Rama - czym i jak zabezpieczać

Czyli konkretne porady, fotorelacje, jak wykonać daną czynność (wymiana krzyżaka, żarówki itp)
Awatar użytkownika
Pyza20
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 229
Rejestracja: 2006-06-08, 23:14
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Pyza20 »

motonita pisze:moj patent:
wersja 1 (dla ubogich)
do środka: rozgrzany przepalony olej z piaskiem
na zewnatrz: podkład reakcyjny, bitgum
wersja 2 (dla kasiastych)
do srodka ELASKON do profili
na zewnatrz: podkład reakcyjny, bitgum

Napewno bitgum polecam bo to sprawdzony srodek i działa, a bardzo niemiłe doświadczenia mam z boolem rok po zakonserwowaniu tym maluch stracił podłoge a byla zdrowa....


Witam mam elaskon z epoki w aluminiowych butelkach. Czy go wykorzystać czy raczej kupić nowy ?
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Starym przepalonym olejem się nie smaruje ponieważ zawiera siarkę. Ja robiłem w ten sposób że brałem pół na pół olej z benzyną (nowy olej) i pistoletem psikałem w środek ramy. Benzyna paruje w górę razem z olejem, benzyna wyparuje a olej zostaje i tak kilka razy.
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

Hammerite Waxoyl kupiony - 10L czekam na przesyłkę, opiszę wrażenia.


Zastanawia mnie temat ramy i zabezpieczenia od zewnątrz...
Niestety nie mogę nigdzie znaleźć farby do statków - czytałem w wielu miejscach ale podejrzewam że to tylko czysta teoria bo nikt nie może podać producenta...

Znalazłem natomiast ciekawy filmik o Jaguarze E-Type.


http://www.youtube.com/watch?v=ZMbie91gVcg
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Farba do statków to Cortain... polecam z czystym sumieniem, jak w stoczni się sprawdziła to na autku tym bardziej.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
c-mark
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 209
Rejestracja: 2008-09-26, 20:48
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: c-mark »

jeśli chodzi o farby do statków to np HEMPEL
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Kiedyś produkowała to chyba firma Oliwa
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

kiedyś pracowałem w stoczni 5 lat. dostałem kiedyś od malarzy farbę która miała być idealna . wyczyściłem całe jedno nadkole z rdzy choć wzery były- dziur nie. pomalowałem i... po pół roku tylko blacharz mnie mógł uratować. zeżarło blachę. farba była bardzo agresywna. na statki ok bo grubości blach są większe ale do samochodowych blach się nie nadawała. to był taki primer z dopalaczem :faja . rodzajów farb okrętowych jest bardzo dużo. warstw do malowania jest od kilku do kilkunastu. jedne farby są do malowania kadłuba poniżej lini wodnej ( utwardzają się w pełni pod wodą), inne nad wodą, jeszcze inne do zbiorników z ropą , inne do zbiorników słodkiej wody itd. proponuję iść nie tą drogą i zejść na lą :devil3 . może wrato poszukać w ofercie farb do malowania ram aut ciężarowych. musza to być farby twarde a zarazem elastycze (ramy pracują w dużym zakresie) . myślę że będą bardziej osiągalne niż farby okrętowe. taka jest moja opinia. pozdrawiam, dawno tu nie byłem :ok3
105B
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

jakmowie .. zywica epksydowa.. . moimzdaniem zrobi robote..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

Ja już do środka kupiłem Hammerite Waxoyl. Mam 10litrów, trzeba będzie przetestować... podobno jak się go nie rozrzedzi nadaje się również na zewnątrz... Niestety nie wiem czy ryzykować - nie chce żeby zostawiał samochód jakieś ślady po sobie... Nie wiem czy się nie zdecyduje na zewnątrz zastosować Noxudol 900
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

nowym, bez siarki, jakieś przeterminowane oleje kupić i będzie git. Albo ze skrzyni. Aczkolwiek dziadek zalewał tavrie przechodzonym olejem i nadwozie nie gniło. przez naście lat.
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

syreniarz1992, tylko jak się ma kupować oleje nowe (nawet przeterminowane) to taniej i lepiej wyjdzie jeśli kupi się po prostu dobry preparat...
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja robiłem olej na pół z benzyną . To wejdzie wszędzie. Benzyna parując rozprowadza olej.
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Ilu ludzi tyle patentów... na dobrą sprawę chyba to zabezpieczenie od wewnątrz sprawia najwięcej kłopotu, bo tam ani jak wyczyścić ani odtłuścić powierzchnię do zalania jakąś konkretną farbą choćby... kiedyś była mowa o zalewaniu profili zamkniętych rozgrzanym łojem baranim, który zastyga i pozostaje na ściankach... ponoć smierdzi jak cholera przez jakiś czas... cóż... ciężko powiedzieć czy istnieje metoda typu "raz a porządnie" choć to by się przydało, choćby co do ramy... swojego czasu myślałem nad farbą taką jak asfalt malują, chlorokauczuk, niby jest farba taka jak to... "betondur" ale jedyne co o niej mogę powiedzieć to dobrze nadaje się do malowania pasów na oponach, opona wiadomo pracuje, a te pasy na niej nie pękają, jest dostępna np. w Czastoramie w całkiem dobrej cenie bo zdaje się koło 30 zeta za puszkę, zastanawiałem się nad omalowaniem podwozia tą farbą, powinna być odporna na odpryski skoro na oponach się sprawdza... wiem też że na odpryski dobry jest baranek... ale nadal te profile zamknięte dręczą... może metoda z benzyną mieszaną z olejem jest i sensowana, ostatenie można resztki zlać i w niewielkich dozowaniach nawet przejeździć :P się rozumie odfiltrowane z wszelkich syfów stałych (rdza, piach)...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

moim zdaniem z tym olejem to jest dobry pomysl. , tez zalalem olejem tyle ze bez benzyny.. wziolem szczykawe taka wielka i wsączylem w auto ponad 10litrow oleju.. oczywiscie lało sie z niego jak nieiwem.. ale mysle ze olej si epoosadzal na sciankach wszedzie..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
ODPOWIEDZ