Syrena IE

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

italianboy pisze:ale nie wiadomo co z sądą lambda
a po co wam ta sonda? L-jetroniki radziły sobie bez na przeplywomierzu klapkowym i TPSie. Napiszcie progam pod to.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

sonda lambda służy jedynie korekcji wtrysku, żeby osiągnąć wymagana czystość spalin.
Ja przez rok jeździłem w R19 z opornikiem (symulatorem) zamiast sondy i nawet nie palił więcej.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

arturromarr pisze:sonda lambda służy jedynie korekcji wtrysku, żeby osiągnąć wymagana czystość spalin.
... w układach posiadających katalizator... a ze wszystkie posiadają od nastu lat toi zawsze jest sonda.
arturromarr pisze:Ja przez rok jeździłem w R19 z opornikiem (symulatorem) zamiast sondy i nawet nie palił więcej.
ale przelywomierz zapewne tam byl.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

oj chyba w reni nie ma przeplywki
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Chodzi o to że można wziąć normalny układ wtryskowy standardowo pracujący z sondą i uruchomić go z powodzeniem bez niej. Jeśli mowa o dwutakcie to zarówno o katalizatorze jak i sondzie nie ma mowy. Ponieważ nie jest ona konieczna do pracy wtrysku nie ma co się zastanawiać czy dany komputer by z sondą czy bez bo będzie działać.
Swoją drogą nieźle by się komputerek spocił jakby chciał doprowadzić spaliny w Sarnie do norm. :)
CypekM
-#Junior
-#Junior
Posty: 100
Rejestracja: 2006-01-09, 12:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: CypekM »

Ostatnio udalo mi sie kupic na allegro ksiazke wtrysk paliwa w 2T Mitianieca Narazie nie mam czasu by ja przejzec a co dopiro zeskanowac i udostepnic Ale wszystko w swoim czasie
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

arturromarr pisze:Jeśli mowa o dwutakcie to zarówno o katalizatorze jak i sondzie nie ma mowy
A i owszem. Sonda jak sonda, ale katalizatory w 2t były stosowane, nie jestem tylko pewny czy eksperymentalnie czy seryjnie, jednak miało to miejsce w Japonii. Ogólnie mówiąc, Japończycy od jakiegoś czasu pracują nas silnikiem 2t nowej generacji - z zastosowaniem materiałów ceramicznych i kosmicznych technologii, co ma wydłużyć żywotność, a zarazem nie truć środowiska. Skoro w NRD z 992cm wygenerowano 55KM i wytrzymuje to 100-150tys km, to myślę że realne jest wygenerowanie z podobnej pojemności 80-100KM z jeszcze większą wytrzymałością. Kwestia materiałów, kasy na badania i fantazji. Skoro tylko oni na serio dłubią w Wanklu, to i pewnie tu kombinują. W prasie motoryzacyjnej co jakiś czas ukazuje się jakaś wzmianka na ten temat, muszą chyba jednak pilnować tajemnicy, skoro żadnych konkretów nie ma - o zaawansowaniu prac itd. Wszystko się da, tylko czy jest sens pchać to w archaiczny silnik Syreny czy Wartburga? Zwłaszcza, jeśli to ma być wrzucenie kilku tys zł w auto, które jeździ sporadycznie, i to jak nie pada? Taki sam jak montaż LPG do tych aut - żaden. Jak się autem mało jeździ, to nie ma sensu wkładać w fanaberie. Co innego odremontowanie i uratowanie od żyletek, a co innego wkładanie kasy w bezsensowne projekty. A nikt już Syrenami nie jeździ na codzień (pomijam sporadyczne przypadki), podobnie jak starymi Wartburgami (bo późne 353 jeszcze są używane na codzień), bo po prostu szkoda. Żadna super - konserwacja nie zabezpieczy tego auta, bo ono jest fabrycznie skazane na korozję. Dodajmy dziury na drogach, możliwość stłuczki itd - mój zielony z tych powodów już na codzień nie jeździ. Tak więc ponawiam pytanie - po co bawić się i robić koszty? Wiesz ile można za to paliwa kupić, ile zlotów objechać? Jeśli dla sprawdzenia - da się, za darmo Ci to powiem. No chyba że nie masz co z kasą zrobić, chętnie dam numer konta :)
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

No dobra ale to że gdzieś w kraju kwitnącej wiśni skonstruowali katalizator który wytrzymuje spaliny 2takta albo doprowadzili je do odpowiedniej czystości (np bezpośrednim smarowaniem) to nic nie zmienia w temacie, że w Syrenowskim tak jak w każdym innym normalnym 2takcie o katalizatorze nie ma mowy.

PS:
A ja bym tam chciał przeszczepić jakiś wtrysk choćby jednopunktowy do Sarny.
Ale 105 L i to jednak na razie tylko mrzonka bo czasu nie ma na eksperymenty
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

papieju pisze:koro w NRD z 992cm wygenerowano 55KM
50!
arturromarr pisze:to nic nie zmienia w temacie, że w Syrenowskim tak jak w każdym innym normalnym 2takcie o katalizatorze nie ma mowy
No i tu się mylisz.Do 353 i trbanta były dostępne katalizatory. Moze nie takei jak w 4t, ale coś co się bardziej nazywało układem katalitycznym. Gdzieś w sieci trafiłem na skan artykułu o tym wynalazku, a rok temu coś taiego pojawiło się na ebayu.

EDIT
Znalazłem!

http://www.wartburg-camping.de/forumbil ... tor-sw.pdf
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Sikor pisze:50!
Niedawno sam z Marselem twierdziłeś, że ostatnie egzemplarze 353 miały 55KM. Na tym się opieram, ale fakt, standardowo było 50KM
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Niedawno sam z Marselem twierdziłeś,
Nieśmiało przebąkiwałem... Ale dorosłem i bez potwierdzonych informacji nie rozpuszczam dalij plotek :D
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Jędrulo
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2006-04-21, 19:42
Lokalizacja: Strucelserwis Reguły

Post autor: Jędrulo »

spaliny w 2t zawieraja jedynie duzo weglowodorow-reszta jest w normie dla 4t bez katalizatora(wartburg1-2% co2-polonez1.2-1.5%co2)a sonda i katalizator to nie problem-sonda to tylko czujnik zaw tlenu w spalinach a katalizatory sa przeciez w roznych skuterach, motorach i innych 2t.odrobina oleju z paliwa doskonale smaruje elektryczna pompe paliwa i wtryski-wiec o co chodzi?
Mon coeur- deux temp moteur!
ODPOWIEDZ