Gadanie, biadolenie, farmazony i te sprawy.
@Warszawa - Twoje pytanie jest zbyt ogólne...
Części zawieszenia - funkcjonalnie praktycznie sa takie same. W wyglądzie i nawet konstrukcji niektóre różnią się trochę, inne bardzo - między innymi belka (ława) pzredniego zawieszenia - jej mocowanie do półrmay już jets na tyle inne, że wymaga użycia innych śrub i specjalnych tulejek...
Hamulce w Pobiedach sa jak w najstarszych Warszawach M20. Już w 201 były nieco inne. W Żukahc i Nysach - dopóki był układ 1 obwodowy, to generalnie jets to samo, co w 201. Od wprowadzenia układu dwuobwodowego w połowie lat 70. - wsyzstko sie różni - tarcza kotwiczna, szczeęki, cylindekri, bębny (później, w poczatku lat 90. Żuki miały jeszcze jedną modyfikację tych elementów).
W skrócie - poszczegoólne zespoły są w pełni wymienialne (np tarcza, szczkei, cylinderki i bębny -wszystko razem jako całość), ale pojedyncze elementy już nie bardzo.
Jeśli zaś chodziłyby Ci po głowie jakies "kombinacje" to pytaj wprost. Ewentualne przerabianie Pobiedy na Warszawę to wiocha, zwłaszcza, że wymiana znaczków nie wystarczy Przerobienie zaś bez zostawiania śladów, że to Pobieda - równa się nie małemu remontowi...
Ceny Pobied - sa dużo niższe niż Warszaw, ale też bardzo dużo z tych Pobied jest na tyle mocno "unowocześnionych" Wołgą, że ich zakup tylko ze względu na "atrakcyjną" (?) cenę może być grubą wtopą.
Jeśli kupujemy / remontujemy "zabawkę" tylko dla siebie i wyłącznie pod własny gust - to luzik. Jeśli ma to być w jakimkolwiek stopniu również inwestycja / lokata - to lepiej zdecydować się na pełen oryginał. Jestem przekonany, że z czasem Pobieda, ale w oryginale, będzie i wiecej warta, i łatwiej sprzedawalna, niż niby-warszawa.
Części zawieszenia - funkcjonalnie praktycznie sa takie same. W wyglądzie i nawet konstrukcji niektóre różnią się trochę, inne bardzo - między innymi belka (ława) pzredniego zawieszenia - jej mocowanie do półrmay już jets na tyle inne, że wymaga użycia innych śrub i specjalnych tulejek...
Hamulce w Pobiedach sa jak w najstarszych Warszawach M20. Już w 201 były nieco inne. W Żukahc i Nysach - dopóki był układ 1 obwodowy, to generalnie jets to samo, co w 201. Od wprowadzenia układu dwuobwodowego w połowie lat 70. - wsyzstko sie różni - tarcza kotwiczna, szczeęki, cylindekri, bębny (później, w poczatku lat 90. Żuki miały jeszcze jedną modyfikację tych elementów).
W skrócie - poszczegoólne zespoły są w pełni wymienialne (np tarcza, szczkei, cylinderki i bębny -wszystko razem jako całość), ale pojedyncze elementy już nie bardzo.
Jeśli zaś chodziłyby Ci po głowie jakies "kombinacje" to pytaj wprost. Ewentualne przerabianie Pobiedy na Warszawę to wiocha, zwłaszcza, że wymiana znaczków nie wystarczy Przerobienie zaś bez zostawiania śladów, że to Pobieda - równa się nie małemu remontowi...
Ceny Pobied - sa dużo niższe niż Warszaw, ale też bardzo dużo z tych Pobied jest na tyle mocno "unowocześnionych" Wołgą, że ich zakup tylko ze względu na "atrakcyjną" (?) cenę może być grubą wtopą.
Jeśli kupujemy / remontujemy "zabawkę" tylko dla siebie i wyłącznie pod własny gust - to luzik. Jeśli ma to być w jakimkolwiek stopniu również inwestycja / lokata - to lepiej zdecydować się na pełen oryginał. Jestem przekonany, że z czasem Pobieda, ale w oryginale, będzie i wiecej warta, i łatwiej sprzedawalna, niż niby-warszawa.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
- warszawa_24
- -#Junior
- Posty: 147
- Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
- Lokalizacja: Słubice FSL
Dziękuje Wam za odzew w temacie.
Chciałem tylko zaspokoić swoją ciekawość w tym temacie jak i po kupnie działki i robieniu projektu garażu chciałbym już mieć swoją "listę życzeń" by każdy zabytek godnie pod dachem był trzymany.
Tak więc nie mam żadnego egzemplarza na oku. Nie planowałem przerabiać znaczków czy zegarów z GAZ na FSO ani nie zamierzam na tych autach robić pieniędzy
Auta te są dla mnie by mogły sprawiać mi frajdę i dla nowszego pokolenia, by widziało czym kiedyś jeżdżono a i dla starszych by się łezka w oku zakręciła
Oraz mam ciągle wątpliwości czy robić 203 na MO i kupić M20 jako cywilną lub kupić 522 i zrobić z niej MO. Stąd też pytanie o Pobiedę.
Zostaje mi się teraz tylko porządnie zastanowić.
[ Dodano: 2017-02-22, 00:18 ]
Jeszcze jedno pytanie. Żuk nowszy i 203 z 68r.
Oby dwa mają z przodu po jednym cyliderku NT a z tyłu jeden NT, które są wzajemnie wymienne?
ST miały stare Żuki i Warszawy Garbate?
Chciałem tylko zaspokoić swoją ciekawość w tym temacie jak i po kupnie działki i robieniu projektu garażu chciałbym już mieć swoją "listę życzeń" by każdy zabytek godnie pod dachem był trzymany.
Tak więc nie mam żadnego egzemplarza na oku. Nie planowałem przerabiać znaczków czy zegarów z GAZ na FSO ani nie zamierzam na tych autach robić pieniędzy
Auta te są dla mnie by mogły sprawiać mi frajdę i dla nowszego pokolenia, by widziało czym kiedyś jeżdżono a i dla starszych by się łezka w oku zakręciła
Oraz mam ciągle wątpliwości czy robić 203 na MO i kupić M20 jako cywilną lub kupić 522 i zrobić z niej MO. Stąd też pytanie o Pobiedę.
Zostaje mi się teraz tylko porządnie zastanowić.
[ Dodano: 2017-02-22, 00:18 ]
Jeszcze jedno pytanie. Żuk nowszy i 203 z 68r.
Oby dwa mają z przodu po jednym cyliderku NT a z tyłu jeden NT, które są wzajemnie wymienne?
ST miały stare Żuki i Warszawy Garbate?
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4292
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
1) Warszawa 1951-60 - i z przodu i z tyłu jeden cylinderek podwójny.
2) Warszawa od 1960 - z przodu dwa cylinderki pojedyncze, z tyłu jeden podwójny.
Ten sam układ i części w Żuku i Nysie do sierpnia 1974r. (Takie same cylinderki i szczęki ma też GAZ 69 i wczesny UAZ.)
3) Żuk, Nysa, Tarpan - całkowicie nowy układ hamulcowy. Cylinderki nadal z przodu dwa pojedyncze, z tyłu jeden podwójny, ale wszystko nowej konsturkcji. Pojedynczo żaden element nie jest współzamienny ze starszym typem; można wymienić tylko cały podzespół (tarcza kotwiczna, cylinderki, szczeki, bęben).
4) Żuk od około 1992 roku - cylinderki z samoregulacją. Z przodu do poprzedniego układu można założyć nowe cylinderki i szczęki; bębny sa takie same. Z tyłu - trzeba wymienić cały podzespół - tarcza kotwiczna, cylinderki, szczęki (tylko bęben jest taki sma, jak w poprzednim typie).
Wszystkie typy, od 1) do 4) są współzamienne jako kompletny podzespół.
2) Warszawa od 1960 - z przodu dwa cylinderki pojedyncze, z tyłu jeden podwójny.
Ten sam układ i części w Żuku i Nysie do sierpnia 1974r. (Takie same cylinderki i szczęki ma też GAZ 69 i wczesny UAZ.)
3) Żuk, Nysa, Tarpan - całkowicie nowy układ hamulcowy. Cylinderki nadal z przodu dwa pojedyncze, z tyłu jeden podwójny, ale wszystko nowej konsturkcji. Pojedynczo żaden element nie jest współzamienny ze starszym typem; można wymienić tylko cały podzespół (tarcza kotwiczna, cylinderki, szczeki, bęben).
4) Żuk od około 1992 roku - cylinderki z samoregulacją. Z przodu do poprzedniego układu można założyć nowe cylinderki i szczęki; bębny sa takie same. Z tyłu - trzeba wymienić cały podzespół - tarcza kotwiczna, cylinderki, szczęki (tylko bęben jest taki sma, jak w poprzednim typie).
Wszystkie typy, od 1) do 4) są współzamienne jako kompletny podzespół.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
- warszawa_24
- -#Junior
- Posty: 147
- Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
- Lokalizacja: Słubice FSL
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4292
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Cylinderki z pokrętłem - masz na myśli te z "ząbkowaną" pokrywką?
O, takie ---> http://www.moto-trans.koszalin.pl/image ... K.1711.JPG
Jeśli tak, to to jest układ nr 3).
O, takie ---> http://www.moto-trans.koszalin.pl/image ... K.1711.JPG
Jeśli tak, to to jest układ nr 3).
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
- warszawa_24
- -#Junior
- Posty: 147
- Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
- Lokalizacja: Słubice FSL
Tak
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
- warszawa_24
- -#Junior
- Posty: 147
- Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
- Lokalizacja: Słubice FSL
a ja moge zapytać o BMW ? P
to ja może zaczne inny temat, czy ktos z was mieszczuchów próbował popełnic garaż na ogródkach działkowych ??
przykład: kupuje działke (taką bez altanki) sadze jabłonke gruszke pomarańcze wiśnie i mirabelke, robie miejsce na ognisko i jako altanke garaż 5x6.... przerabiał ktos z was taki pomysł?
to ja może zaczne inny temat, czy ktos z was mieszczuchów próbował popełnic garaż na ogródkach działkowych ??
przykład: kupuje działke (taką bez altanki) sadze jabłonke gruszke pomarańcze wiśnie i mirabelke, robie miejsce na ognisko i jako altanke garaż 5x6.... przerabiał ktos z was taki pomysł?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- warszawa_24
- -#Junior
- Posty: 147
- Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
- Lokalizacja: Słubice FSL
Myślę, że w sprawie E34 to raczej nie masz jakiś niewiadomych hehe
Znalazłem dane regulacyjne do geometrii dla M20, czy 203 ma takie same?
Znalazłem dane regulacyjne do geometrii dla M20, czy 203 ma takie same?
Ostatnio zmieniony 2017-02-24, 04:24 przez warszawa_24, łącznie zmieniany 1 raz.
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4292
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
w jakim celu takie kombinacje?motonita pisze:to ja może zaczne inny temat, czy ktos z was mieszczuchów próbował popełnic garaż na ogródkach działkowych ??
przykład: kupuje działke (taką bez altanki) sadze jabłonke gruszke pomarańcze wiśnie i mirabelke, robie miejsce na ognisko i jako altanke garaż 5x6.... przerabiał ktos z was taki pomysł?
ja na działce postawiłem 5x6 jedyne co musiałem zrobić to pobrać mapkę z urzędu na tej mapce narysować garaż zapłacić 26 zł odczekać 30 dni i postawić budynek gospodarczy.
ale że ja to samo co ty.... ? wiec gdzie ja mam kombinacje ?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz