Drzwi 105 regulacja
Drzwi 105 regulacja
Mam trochę problemu z drzwiami, usilnie chciałem je wyregulować aby się lekko zamykały i nie do końca mi to wyszło. Zamykają się, jednak trzeba nimi trochę trzasnąć, wiem, że to nie Mercedes. Jak ta sprawa wygląda w Waszych 105? Czy zamykają się na poziomie np Fiata lub Poloneza? Może jest jakiś tajny sposób na prawidłową regulację? Kręciłem zawiasami i lekko w kilku miejscach przygiąłem rant na którym jest osadzona uszczelka.
retrocar -S-Y-R-E-N-A- 105L
Sesja zdjęciowa mojej Syrenki
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=7160
Sesja zdjęciowa mojej Syrenki
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=7160
Mi w roczniku '80 jak narazie się nie udało ustawić żeby "lekko" się zamykały. Ojciec miał kiedyś też '80 i było to samo. U kolegi w '72 jest luksusowo, zamykają się aż miło.
Kiedyś rozmawiałem z pewnym użytkownikiem Syreny, który miał założone mechanizmy zamykania od Łady (ta część w drzwiach która współpracuje z "zatrzaskiem" na słupku) i rzeczywiście u niego też ładnie się zamykały. Być może tu tkwi przyczyna.
Kiedyś rozmawiałem z pewnym użytkownikiem Syreny, który miał założone mechanizmy zamykania od Łady (ta część w drzwiach która współpracuje z "zatrzaskiem" na słupku) i rzeczywiście u niego też ładnie się zamykały. Być może tu tkwi przyczyna.
--o00o----'(_)'----o00o--
Tylko wyjątkowo w Syrenie drzwi dają sie zamykać idealnie i bez walenia.
Jeden raz tylko spotkałem taki egzemplarz.........W pozostałych ==walnięcie i dopchnięcie.
Powody są różne--zwykle roboty blacharskie powodują pewne przesunięcia "osiowe" i juz nie jest jak w fabryce ( a było ???).
Regulujemy w wielu miejscach : zawiasy = szpindle na wielki śrubokręt (dają góra-dół) ale one muszą być wyszyszczone i nasmarowane smarem grafitowym na gorąco bo inaczej cieżko chodzą.Wogóle dostęp jest tam h&^%wy i każdy ma patenty narzedziowe.
:: zatrzask zamka na słupku == tutaj można nawet samemu rozchetać dziury regulacyjne.....nawet nieraz trzeba po blacharzu. I tutaj jeszcze były w sprzedaży firmowe podkładki blaszane pod ten zatrzask ( wtedy można go przysunać bliżej drzwi).
:: na mocowaniach śrub do słupków (mocowanie zawiasów)....ale tutaj jest permanentna rdza i to taka ,że dziekuję .
:: korytka szyb na korpusie drzwi.......żeby sie korytko nie za bardzo zapierało o górny rant ościeżnicy.......guzik to daje, a jedna ze śrubek regulacyjnych urywa się od razu.
Podsumowując:::: dobre walenie nie jest złe. !
Jeden raz tylko spotkałem taki egzemplarz.........W pozostałych ==walnięcie i dopchnięcie.
Powody są różne--zwykle roboty blacharskie powodują pewne przesunięcia "osiowe" i juz nie jest jak w fabryce ( a było ???).
Regulujemy w wielu miejscach : zawiasy = szpindle na wielki śrubokręt (dają góra-dół) ale one muszą być wyszyszczone i nasmarowane smarem grafitowym na gorąco bo inaczej cieżko chodzą.Wogóle dostęp jest tam h&^%wy i każdy ma patenty narzedziowe.
:: zatrzask zamka na słupku == tutaj można nawet samemu rozchetać dziury regulacyjne.....nawet nieraz trzeba po blacharzu. I tutaj jeszcze były w sprzedaży firmowe podkładki blaszane pod ten zatrzask ( wtedy można go przysunać bliżej drzwi).
:: na mocowaniach śrub do słupków (mocowanie zawiasów)....ale tutaj jest permanentna rdza i to taka ,że dziekuję .
:: korytka szyb na korpusie drzwi.......żeby sie korytko nie za bardzo zapierało o górny rant ościeżnicy.......guzik to daje, a jedna ze śrubek regulacyjnych urywa się od razu.
Podsumowując:::: dobre walenie nie jest złe. !
Podczas trzaskania przy ustawianiu to aż się powysuwały blachy pod tylnymi bocznymi szybami. Uważam, że drzwi to jedne z bardziej upierdliwych elementów w 105.
retrocar -S-Y-R-E-N-A- 105L
Sesja zdjęciowa mojej Syrenki
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=7160
Sesja zdjęciowa mojej Syrenki
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=7160