Drążki reakcyjne tylnej osi
Drążki reakcyjne tylnej osi
Witam.
Poszukuję wymiarów oraz zdjęć zamontowanych w samochodzie drążków reakcyjnych tylnej osi do SYRENY 105 z 1972 roku.Zdemontowane z restaurowanego samochodu uległy zniszczeniu i nie można odtworzyć wymiarów rzeczywistych.
Pozdrawiam.
Śliwa.
Poszukuję wymiarów oraz zdjęć zamontowanych w samochodzie drążków reakcyjnych tylnej osi do SYRENY 105 z 1972 roku.Zdemontowane z restaurowanego samochodu uległy zniszczeniu i nie można odtworzyć wymiarów rzeczywistych.
Pozdrawiam.
Śliwa.
Piękny fachowy rysunek zamontowanych drążków rekreacyjnych masz w dużej glince. Stamtąd możesz mieć wszystko czego potrzebujesz dużo lepiej niż z fotografii.
Wogóle ten drążek to najprostszy element w syrenie - kawał pręta z gwintem na końcach załatwi sprawę.
Wogóle ten drążek to najprostszy element w syrenie - kawał pręta z gwintem na końcach załatwi sprawę.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Proszę rysunek. Mi też się wydaje, że szpilki wspawójąc w rurki będzie najlepszym rozwiązaniem
[ Dodano: 2010-03-06, 20:51 ]
A, gwint to M12x 1 lub 1,25
[ Dodano: 2010-03-06, 20:51 ]
A, gwint to M12x 1 lub 1,25
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Trzeba coś zrobić z wyszukiwarką.Temat był wałkowany ponad 2 lata temu, jak i z czego dorabiac itd. Gwint jest obojętny, mówiliśmy że lepiej nawet nie taki drobny. W oryginale są to rurki + odcinki wspawane z gwintem, ale dorabiając można dać pełne pręty nagwintowane. Sprawdza sie to. Długość lepiej sobie odmierzyć na samochodzie.
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 2009-11-21, 21:39
- Lokalizacja: RP
-
- młody syreniarz
- Posty: 262
- Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
- Lokalizacja: trojmiasto
M4V4X, jak nasmarujesz tawotem elementy gwintowane i zawiniesz w folie to niestety ale po roku bedziesz wymienial gumowe podkladki bo nie sa one olejoodporne. poza tym w oryginale wystepuje koronkowa nakretka stad drobny zwoj ale ogolnie masz racje tylko ze zamiast zwyklej sruby czy preta z gwintem lepiej uzyc szpilek lub srob glowicy od innego auta sa z twardej stali i nawet po latach przy odkrecaniu sie nie urwa i nie trzeba smarowac tawotem po gumie. pamietac tylko aby dac nakretki tzw samokontrujace
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Wszystko pięknie ale mavax to zacytował Taede.artur.konkol pisze:M4V4X, jak nasmarujesz tawotem elementy gwintowane i zawiniesz w folie to niestety ale po roku bedziesz wymienial gumowe podkladki bo nie sa one olejoodporne. poza tym w oryginale wystepuje koronkowa nakretka stad drobny zwoj ale ogolnie masz racje tylko ze zamiast zwyklej sruby czy preta z gwintem lepiej uzyc szpilek lub srob glowicy od innego auta sa z twardej stali i nawet po latach przy odkrecaniu sie nie urwa i nie trzeba smarowac tawotem po gumie. pamietac tylko aby dac nakretki tzw samokontrujace
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Drążki reakcyjne tylnej osi
Witam.
Dziękuję za wszystkie przekazane informacje oraz rysunek .Przeglądałem na forum informacje
dotyczące drążków reakcyjnych ale nie znalazłem interesujących mnie szczegółów. Moja SYRENA została wyprodukowana w FSO i posiada kilka elementów z modelu 104.Katalog części zamiennych modelu 105,105L,105B,R20 i R20L pokazuje dwa rodzaje drążków reakcyjnych, które różnią się między sobą. Różnice występują też między rysunkiem zamieszczonym w Glince a katalogiem. Dorobienie drążka i ustalenie wymiaru podanego w Glince nie jest trudne,problem pojawia się gdy chcemy odtworzyć drążek zgodny z oryginałem zamontowanym w fabryce. W mojej SYRENIE do wspornika ramy od wewnętrznej strony przyspawano miseczki nieco innych kształtów niż 8szt.pokazanych w katalogu. Różnice występują też przy porównaniu rysunku w katalogu części i książce Naprawa Samochodów Syrena - do regulacji należy odkręcić nakrętki 3i2
które w książce występują od strony przedniej osi samochodu ( przy wsporniku ramy ) w katalogu pokazane są przy tylnej osi. Katalog pokazuje od strony wspornika ramy nakrętkę koronową zabezpieczaną zawleczką. Glinka tego nie pokazuje.
Proszę o uwagi i wyjaśnienia jeśli popełniłem błędy w interpretacji rysunków technicznych.
Zamierzeniem moim jest odbudowa tej SYRENY z maksymalną dbałością o szczegóły techniczne.
Pozdrawiam.
Dziękuję za wszystkie przekazane informacje oraz rysunek .Przeglądałem na forum informacje
dotyczące drążków reakcyjnych ale nie znalazłem interesujących mnie szczegółów. Moja SYRENA została wyprodukowana w FSO i posiada kilka elementów z modelu 104.Katalog części zamiennych modelu 105,105L,105B,R20 i R20L pokazuje dwa rodzaje drążków reakcyjnych, które różnią się między sobą. Różnice występują też między rysunkiem zamieszczonym w Glince a katalogiem. Dorobienie drążka i ustalenie wymiaru podanego w Glince nie jest trudne,problem pojawia się gdy chcemy odtworzyć drążek zgodny z oryginałem zamontowanym w fabryce. W mojej SYRENIE do wspornika ramy od wewnętrznej strony przyspawano miseczki nieco innych kształtów niż 8szt.pokazanych w katalogu. Różnice występują też przy porównaniu rysunku w katalogu części i książce Naprawa Samochodów Syrena - do regulacji należy odkręcić nakrętki 3i2
które w książce występują od strony przedniej osi samochodu ( przy wsporniku ramy ) w katalogu pokazane są przy tylnej osi. Katalog pokazuje od strony wspornika ramy nakrętkę koronową zabezpieczaną zawleczką. Glinka tego nie pokazuje.
Proszę o uwagi i wyjaśnienia jeśli popełniłem błędy w interpretacji rysunków technicznych.
Zamierzeniem moim jest odbudowa tej SYRENY z maksymalną dbałością o szczegóły techniczne.
Pozdrawiam.
Ogólnie uważam, że kolega troche przesadza z tą sprawą, no ale..........
O ile pamiętam, a daaawno to było---to ZGADZAM się z opisem kolegi. Gdy ja urwałem swoje oryginalne drażki, ( 105 rocznik 1974 standard z cechami 104) to były tam przyspawane talerzyki z przodu oraz ta koronkowa nakrętka z zawleczką. Nie pamiętam czy na tym górnym końcu były 2 czy jedna nakrętka jeszcze. Górny koniec był bardzo krótki !!!!! Za bardzo ! Ale moje pomiary (post wyżej) to uwzględniały. Poza tym nie widzę problemów z oryginalnością---owszem-------sam ksztalt tych gumowych krążków w Syrenie jest nieco inny niż w ówczesnych Żukach itp., więc samo to już jest nieryginalne gdy się włoży krążki innego kształtu.............
Długo by tak można-------ale jak wiemy, w Syrenach bywały spore odstępstwa w czesciach (montowano co było pod ręką) dlatego TAKIE szczegóły nie są warte uwagi.
O ile pamiętam, a daaawno to było---to ZGADZAM się z opisem kolegi. Gdy ja urwałem swoje oryginalne drażki, ( 105 rocznik 1974 standard z cechami 104) to były tam przyspawane talerzyki z przodu oraz ta koronkowa nakrętka z zawleczką. Nie pamiętam czy na tym górnym końcu były 2 czy jedna nakrętka jeszcze. Górny koniec był bardzo krótki !!!!! Za bardzo ! Ale moje pomiary (post wyżej) to uwzględniały. Poza tym nie widzę problemów z oryginalnością---owszem-------sam ksztalt tych gumowych krążków w Syrenie jest nieco inny niż w ówczesnych Żukach itp., więc samo to już jest nieryginalne gdy się włoży krążki innego kształtu.............
Długo by tak można-------ale jak wiemy, w Syrenach bywały spore odstępstwa w czesciach (montowano co było pod ręką) dlatego TAKIE szczegóły nie są warte uwagi.
Gumy drążka reakcyjnego tylniej osi
Podepnę sie pod temat ,a mianowicie od czego mogę dopasować gumy od drążka reakcyjnego tylniej osi.Oznaczone na rys nr 5.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
meches
a nie latwiej kupic nowe?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz