Pierscienie walu.

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Pierscienie walu.

Post autor: Gieroy »

Po czym poznac czy pierscienie walu nadaja sie do wymiany czy jeszcze sa dobre? Czy te rowki na zewnatrz sa takie wazne do tego zeby pierscien uszczelnial?
Poza tym to cos nie gra w tych pierscieniach. Rowki w starych pierscieniach sa wytarte co moze byc spowodowane tylko tym, ze pierscien obracal sie w bloku. Rownoczesnie zaleca sie przy montazu ustawiac zamki co 180 st. a i tak wiadomo ze nie pozostana one na swoim miejscu tylko przestawia sie po pewnym przebiegu.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Ogólna teoria mówi że pierścienie te bardzo powoli sie zużywają i w zasadzie pozostawiamy te stare gdy robimy wał (chyba że są pęknięte).
Oryginalne pierścienie dławicy nie obracają się, miałem w rekach kilka wałów i rowki w nich były niewytarte, a pierścienie (po wyjęciu wału) stały w miarę dobrze. One wogóle dość ciężko się ruszają gdy już leżą na swym miejscu a jak sie jeszcze dociśnie pokrywą to już wogóle.......
Musiałeś mieć albo nieoryginalne pierścienie albo były to zwykłe tłokowe założone jako wałowe i one wyrypały ci te rowki.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

taeda pisze:... miałem w rekach kilka wałów i rowki w nich były niewytarte...
...nieoryginalne pierścienie albo ... zwykłe tłokowe...wyrypały ci te rowki.
taeda - Ty piszesz chyba o rowkach w wale na pierscienie a ja myslalem o drobnych nacieciach-rowkach na zewnetrznej srednicy samych pierscieni. U mnie rowki w wale sa takie ze paluszki lizac, nic ich nie wyrypalo - nie mam nic do nich. Za to te na pierscieniach sa wyraznie wytarte.
taeda pisze:Oryginalne pierścienie dławicy nie obracają się,
Wlasnie to mi sie nie zgadza. Mialem oryginalne (wiem bo sam zrywalem plombe na bloku) i wlasnie na nich widac ewidentne slady ze sie obracaly - rowki na zewnetrznym obwodzie sa na nich wytarte.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

A powinny być nie wytarte. Pierścień blokuje się w bloku, wał się obraca pod nim, trzeba tam dobrze nasmarować.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
ODPOWIEDZ