Drążki reakcyjne tylnej osi

(rama, zawieszenia, koła)
Sliwa
Posty: 2
Rejestracja: 2007-06-25, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Drążki reakcyjne tylnej osi

Post autor: Sliwa »

Witam.
Poszukuję wymiarów oraz zdjęć zamontowanych w samochodzie drążków reakcyjnych tylnej osi do SYRENY 105 z 1972 roku.Zdemontowane z restaurowanego samochodu uległy zniszczeniu i nie można odtworzyć wymiarów rzeczywistych.

Pozdrawiam.
Śliwa.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Piękny fachowy rysunek zamontowanych drążków rekreacyjnych masz w dużej glince. Stamtąd możesz mieć wszystko czego potrzebujesz dużo lepiej niż z fotografii.
Wogóle ten drążek to najprostszy element w syrenie - kawał pręta z gwintem na końcach załatwi sprawę.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4292
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Dokładnie :D
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Lepiej kawał rurki z wspawanymi śrubami (szpilkami)
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Proszę rysunek. Mi też się wydaje, że szpilki wspawójąc w rurki będzie najlepszym rozwiązaniem

[ Dodano: 2010-03-06, 20:51 ]
A, gwint to M12x 1 lub 1,25
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Trzeba coś zrobić z wyszukiwarką.Temat był wałkowany ponad 2 lata temu, jak i z czego dorabiac itd. Gwint jest obojętny, mówiliśmy że lepiej nawet nie taki drobny. W oryginale są to rurki + odcinki wspawane z gwintem, ale dorabiając można dać pełne pręty nagwintowane. Sprawdza sie to. Długość lepiej sobie odmierzyć na samochodzie.
arkadiuszwiza
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 94
Rejestracja: 2009-11-21, 21:39
Lokalizacja: RP

Post autor: arkadiuszwiza »

Opis i rysunek wg Glinki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat 126p z 76r
Fiat 126p z 81r
Trabant 601 z 68r
Garbus 1200 z 60r
Syrena 105 z 78r
Syrena 105L z 79r
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

M4V4X, jak nasmarujesz tawotem elementy gwintowane i zawiniesz w folie to niestety ale po roku bedziesz wymienial gumowe podkladki bo nie sa one olejoodporne. poza tym w oryginale wystepuje koronkowa nakretka stad drobny zwoj ale ogolnie masz racje tylko ze zamiast zwyklej sruby czy preta z gwintem lepiej uzyc szpilek lub srob glowicy od innego auta sa z twardej stali i nawet po latach przy odkrecaniu sie nie urwa i nie trzeba smarowac tawotem po gumie. pamietac tylko aby dac nakretki tzw samokontrujace
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

"twarda stal" jest ulepszana albo hartowana....tzn nie spawalna
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

artur.konkol pisze:M4V4X, jak nasmarujesz tawotem elementy gwintowane i zawiniesz w folie to niestety ale po roku bedziesz wymienial gumowe podkladki bo nie sa one olejoodporne. poza tym w oryginale wystepuje koronkowa nakretka stad drobny zwoj ale ogolnie masz racje tylko ze zamiast zwyklej sruby czy preta z gwintem lepiej uzyc szpilek lub srob glowicy od innego auta sa z twardej stali i nawet po latach przy odkrecaniu sie nie urwa i nie trzeba smarowac tawotem po gumie. pamietac tylko aby dac nakretki tzw samokontrujace
Wszystko pięknie ale mavax to zacytował Taede.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Sliwa
Posty: 2
Rejestracja: 2007-06-25, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Drążki reakcyjne tylnej osi

Post autor: Sliwa »

Witam.
Dziękuję za wszystkie przekazane informacje oraz rysunek .Przeglądałem na forum informacje
dotyczące drążków reakcyjnych ale nie znalazłem interesujących mnie szczegółów. Moja SYRENA została wyprodukowana w FSO i posiada kilka elementów z modelu 104.Katalog części zamiennych modelu 105,105L,105B,R20 i R20L pokazuje dwa rodzaje drążków reakcyjnych, które różnią się między sobą. Różnice występują też między rysunkiem zamieszczonym w Glince a katalogiem. Dorobienie drążka i ustalenie wymiaru podanego w Glince nie jest trudne,problem pojawia się gdy chcemy odtworzyć drążek zgodny z oryginałem zamontowanym w fabryce. W mojej SYRENIE do wspornika ramy od wewnętrznej strony przyspawano miseczki nieco innych kształtów niż 8szt.pokazanych w katalogu. Różnice występują też przy porównaniu rysunku w katalogu części i książce Naprawa Samochodów Syrena - do regulacji należy odkręcić nakrętki 3i2
które w książce występują od strony przedniej osi samochodu ( przy wsporniku ramy ) w katalogu pokazane są przy tylnej osi. Katalog pokazuje od strony wspornika ramy nakrętkę koronową zabezpieczaną zawleczką. Glinka tego nie pokazuje.
Proszę o uwagi i wyjaśnienia jeśli popełniłem błędy w interpretacji rysunków technicznych.
Zamierzeniem moim jest odbudowa tej SYRENY z maksymalną dbałością o szczegóły techniczne.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Ogólnie uważam, że kolega troche przesadza z tą sprawą, no ale..........
O ile pamiętam, a daaawno to było---to ZGADZAM się z opisem kolegi. Gdy ja urwałem swoje oryginalne drażki, ( 105 rocznik 1974 standard z cechami 104) to były tam przyspawane talerzyki z przodu oraz ta koronkowa nakrętka z zawleczką. Nie pamiętam czy na tym górnym końcu były 2 czy jedna nakrętka jeszcze. Górny koniec był bardzo krótki !!!!! Za bardzo ! Ale moje pomiary (post wyżej) to uwzględniały. Poza tym nie widzę problemów z oryginalnością---owszem-------sam ksztalt tych gumowych krążków w Syrenie jest nieco inny niż w ówczesnych Żukach itp., więc samo to już jest nieryginalne gdy się włoży krążki innego kształtu............. T_T
Długo by tak można-------ale jak wiemy, w Syrenach bywały spore odstępstwa w czesciach (montowano co było pod ręką) dlatego TAKIE szczegóły nie są warte uwagi.
meches
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 38
Rejestracja: 2012-02-07, 19:48
Lokalizacja: Płock

Gumy drążka reakcyjnego tylniej osi

Post autor: meches »

Podepnę sie pod temat ,a mianowicie od czego mogę dopasować gumy od drążka reakcyjnego tylniej osi.Oznaczone na rys nr 5.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
meches
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

a nie latwiej kupic nowe?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
meches
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 38
Rejestracja: 2012-02-07, 19:48
Lokalizacja: Płock

Post autor: meches »

No własnie chodzi mi o nowe. Na allegro nie widziałem.I czy w sklepie tzw "zukowskim"dopasuje?
meches
ODPOWIEDZ