Najpierw je wymienię a później postaram się o każdym napisać.
1....CWS ( różne typy).
2....Ralf - Stetysz
3....AS
4....Iradam
5....LS
6....za podpowiedzią Sokoła dopisuję Ursusa
7....wytwórnia nadwozi E. Plage i T. Laśkiewicz w Lublinie. Biuro warszawskie ul. Smolna 23
8....było jaszcze jakieś auto produkowane na kresach ale nie mogę go namierzyć.
Po dotarciu do nowych materiałów muszę dopisać.
9....Mrajski
10...Radwan (Steinhagen,Stransky - prawdopodobnie dwusuwowy, 2cyl, 733ccm prototyp Syreny? )
11...Polonia
12...SKAF
13...dopisuję AW..samochód (y?) wykonany na prywatne zamówienie przez Biuro Studiów PZInż.
14...dopisuję1904r 8-miejscowy omnibus inż. Henryka Brzeskiego i Wincentego Schindlera, W-wa.
15...W-wa 1906 trójkołowce ojca i syna Kopciów
16...1913 Kraków, tajemnicza "wytwórnia samochodów"
17... na sugestię Boowy dopisuję CHITTY_CHITTY BANG_BANG hr. Ludwika Zborowskiego. Ta nazwa przypomina onomatopeicznie dźwięk silnika, raczej czterosuwa. W 1902 roku odbył się wyścig na trasie Paryż - Wiedeń. Wygrał Marcel Renault, hr. Zborowski był trzeci (brak imienia) na samochodzie Mercedes. Wg innych źródeł hr. Zborowski (brak imienia) zginął w 1902 w wyścigu górskim.
18....Wir..chyba z Ursusa
19...Wojciech Majewski (Automobilista 2/2007) podaje, że w dwudziestoleciu międzywojennym w Polsce było aż 210 firm produkujących podwozia i karoserie. Jedna z trzech w Galicji to Szydłowiecka Fabryka Karoserii Braci Węgrzyckich uruchomiona w 1875, zamknięta po kryzysie w roku 1934. Najpierw produkowała powozy, od r 1922 nadwozia do Morris Comercjal RE, Fiat 514L, Fordy: Phaeton, Tudor, Standard no i oczywiście do Asa.
20...za Hennosem dopisuję Galcar (galicyjskie auto) od którego francuzi oderżneli citroena 2CV
http://www.aba.com.pl/motopol/galkar.htm
Montownie
1....W Oświęcimiu sam. Praga
2....W W-wie Citroen
3....W W-wie Fiat
4....jw ul. Wolska Chevrolet GM
5....jw Ford
6...dopisuję:od 1937r Zakłady Mechaniczne Lilpop Rau i Loewenstein, - Buick, Chevrolet, Opel-Kadett.
7...ponieważ jestem z Galicji napiszę co wiem o Krakowie. W 1908r E. Rudawski uruchomił Garage - przedstawicielstwo czeskiej fabryki Laurin - Klement. W 1906r W. Schindler też - przy ul. Laziennej 6. W 1909 Wilhelm Ripper wykupił go i uruchomił Galicyjski Auto Garage z biurem ul. Retoryka 5, gdzie miał willę. Równocześnie ze szwagrem W. Ustyanowiczem rozpoczęli dużą inwestycję przy ul. Smoleńsk 31, przedstawicielstwo Daimlera, Mercedesa, Gregoira.
Spis nie obejmuje ciężarówek, autobusów, ciągników rolniczych i artyleryjskich ani czołgów.
(może później)
Pozdr.
Sorry, nie mogłem z niewiadomego powodu zmienić swojego posta, musiałem skopiować, żeby uzupełnić spis.
Już biegnę po Automobilistę.
Ironia użyta w miarę nie szkodzi nawet w największych ilościach.