak coś odkryje to bende pisał
Po jakiemu to?

Pompka paliwa jest w porządku? Nie łapie lewego luftu między kolektorem a blokiem?
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Sikor pisze:Po jakiemu to?
:grinser
Odnośnie pompki paliwowej, pojechałem w podróż poślubną, a ta S. zaczyna mi wcinać coraz więcej paliwa. Na ostatnie 100 km. przypadło 20 litrów. Odczuwalny obiaw to jedynie lekkie mulenie. Przyczyna: pęknięta przepona.
KURCZE, czemu nikt nie napisze: chłopie sprawdź czy nie wiesza Ci się zawór iglicowy i czy zamknięty nie puszcza paliwa?
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
ODPOWIEDZ