Zwolennikom oryginalnych syren, wstęp wzbroniony.

Bertez
Posty: 12
Rejestracja: 2010-04-07, 19:54
Lokalizacja:

Zwolennikom oryginalnych syren, wstęp wzbroniony.

Post autor: Bertez »

Witam! Chciałbym podzielić się z wami moimi pomysłami i spostrzeżeniami jak usprawnić, lub jak by to wielu nazwało - zniszczyć syrenę 105L. Syrena aktualnie znajduje się w stanie średnio-agonalnym. W planach jest remont tej pięknej maszyny, dlatego też, nachodzi mnie wiele różnych pomysłów, odnośnie usprawnienia i stworzenia samochodu marzeń. Z góry informuję, że chodzi mi bardziej o usprawnienia, nie o tuning wizualny. Zastanawia mnie kilka kwestii odnośnie moich pomysłów, dlatego przedstawię kilka pytań.

1. Chciałbym wymienić przednie siedzenia, na wygodniejsze z innymi mocowaniami, gdyż obecne są dość niewygodne przy odchylaniu do przodu (lubią wyskakiwać z zaczepów). Podłoga będzie cała 'odtwarzana', więc nie będzie problemu z zainstalowaniem odpowiednich mocowań siedzeń. Tutaj moje pytanie. Czy zmieniał ktoś przednie siedzenia na inne? Chodzi mi o to, żeby się mieściły i pasowały prawie plug&play - bez zbędnych przeróbek (całość tapicerki zostanie wykonana z jednolitego materiału, więc proszę się nie martwić o to jak to będzie wyglądało).
2. Drugą rzeczą jaką chciałbym wykonać, jest zmiana silnika. Wiem, że zaraz ktoś napisze 'stuknij się w głowe, posłuchaj silnika i poczekaj aż ci przejdzie' - otóż dobrze znam dzwięk tego silnika (jeździłem tym samochodem od urodzenia). W marzeniach mam dwie syrenki, jedną 'wypasioną', drugą oryginalną - niestety nie stać mnie na spełnienie wszystkich marzeń. Szukając na forum, nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie. Wiem, że jak ktoś się będzie upierał to zmieści silnik od BMW - ale po co komu silnik 300KM w syrenie? Zastanawia mnie silnik boxera z alfa romeo (widziałem już zamontowany w syrenie), ale zastanawiając się dłużej zacząłem myśleć, czy dałoby radę wstawić silnik z alfy romeo 147 JTD 140KM? Nie znam się osobiście na mechanice, dlatego pytam. Wiem, że silnik boxera jest montowany poprzecznie dlatego pasuje do syreny - jeśli się myle, poprawcie. Nie ukrywam, że bardziej pasowałby silnik diesla 140KM... Ewentualnie, gdyby ktoś o tym wiedział, mógłby podpowiedzieć który silnik pasowałby do syreny (oczywiście mowa tutaj o takich, dla których byłby sens takiej przeróbki - powyżej 100KM)
3. Przy czysto teoretycznym remoncie syrenki w wyobraźni, chciałbym także zamontować elektryczne szyby. Wiem, że to możliwe, ale gdyby ktoś kto chciał bądź tego dokonał, podpowiedział z jakiego samochodu pasowałyby wszystkie części do tej modyfikacji i wypisał co byłoby potrzebne, tak aby to działało jak należy, byłbym wdzięczny.

Na koniec chciałbym dodać, aby nie wypowiadały się osoby, chcące mnie przekonać jakim to świetnym samochodem jest oryginalna syrenka - wiem, że jest. Szukam w tym temacie odpowiedzi na pytania i opinii na temat trudności wykoniania, tych modyfikacji o_O

Pozdrawiam.

Nie chciałem o niczym zapomnieć, a jednak...

4. Co ewentalnie musiałbym zmodyfikować w zawieszeniu syreny aby trzymała się drogi po takich przeróbkach? Wiem, że na pewno musiałbym zmienić hamulce, ale co jeszcze...
Ostatnio zmieniony 2010-04-07, 20:50 przez Bertez, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja ogólnie jestem zwolennikiem orginalnej Syreny, ale w przyszłości też mam zamiar zrobić Syrenę z modyfikacjami mianowicie elektryka itd ogólnie samochód sterowny sterownikiem PLC oczujnikowany itd.

Jeśli chodzi o elektryczne szyby to niema żadnego problemu można kupić uniwersalne sterowanie szybami razem z mechaniką.
Bertez
Posty: 12
Rejestracja: 2010-04-07, 19:54
Lokalizacja:

Post autor: Bertez »

Masz rację z tymi szybami. Oglądając nowe drzwi do syreny, zastanawiałem się bardziej nad tym, jak i gdzie zamontować te podnosniki do szyb. Nie pomyślałem o tym, żeby sprawdzić w internecie czy są i ile kosztują kompletne instalacje. Montował już ktoś podnośniki do szyb? Zastanawiam się, czy te 'uniwersalne' zestawy, faktycznie sa uniwersalne i pasują do syreny bez przeróbek.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Nigdy nie widziałem takiego zestawu na żywo. Jakaś przeróbka napewno jest bardziej od strony mechanizmu niż drzwi. Ale elektryczne szyby to najmniejszy problem w porównaniu do tego co chcesz zrobić.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Bertez pisze:Nie znam się osobiście na mechanice
A jakoś inaczej niż osobiście to się znasz? Z pewnością też nie - tak to widzę jak czytam to co napisałeś. :rotfl:
To chyba jakaś reguła - czym mniejsze pojęcie ma klient o tym co mówi tym fantastyczniejsze pomysły go nachodzą.
Ostatnio zmieniony 2010-04-07, 21:44 przez Gieroy, łącznie zmieniany 1 raz.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Pozwolę sobie wstawić link do cudzej strony w sprawie zaspokojenia ciekawości kolegi Bertez co do modyfikacji... http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=33153 :piwo:
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

po co Ci silnik powyżej 100 koni? jechałeś syreną licznikowe 120? Wiesz jakie są wrażenia?

Najlepiej takie coś położyć na wartgolfie. I wtedy masz szeroką gamę modyfikacji, wszystkie silniki vw sobie splatasz z różnymi skrzyniami. Jak sie zmieszczą.

Z takich tańszych to daihatsu, dacia czy... nieśmiertelny motor z tico, co ma taki logiczny sens, że przebiegi wyższe i można zagazować.

Jak nie chcesz zmieniać zawieszenia, to silnik powyżej 100KM to zabójstwo...pozatym przychylam się do opini Gieroya... ----doczytałem to na końcu. Zawieszenie? zglebić i usztywnić, bądź jak wyżej, ale też zglebić.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

syreniarz1992 pisze:silnik powyżej 100KM to zabójstwo...
-samobójstwo jeśli ktoś chce to dla siebie zrobić :lol: Poza tym jaki silnik o mocy powyżej 100KM wstawisz bez przerobienia przedniej części ramy co ze sobą niesie przeróbkę układu kierowniczego i zawieszeń...?? :>
..jeśli ktoś nie ma pojęcia za bardzo na tyle aby samemu przez kilka lat mozolnie zrobić syrenę tak, aby to tylko z wyglądu była syrena a reszta to zupełnie przekonstruowana konstrukcja oparta na rozwiązaniach innego samochodu, to niech lepiej sobie daruje... Pozdrawiam
Bertez
Posty: 12
Rejestracja: 2010-04-07, 19:54
Lokalizacja:

Post autor: Bertez »

Gieroy pisze:
Bertez pisze:Nie znam się osobiście na mechanice
A jakoś inaczej niż osobiście to się znasz? Z pewnością też nie - tak to widzę jak czytam to co napisałeś. :rotfl:
To chyba jakaś reguła - czym mniejsze pojęcie ma klient o tym co mówi tym fantastyczniejsze pomysły go nachodzą.
Chodziło mi o to, że mój ojciec jest mechanikiem i rozmawiałem już z nim o tych przeróbkach. Jeżeli chodzi o mnie, to uważam, że jak na osobe nie pracującą w tym fachu, wiem bardzo dużo. Powiem szczerze, że ten temat założyłem głównie z ciekawości, jakie odpowiedzi się pojawią. Na pytania odnośnie siedzeń, zawieszenia czy silnika, jestem w stanie po części sam sobie odpowiedzieć, ale uważam, że zawsze warto porównać swoje zdanie, ze zdaniem innych.

Tego 'syrOPLA' już dawno widziałem. Powiem szczerze, że mi się nie podoba, wszystko kwestią gustu. Poszerzanie nadkoli, wloty powietrza na masce - czy to pasuje wizualnie do syreny? Dla mnie syrena nie ma wyglądać jak pojazd typu 'sam'. Ma być wygodna, funkcjonalna i niezawodna do tego stopnia jak tylko się da.

Widzę, że tak jak założyłem przy pisaniu tego wątku, nie uniknąłem wypowiedzi 'z przekąsem'. Dodam, że jest to w tym momencie teoria i rozważania na temat tych zmian. Nie powiedziałem 'robie to, to i to', gdybym miał zakładać taki temat, wolałbym podłubać w garażu nie tracąc czasu na takie rzeczy...
syreniarz1992 pisze:po co Ci silnik powyżej 100 koni? jechałeś syreną licznikowe 120? Wiesz jakie są wrażenia?
Licznikowe, jechałem 140 - nie ma to jak wyciągnięte ssanie, ale wątpię aby to była prawdziwa prędkość. Odnośnie wrażeń - bezcenne ;)
Po co mi silnik powyżej 100 KM? A jaki jest sens wstawiania słabszego... Syrena ma te 45KM i całkiem dobrze radzi sobie z tym silnikiem. Zeszłego lata odpaliła za pierwszym przekręceniem rozrusznika po około 2-3latach, jedynym problemem były blokujące hamulce, ale godzinka i była na drodze. Bardzo lubie ten samochód i mam do niego duży sentyment, ponieważ jeździłem nim od urodzenia i rozważam tylko te modyfikacje aby w dzisiejszych czasach przemieszczać się wygodnie i bezproblemowo. Nie powiedziałem jeszcze, robie te rzeczy i koniec.
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

siedzenia mozna wstawic od seicento ale brdziesz musial dorobis specjalna rame i obciac /znizyc w nich stelaz . ja tak mam u siebie autem jezdza 2 osoby ja i moja pani ja mam 195 cm i jest spoko a dziewczyna 165. dalem rame pod katem i przy okazji jest regulacja wysokosci - im blizej tym wyzej i odwrotnie . nie wiem tylko czy wysokie zaglowki nie beda chaczyc o dach (moja to kabrio) przy odchylaniu.
jezeli chodzi o silnik to jezeli zosatawisz oryg skrzynie to max 50 koni bo przy 100 pogubisz jej czesci przy pierwszym darciu kapcia a przegubow bedziesz szukal w promieniu kilometra. jedynym racjonalnym rozwiazanien jest wymiana kpl tzn czlego aespolu napedowego wstawienie mac personow o w miare dobranym skoku moznazostac przy oryg wachaczach tyklo wspawac dolny sworzen zaniasr oryg zwrotnic. i jezeli nie chcesz poszerzac nadkoli to bedziesz mial problem ogolnie taka koncepcja jak w w zoltym potworku lub o czym sam myslalem naped na tyl przy wykorzystasniu rasmy od bosto- dwa resory wzdlozne a na nich klasyczny sztywny most ale wtedy musialbys robic tunel w podlodze i poprzeczkach ramy . ja osobiscie zycze ci powodzenia i jak cos pochwal sie z checia obejrze
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

Może jakaś wzdłużna skrzynia np od audi przednionapędowego? Do tego odpowiednio krótki silnik, np owa alfa... Zębatkowa przekładnia kierownicza od byle czego, tu możliwości są większe. Przy lepszych osiągach koniecznie zmiana przedniego zawieszenia jak to wyżej kolega wspomniał na McPhersony, więc byłyby od razy hamulce tarczowe. Przy czterosuwie można wstawić serwo do hamulców. Pewnie byłoby sporo interwencji w okolicach fartuchów i przegrody czołowej żeby to zmieścić, ale dałoby radę. Wspornik pod gniazda kolumn przyspawać do ramy, dolny wahacz oryginalny... Tylne zawieszenie też koniecznie przerobić na niezależne i takie, które nie powoduje uczucia pływania łodką po jeziorku :grinser - więc np zaadaptować belkę z wahaczmi wleczonymi z auta o podobnym rozstawie kól, idealem byłyby drążki skrętne, ale można też dać sprężyny i zrobić wspornik przykręcany tam, gdzie resor.

To taki mój wysmęt, powodzenia!
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!
Bertez
Posty: 12
Rejestracja: 2010-04-07, 19:54
Lokalizacja:

Post autor: Bertez »

Siedzenia z seicento byłyby ok, tylko właśnie ta ich wysokość. Musiałbym sprawdzić miarą jak by to pasowało. Czy w twojej syrence, przeszkadza dach po zamknieciu, przy odchylaniu siedzeń? Ewentualnie możnaby darować sobie zagłówki, zazwyczaj podczas jazdy i tak nie są przydatne (przynajmniej dla mnie). Zastanawialiśmy się z tatą, jak wykonać zmianę silnika. Było kilka wersji, nawet taka z napędem na tył, ale i bez tego jest wystarczająco pracy przy zmianie silnika. Największym problemem jest zawieszenie i spasowanie silnika z resztą tak aby to jezdziło normalnie. Niestety przy braku konkretnych części do zmiany, jest to bardzo ciężkie do wykonania. Może na szrocie coś się znajdzie, co by pasowało gabarytami i parametrami ;) Odnośnie zrywania przegubów. Jak już wspomniałem, moj tata jest mechanikiem i jeszcze za czasów świetności syrenki uporał się z tym problemem. Zamiast oryginalnych przegubów zamontował 'krzyżaki', na których palenie kapcia, nie przysparza stresu. Nie jestem w stanie dokładniej określić jak i co z tym zrobił, ale tak to nazywa co aktualnie znajduje się w tym miejscu. Jeżeli dobrze pamiętam, niweluje to także znane syrence drgania kierownicy :grinser Jeśli jest ktoś zainteresowany tym patentem, mogę dokładniej podpytać co z tym zrobił. Zmienić elementy zawieszenia, to chyba podstawa przy takich modyfikacjach. Poszerzenie nadkoli spowodowaloby nieco szerszy rozstaw kół, ale wizualnie syrenie to nie pasuje. Więc raczej obniżenie wchodzi w gre. Na pewno nie podwyższenie... Znajomy podniósł syrene na większe koła, chcąc zwiększyć jej prędkość i środek ciężkości był za wysoko na zakrecie :zdziwko Zamontowanie serwa było w planach bez zmiany silnika, tylko nie pamietam po ostatnich oględzinach, co tata stwierdził, czy da rade to zamontować do oryginalnych podzespołów. Skrzynia od audi i silnik od alfy, ciekawe czy jest możliwe zgranie takiego duetu. Gdybać można, problem w tym, że nie ma na czym sprawdzić... Drążki skrętne, jak w hondzie prelude?

Do takich przeróbek, trzeba mieć dużo czasu. Nie jest to słomiany zapał, ale myśląc realistycznie, będzie to benedyktyńska praca i nie wiem czy damy rade :)
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

1. Krzyżaki nie są równobieżne, jeśli już to przeguby od golfa, i tak trzeba tu umieć przetoczyć, pospawać itd
2. Serwo w dwusuwie niekoniecznie musi działać, bo jest za małe podciśnienie w dolocie.
3. Gotowej recepty nie ma, przy odpowiedniej kasce i umiejętnościach można syrenę przerobić na cokolwiek
3. Czy kolega z tej samej Uci co ja? :grinser


Hm, ciekawe co powiedzą na przeglądzie na tak wycudowaną ramę? o_O
Bertez
Posty: 12
Rejestracja: 2010-04-07, 19:54
Lokalizacja:

Post autor: Bertez »

Ciekawe czy zostało tam miejsce na kolumnę kierowniczą. Tak z tej samej Łodzi ;) Problemem przy alpejskich kombinacjach z syreną, będzie to, że leżakuje pod toruniem, no i oczywiście większy budżet by się przydał. Ciepło się robi, zaczniemy działać...
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Re: Zwolennikom oryginalnych syren, wstęp wzbroniony.

Post autor: arturromarr »

Bertez pisze:...Czy zmieniał ktoś przednie siedzenia na inne? Chodzi mi o to, żeby się mieściły i pasowały prawie plug&play - bez zbędnych przeróbek (całość tapicerki zostanie wykonana z jednolitego materiału, więc proszę się nie martwić o to jak to będzie wyglądało).
Ja ma zmienione wszystkie fotele, są od jakiejś starej TOYOTY. W miarę się mieści, tylko tylną, kanapę musiałem zwężać, tapicerka oczywiście nowa.
Prowadnice nowego fotela są obok oryginalnych i akurat fotel jest dobrze umiejscowiony.
Obrazek
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
ODPOWIEDZ