który to szlif?
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 2009-11-21, 21:39
- Lokalizacja: RP
który to szlif?
Witam
Mam mały problem, po rozebraniu silnika S31 na denkach tłoków jedyne co znalazłem to wybita literka B na każdym z nich. Czy jest to 2 szlif????? Czy oznacza to co innego?
Mam mały problem, po rozebraniu silnika S31 na denkach tłoków jedyne co znalazłem to wybita literka B na każdym z nich. Czy jest to 2 szlif????? Czy oznacza to co innego?
Fiat 126p z 76r
Fiat 126p z 81r
Trabant 601 z 68r
Garbus 1200 z 60r
Syrena 105 z 78r
Syrena 105L z 79r
Fiat 126p z 81r
Trabant 601 z 68r
Garbus 1200 z 60r
Syrena 105 z 78r
Syrena 105L z 79r
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 2009-11-21, 21:39
- Lokalizacja: RP
Jak silnik nie jest masakrycznie zużyty to trza zmierzyć średnicę cylindra- w górnej części powyżej pierścieni powinna mniej więcej odpowiadać średnicy, na którą blok był ewentualnie rozwiercony. Porównując z tabelą średnic nadwymiarowych będziesz wiedział, który szlif był ostatnio
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!
Czy nie masz absolutnie nic poza litera? A strzalka?
Oprocz oznaczenia wagi i strzalki powinna tez byc litera N i numer szlifu. Jak nie ma N-cos, to jest to nominal ale wtedy powinna byc grupa selekcyjna srednicy - dwie cyfry np: 98 lub 00 lub 02.
Oznaczenie wagi jest zupelnie niezwiazane ze szlifem.
Dodatkowo zdaje sie jest jakis znaczek kontrolera jakosci.
Ale okazuje sie ze nie zawsze. Ja mialem kiedys komplet tlokow na pierwszy szlif i nie mialy nic tylko strzalke. Nie bylo wagi, nie bylo N1, nie bylo kolorow na sworznie. Gdy je zmierzylem i zwazylem to okazalo sie ze sa naprawde na 1 szlif i wszystkie maja te sama wage - co do grama!
Moja teoria jest, ze to byly tloki wyniesione na lewo z fabryki w Gorzycach. Spelnialy wszystkie normy ale ktos sie nimi "zaopiekowal" zanim jeszcze zostaly oznaczone i zapakowane.
To wszystko odnosi sie do tlokow OEM z Gorzyc. Podobno byly tez tloki produkcji pokatnej ale o nich nic nie wiem.
Oprocz oznaczenia wagi i strzalki powinna tez byc litera N i numer szlifu. Jak nie ma N-cos, to jest to nominal ale wtedy powinna byc grupa selekcyjna srednicy - dwie cyfry np: 98 lub 00 lub 02.
Oznaczenie wagi jest zupelnie niezwiazane ze szlifem.
Dodatkowo zdaje sie jest jakis znaczek kontrolera jakosci.
Ale okazuje sie ze nie zawsze. Ja mialem kiedys komplet tlokow na pierwszy szlif i nie mialy nic tylko strzalke. Nie bylo wagi, nie bylo N1, nie bylo kolorow na sworznie. Gdy je zmierzylem i zwazylem to okazalo sie ze sa naprawde na 1 szlif i wszystkie maja te sama wage - co do grama!
Moja teoria jest, ze to byly tloki wyniesione na lewo z fabryki w Gorzycach. Spelnialy wszystkie normy ale ktos sie nimi "zaopiekowal" zanim jeszcze zostaly oznaczone i zapakowane.
To wszystko odnosi sie do tlokow OEM z Gorzyc. Podobno byly tez tloki produkcji pokatnej ale o nich nic nie wiem.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 2009-11-21, 21:39
- Lokalizacja: RP
Kolego Gieroy jest tylko strzałka na tłokach i literka B i nic poza tym. Dziwi mnie fakt że na silniku ( na połączeniu dołu z blokiem)była plomba z symbolem FSM. Jeden fachman twierdził że silnik musiał być nie rozbierany wcześniej.
Fiat 126p z 76r
Fiat 126p z 81r
Trabant 601 z 68r
Garbus 1200 z 60r
Syrena 105 z 78r
Syrena 105L z 79r
Fiat 126p z 81r
Trabant 601 z 68r
Garbus 1200 z 60r
Syrena 105 z 78r
Syrena 105L z 79r
Zdjęcie z Allegro.pl
Zobacz może gdzieś głębiej pod nagarem jest jakieś oznaczenie? Na tych wyżej jest "B" strzałka i chyba 98- nominał. Tłoki są z Gorzyc w ogóle?
Zobacz może gdzieś głębiej pod nagarem jest jakieś oznaczenie? Na tych wyżej jest "B" strzałka i chyba 98- nominał. Tłoki są z Gorzyc w ogóle?
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 2009-11-21, 21:39
- Lokalizacja: RP
No to nie pozostaje nic jak zabawa średnicówką, dokupienie tłoków i oddanie bloku do szlifu. Chociaż jeżeli były plomby to pewnie był nominał... na płaszczyźnie gdzie przykręca się kolektory wydechowy są jakieś oznaczenia?
Zasada jest prosta. Nie patrzysz na żadne oznaczenia, tylko wszystko dokładnie mierzysz i dopasowujesz dziury do tłoków. A tłoki kupujesz orientacyjnie, tak żeby szlif wyrobił. No i patrz żeby były Gorzyckie... mimo, że Syrenka lubi się przytrzeć na każdych... Ale te są OK!
Bo zakładam że silnikowi w ogóle potrzebny remont...
P.S.
Kolego, parę postów wcześniej pytałeś o tłoki tylko o oznaczenia kolorów- naprawę warto edytować, a nie pisać kolejnego wątku dotyczącego właściwie tego samego- tłoków. Miło by było jakbyś też wstawił jakieś zdjecia, łatwiej będzie doradzić.
Pozdr.
Zasada jest prosta. Nie patrzysz na żadne oznaczenia, tylko wszystko dokładnie mierzysz i dopasowujesz dziury do tłoków. A tłoki kupujesz orientacyjnie, tak żeby szlif wyrobił. No i patrz żeby były Gorzyckie... mimo, że Syrenka lubi się przytrzeć na każdych... Ale te są OK!
Bo zakładam że silnikowi w ogóle potrzebny remont...
P.S.
Kolego, parę postów wcześniej pytałeś o tłoki tylko o oznaczenia kolorów- naprawę warto edytować, a nie pisać kolejnego wątku dotyczącego właściwie tego samego- tłoków. Miło by było jakbyś też wstawił jakieś zdjecia, łatwiej będzie doradzić.
Pozdr.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 2009-11-21, 21:39
- Lokalizacja: RP
-
- młody syreniarz
- Posty: 262
- Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
- Lokalizacja: trojmiasto
przed szukaniem tlokow warto najpierw zrobic szlif tulei cylindrow bo do konca nie wiadomo na ktory szlif wyjda ja w zeszlym roku z nominalu od razu mialen drugi szlif . dobrze tez poszukac fachowca ktory w starych czasach mial do czynienia z syrena i ma stary sprzet bo na tym nowoczesnym sie ponoc nie da przez kanaly . majac juz po szlifie szikaj tlokow a potem i tak zanies je do szlifierza aby doszlifowal tuleje pod konkretne tloki a co do oznaczen masy i grup selekcyjnych tlokow, sworzni i tulei w wale i w tloku to polecam glinke jest to tam dosc przejrzyscie opoisane . warto tez poszukac oryginalnych pierscieni zwlaszcza tego chromowo walcowanego [tak to chyba sie nazywa] gdyz jest on trwalszy i musisz panietac ze trzeba dobrac pierscienie do rowkow na tlokach wg grup selekcyjnych. jak masz pytania gdzie zdobyc takie cuda dasj znac na priv postaram sie pomoc