1 cyl i cewka

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

1 cyl i cewka

Post autor: Żuczek »

witajcie.. niechciala midzis odpalic syrena.. wytrzscilem swiece ale dalej, nic.. wiec postanowilem je wykrecic i sprawdzic czy daja iskre .. i swieca na pierwszym cylindrze niedaje.. ok pomyslalem zamienilem miejscami swiece 1 z 2 i znow sprawdam i znow niedaje na 1szym.. sobie mysle cos jest nietak. swiece dobre. zreszta nowe. kable poprzepinalem ale dalej na 1szym niema iskry, czyli kable tez dobre. wiec wziolem sie za sprawdzanie cewek.. i teraz tak.. jesli przylozylemmiernic do 2 i 3 cewki to miedzy bolcami (srobkami) jest 12volt na właczonym zaplonie a na 1 niema. 2 i 3 maja rezystancjie 2.8 a 1 3,6 sprawdzalem jeszcze cewke z fiata i poloneza i warszawy ale one wszytkie maja opornosc po 3.6 .. i teraz gdzie szukac czy cewka jest zla. .. acha podmienilem cewki z fiata ale dalejniema na jej zaciskach napięcia.. cewka 100% sprawna ta na ktorą podmienilem bo na tamtym fiat chodzil.. - acha cewki mam duże..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
macius104
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 39
Rejestracja: 2008-03-08, 15:53
Lokalizacja: TOMICE

Post autor: macius104 »

czasami lubi coś zaśniedzieć przy połączeniu koło aparatu zapłonowego tam gdzie łączą sie kabelki od kondensatorów może to to :F
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

ale czy wartosc oporu cewki 3.6 jest dobra. skoro pozostalych 2.8..?
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
macius104
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 39
Rejestracja: 2008-03-08, 15:53
Lokalizacja: TOMICE

Post autor: macius104 »

zaraz pójde i zmierze

[ Dodano: 2009-12-02, 17:30 ]
w mojej "klempie" wszystkie cewki mają ok. 6.1 oma ale same kable od miernika mają 1.2 oma. mam cewki wąskie.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

czy i jakie napiecie powinno byc na kablach tych trzech - wychodzących z aparatu docewek.. 12.? tstale czy tylkow momencie styku.? (iskry)?
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
macius104
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 39
Rejestracja: 2008-03-08, 15:53
Lokalizacja: TOMICE

Post autor: macius104 »

na tych kablach jest napięcie tylko w momencie rozwarcia styków bo jak są zwarte to jest obwód zamknięty
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

ok.. .. wszystko rozebralem ,,cały aparat poczyscilem umyłem i poskladalem.. niewiedzialem zabardzo jak ten zaplon ustawic.. ale sie udalo. tzn srubokret w cylinder i szukamy gpz i ciut wczesniej iskra. - niestety nieodpalil.. co si eokazalo teraz wszytkie 3 swiece szlak trafil. sprawdzalem na polonezowych to iskrzy niestety niedam rady ich wkrecic bo sa z innym gwintem.. wiec zaraz do sklepu po swiece.. ale dziwne bo na tamtych nowych iskrach przejechalem moze z 200km. i dupa blada z nimi.. wszyskimi 3ma. musz ekupic jakies inne niz iskry,, co polecacie albo skad wziasc przesciowke na swiece polonezowe.? bo mam takich nadmiar.. wiem ze bylo w innych tematach.. tam tez poczytam o swiecach.
Ostatnio zmieniony 2009-12-03, 23:27 przez Żuczek, łącznie zmieniany 1 raz.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

nie komcinuj
kup świece z grubym gwintem [któryś ford takie ma do dzis ]
ja jezdze na takich świecach i nie narzekam [ tak mam w syrence bosto ]
a w drugiej [r-20] mam juz przeróbe [przejściówke ] i tam zakładam od poldka [te z długim gwintem ] ale dorabiajac taką przejściówke trzeba pamietać ze długość świecy jest dłuższa i tą różnice trzeba dobrac przy toczeniu przejściówki

rób tak zeby świeca nie zobaczyła denka tłoka [troszke namieszałem ale wiadomo o co chodzi]
pozdrawiam
kombi
ODPOWIEDZ