SILNIK STANĄŁ

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Rok "89 kolega 120 jechał sam- koło przednie odleciało.
Otwory na śruby w felgach tak wyrobione . Przeżył :grinser
Syreny były w różnym stanie, obecnie mają sie dobrze jak nigdy
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

kiedyś wulkanizator nie dokręcił mi śrub w przedim kole. Po kilku kilometrach otwory w feldze były rozbite na tyle, że felga już się nie nadawała do niczego
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
ToMuŚ
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 475
Rejestracja: 2009-04-14, 19:02
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: ToMuŚ »

to mój rekord jest skromny, 135km/h za grande punto, w której jechał kursant z instruktorem i instruktor za punkt honoru obrał sobie nie dopuszczenie do wyprzedzenia przez syrene :D sierpień 2009 :D ok 5tyś km od wymiany pierścieni, na podwójnym oleju, szła jak burza :D po tym sprincie az mi sie linka od licznika przy skrzyni odkręciła :D
...coś trzeba w życiu robić...
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Odebrałem silnik od szlifierza. :)
Mam pytanie; czy dół silnika przykręcic na jakiś hermetik (skąpo po brzegu) czy bez niczego?
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Koniecznie smarować i nie skąpo...tylko po całej powierzchni. Hermetic jest ok. Może by też silikon czarny K2 właśnie do silników. To nie jest formuła 1! tu jest pasowanie pi razy drzwi.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Ale chyba tak żeby się do środka raczej nie dostał przy ściśnieciu, nie?
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

I tak się dostanie... no nie lej litrami tylko żeby była ładna warstewka. Hermetic mu nie zaszodzi... poprostu daj mu wyschnąc.

P.S.
Gdzieś wyżej było że komuś koła odleciały- to się zdarza i trzeba pilnować jednej rzeczy- nakrętek kół. Dlaczego? bo po wielokrotnym przykręcaniu ich powierzchnia która dociska felgę "zaostrza się" i wyciąga- polecam wszystkim syreniarzom pójście do garażu i spilnikowanie nakrętek (to czerwone). Będzie mniejszy stres- a większy docisk felgi do piasty! Podaje ilustrację:
Obrazek

Jak czytam ile Wy tymi syrenami jeździcie (zaraz będzie 160...180...) to radzę zadbać bardziej o podwozie i hamulce niż o silnik... wyjdzie na zdrowie.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Dzięki za rady.
Niestety budżet na heble silnik pochłonął, a na forum nysavan jest to fenomenalnie opisane kurcze
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Nysavan to bardzo dobre forum:) Głupot nie piszą!
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Czy jest jakaś różnica między kołkami ustalającymi dół silnika do bloku?
są zamienne?
bo jeden ma dziurkę
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Ten z dziurka idzie na front. Mozesz wtedy przewlec tam plombe zeby Ci nikt nie grzebal w motorze :grinser
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Uruchomiłem dziś silnik po raz pierwszy po generalce :D
Ależ cichutko chodzi, i sprzęgło z warba nawet działa o co się bardzo bałem, bo uzbroiłem motor kompletnie.
Brzmi jak wyścigówa :D słychac tylko zasysanie powietrza i grę gitary. Lecę na testy.
ODPOWIEDZ