Witam.
Mam takie oto pytanie do starych praktyków. W pompie paliwa nowego typu są dwie membrany połączone ze sobą śrubą i przełożone wkładką z plastiku. Stare membrany są jedna zielona a druga czerwona. Po rozebraniu okazuję się że są one dość twarde i mają fakturę podobną do starej ceraty.
Kupiłem nowe membrany (zestaw naprawczy pompy) i wyglądają one nieco inaczej.
Obie są jednakowego koloru (brązowe) i są dużo miększe i cieńsze.
Jak uważacie jak to się będzie sprawowało? Ktoś ma może jakieś doświadczenia? Z czego wynika różnica kolorów (jak oglądałem pompki to każda ma praktycznie zieloną i czerwoną)? Czy te nowe membrany się sprawują czy lepiej ich nie zakładać?
Pozdrawiam.
Michał
[ Dodano: 2010-03-22, 21:46 ]
Witam jeszcze raz.
Widzę że dosłownie kilka minut po moim poście pojawił się też post odnośnie pompy:) Proszę Admina o połączenia postów, żeby nie śmiecić.
BTW. Tak sobie patrze na fotki po necie i pompa typu fiatowskiego ma na zdjęciach jedną membranę. To dlaczego u mnie są dwie ??? Czyżby to jakieś połączenia dwóch róznych pomp? Pompa wygląda na nową ...
Pozdrawiam
Pompka paliwa nowy typ.
Ja nie mam w tym specjalnego doświadczenia (wbrew pozorom) ale kolory tych gumek czy cerat czy jak to nazwać były--podobno specjalnie takie żeby jeden kolor szedł zawsze do silnika gdzie są syfy i gorąco i olej szkodliwy (nie pamiętam który kolor w jaką stronę........). Oczywiście ten temat ma sens gdy kupujemy same membrany (do czterosuwa) i przepinamy je na miejsce starych . Jeśli kupujemy komplet ==szpindel popychacz wraz z gumami--to juz w fabryce właściwy kolor jest po właściwej stronie /kurde chyba czerwona szła na zewnątrz....trzeba by sprawdzic na maluchowskiej pompie/.
Nieważne. )
Stare membrany zawsze robią się twarde jak stara cerata. Nowe ze sklepu są miękkie a po kilku tygodniach od benzyny robią się sztywne--tak ma być.
W pompie starego typu oba liście membrany były czarne i problem nie istniał. Wydaje mi się że ten problem jest istotny w czterosuwie (jaką stroną idzie do silnika) a w dwusuwie to nie ! Ponieważ produkcja membran typ fiatowski zasila też Syreny w nowych pompach, no to robią dwukolorowe i dla Syren choć to nieważne jest .
Nieważne. )
Stare membrany zawsze robią się twarde jak stara cerata. Nowe ze sklepu są miękkie a po kilku tygodniach od benzyny robią się sztywne--tak ma być.
W pompie starego typu oba liście membrany były czarne i problem nie istniał. Wydaje mi się że ten problem jest istotny w czterosuwie (jaką stroną idzie do silnika) a w dwusuwie to nie ! Ponieważ produkcja membran typ fiatowski zasila też Syreny w nowych pompach, no to robią dwukolorowe i dla Syren choć to nieważne jest .