Syrena Rajdówka

tabo
Posty: 3
Rejestracja: 2008-08-24, 11:17
Lokalizacja: B-B

Syrena Rajdówka

Post autor: tabo »

Witam wszystkich poszukuję danych dotyczących syren rally a dokładniej zdjęć i artykułów związanych z modyfikacjami silnika i nadwozia. Jeżeli ktoś jest mi w stanie pomóc będe wdzięczyny. Ponieważ chciałbym wystartować syreną w zawodach berg trophy (wyścigi górskie ) w klasie historycznej pozdrawiam


Ps Jeżeli napisałem to w złym temcie to przepraszam
AMPIR
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 399
Rejestracja: 2006-10-31, 23:21
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Srena rajdówka....

Post autor: AMPIR »

Witaj,
drążony ciekawością zapytam co to są za zawody, gdzie i kiedy się to odbywa. Nie ukrywam iż chętnie wybrałbym się aby takie historyczne pojazdy zobaczyć w warunkach górskiej jazdy...
Co zaś do sportowych syrenek (tych w pełni sprawnych) to poza ikonami startującymi w latach minionych w części historycznej Monte Carlo niestety niewiele pewnie się zachowało...
Pozdrawiam
AMPiR
Bartłomiejszw
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 56
Rejestracja: 2008-05-06, 11:25
Lokalizacja: Czosnów

Post autor: Bartłomiejszw »

co do zawodów odbywa sie to w Czechach na Słowacji w południowej Polsce (1 runda) i na Węgrzech, jest tam parę klas:
1. Grupa samochodów seryjnych – S- – samochody seryjne, produkowane na rynek ogólny w odpowiedniej ilości i przez pewien okres czasu, posiadające homologację drogowa i spełniające warunki dopuszczenia do ruchu po drogach publicznych. Pojazd musi posiadać minimum 2 miejsca siedzące i dwoje drzwi i czytelny numer VIN. przeróbki są w niej dozwolone jednak w małym zakresie, taka N grupa, klatka bezpieczeństwa nie jest wymagana.

2.Grupa samochodów sportowych - E1-Samochody przerobione z samochodów seryjnych, używane do sportu. Na samochodach musi być czytelny numer VIN. pełna B-grupa, możesz zrobić z z samochodem niemal wszystko, podstawowe wyposażenie bezpieczeństwa.

3. Grupa formuł i samochodów prototypowych - E2/C- samochody wyprodukowane w pojedynczych egzemplarzach na potrzeby sportu samochodowego. czyli taka klasa dziwnych samoróbek wyścigówek, albo profi bolidów.

4.Grupa historycznych samochodów sportowych – HA- Samochody seryjne, wyprodukowane przed 31.12.1977. Samochody nie muszą mieć dowodu rejestracyjnego ani badania technicznego ale muszą mieć czytelny nr VIN.

i do tej 4 grupy zaliczała by sie nam syrena, jeżeli była by z przed 1977r, jeżeli z lat późniejszych to wtedy wchodzimy do S albo po modyfikacjach do E1.

http://rajdy.hoga.pl/berg/berg_info.asp#2
tutaj więcej.
I'm Boss, becouse i have Bosto :)
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Czołem,
o rajdowych syrenach ciężko cokolwiek znaleźć- wiem, bo sam szukam takich informacji. Tutaj http://www.youngtimer.pl/board/viewtopic.php?id=4732 jest namiar na rajdowe syreny. Może wartoby zakupić i odbudować, albo mieć wzór do odbudowy rajdówki. Taka odelżona syrena, na 3ech gaźnikach, z poprawionym silnikiem złoiła by parę dupsk :-)
Czekam na rozwinięcie tego tematu;]
syrena to nie samochód.
tabo
Posty: 3
Rejestracja: 2008-08-24, 11:17
Lokalizacja: B-B

Post autor: tabo »

Wydaje mi się że każdą seryjną syrenę dało by się przerobić ale potrzebne są takie info jak wygląd i opis klatki bezp. z tamtych lat. No i też jak tam były silniki modyfikowane co do zakupu to nie jest zły pomysł :ok3
Awatar użytkownika
batagur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1229
Rejestracja: 2005-11-08, 19:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: batagur »

wg mnie wszystko zależy od podejścia właściciela do tematu. Wiadomo że większość zawodów tych w latach 90' wyglądała tak jak opisał Tom-B na www.youngtimer.pl/...pic.php?id=4732 , obecnie takie zawody KantCup http://pl.youtube.com/results?search_qu ... type=&aq=f tyle że w roli syreny występują po raz ostatni fiaty :/. Ale napewno byli też zapaleńcy którzy budowali porządne boilidy, choćby nasz kolega Aparatos który ściga(ł) się syreną i myślę ze taka odbudowa byłaby godnym tematem.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

Mateusz pisze:silnikiem złoiła by parę dupsk


chyba tylko trambanta i jego brata barburga z dojechanym silnikiem,,, daj spokoj z syreny nic sie nie ulepi smiesza mie takie gadki chcesz pan rajdowac to se kup rajdówkie albo cos co ma jakaś wytrzymalosc podzespolow
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

sereniarz(atom1) pisze:chyba tylko trambanta i jego brata barburga z dojechanym silnikiem,,, daj spokoj z syreny nic sie nie ulepi smiesza mie takie gadki chcesz pan rajdowac to se kup rajdówkie albo cos co ma jakaś wytrzymalosc podzespolow
a wiesz ty wogole o czym mowa? folk race'owe sarny mialy ok 100 KM, wiadomo ze trwałosc takiego silnika zwykle wynosi jeden wyscig ale taka syrena na 3 gaznikach naprawde jedzie.

rallycrossowy malan ma ok 80 KM ale trwałosc silnika to ok 20 minut :D
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

no wiec dlatego pytam po co? raz ze nie ma juz takiego dostepu do czesci jak kiedys, a dwa ze to glupota i nieoplacalne, lepiej zrobic fiata czy poldka w takiej konfiguracji.. a co do tych syren to wiem, bo bylem kilka razy na torze w toruniu jak one jeszcze smigaly..i stad zarazilem sie syrenami
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

sereniarz(atom1) pisze:raz ze nie ma juz takiego dostepu do czesci jak kiedys,
niny masz racje ale: mozna by na warturgowskim silniku z glowica z sarny pokombinowac jak bedzie z tego ponad 60 KM to juz bedzie naprawde cos.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

sereniarz(atom1) pisze:no wiec dlatego pytam po co? raz ze nie ma juz takiego dostepu do czesci jak kiedys, a dwa ze to glupota i nieoplacalne, lepiej zrobic fiata czy poldka w takiej konfiguracji.. a co do tych syren to wiem, bo bylem kilka razy na torze w toruniu jak one jeszcze smigaly..i stad zarazilem sie syrenami
Teraz to że pier*nął. Z takim podejściem to kup mercedesa v170 i załóż mu gaz, żeby taniej było. Chodzi przede wszystkim o zabawę i zmianę stereotypu, że syrena to toporne i powolne auto. W syrenie jest ogromy potencjał.
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

chyba w twojej, zaczniesz nia w koncu jezdzisz to zobaczysz potencjal :smiech mercedes z gaezm jak najbardziej po co przeplacac za bene, tego tez nikt nie zrozumie;]

a do zabawy to sa klocki lego albo burago

najlepiej gadaja ci co nic nie robili i nie przejezdzili syrena kilometrow;) albo ci ktorym sie w ogole nie psuje

pamietajcie syrena to grat i procz tego co mozna poprawic po fabryce nic wiecej nie nalezy robic

co po tych koniach jak skrzynia tego nie wytrzyma, co po koniach jak syrena na zakrecie prawie sie przewraca przy wiekszej predkosci, juz pomijam przeguby ktore dosc latwo mozna zastapic, eh szkoda gadac, to taki temat ze juz nawet nie mozna filozofowac jak w tym jaki to mozna silnik wstawic do syreny
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Co ma do tego moja syrena? Mogę ją robić 82 lata i nikomu nic do tego.
Poza tym Karolku rusz główką. Jeśli ktoś się chce bawić na poważnie w robienie rajdówki z syreny, to nie polega to wyłącznie na złożeniu zajebistego silnika. Oczywiście trzeba sklepać zawias, założyć te cudowne przeguby od golfa, złożyć nową skrzynię, tudzież przypasować od czegoś. I to nie jest wydatek typu 200zł, tylko kilkadziesiąt tysięcy, pod warunkiem, że ma być to dobrze zrobione. Ale ja się nie znam
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

syrena to moze konkurowac, chyba jedynie z ...konna bryczka, mniej wiecej ten sam poziom zaawansowania technicznego :) , przykro to mowic ale ten samochod do niczego oprocz lajtowej jazdy sie nie nadaje
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Jack pisze:samochod do niczego oprocz lajtowej jazdy sie nie nadaje
a tam opowiadacie, obejrzyjcie filmy aparatosa na youtube jak mozna jezdzic syreną.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
ODPOWIEDZ