Koledzy mam pytanie w swojej Wawce mam filtr bocznikowy tak sobie myślałem aby zmienić to na zwykły filtr nowszej generacji. Mam rzeczy potrzebne do zmiany i się zastanawiam która opcja jest lepsza i wygodniejsza w eksploatacji i lepsza dla silnika.
Czy może lepiej zostać przy bocznikowym i gdzie takie filtry można kupić teraz.
Co prawda będzie to odbiegnięcie od orginalnych rozwiazań ale filtr nowszej generacji jest o wiele lepszy dla śilnika . Wklady do niego tzw. PP (pełny przepływ) sa dostępne gdyz mają zastosowanie wielu innych silnikach . Pisze tak z praktyki , jezdzilem Żukami i Nysami mającymi i to starsze rozwiazanie filtracji i nowsze.
Ja mam w swojej wawce nowy filtr ze względu bezpieczeństwa dla silnika Bo przy boczniku jak pęknie wąż olejowy to zanim zobaczysz to masz już po silniku A bocznik można zostawić dla celów estetycznych
Tylko ,po co ??
Bocznik zostaw niech wisi ale przewody odłacz i zaślep wyjścia.
Tak jak juz kolega pisal wczesniej nie bedzie ryzyka ze olej ucieknie zanim się zorientujesz.