Konkretne pytanie... czy ktoś może modził się z takim gaźnikiem w celu umieszczenia go w Syrenie? Wiem że są zakładane kolektory i gaźniki od Warczyburga, ale konkretnie chodzi mi o dwugardzielowy gaźnik poldka, posiadam taki obecnie na blacie. Gardziele są o wymiarach 24 i 26. Byłbym zainteresowany gdyby ktoś mógł, że tak powiem, zapodać gotowca jakie dysze należałoby zastosować, interesuje mnie aby na pierwszej gardzieli uzyskać możliwie najekonomiczniejszy wynik, na drugiej to już nie istotne może być wir w baku byle adekwatnie się zbierała aha, druga przepustnica jest sterowana mechanicznie a nie podciśnieniem, także myślę że korzystnie dla tego przypadku.
W najgorszym wypadku będę musiał sobie policzyć jakie dysze stosować, natomiast to i tak potem trzeba jeszcze dokładniej dobierać doświadczalnie, dlatego mam nadzieję, że ktoś może mi tego oszczędzić...
Gaźnik z Poldka w Syrenie
Gaźnik z Poldka w Syrenie
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Ja mam u siebie Webera z Nysy, kumpel ma w Trampku polonezowski, postaram się sprawdzić jakie dysze i dam znać, ale po samej wymianie gaźnika nie spodziewaj się cudów.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Cudów jak cudów, ale gaźnik Syreny to naprawdę jest książkowa teoria, można na nim poznawać od podstaw działanie takowego urządzenia, natomiast zagłębiając się powoli w gaźnik od poloneza, widzę o ile technika poszła na przód, choćby działanie samego urządzenia rozruchowego, jest tu pewne pole do popisu, a chyba tym bardziej że w Syrenie o ile pamiętam rozmiar gardzieli to 27mm obecnie mam nieco rozwierconą, owszem chodzi fajniej ale dopiero w połączeniu ze zwiększony m wyprzedzeniem zapłonu i w okolicy średnich obrotów jest czym pojechać.
Jak zdołasz się dowiedzieć odnośnie dyszy w tym gaźniku w trampku to będę wdzięczny, pojemność cylindra jest tu taj trochę zbliżona, choć w trampku nieco większa, ale zawsze będzie jakiś punkt zaczepienia. Owszem dysze obliczone wg. wzorów będą dobre do tego aby gaźnik w ogóle spełniał swoje zadanie, natomiast aby odnaleźć optymalne rozwiązanie dla oczekiwanych efektów, to będzie wymagało testów przy różnych konfiguracjach, jest to trochę czasochłonne, że nie wspomnę o benzynie... to się jakoś z grubsza da obejść, pozostaje tylko jedno ale... pogoda nie sprzyja obecnie, a dostępu do hamowni nie posiadam...
Jak zdołasz się dowiedzieć odnośnie dyszy w tym gaźniku w trampku to będę wdzięczny, pojemność cylindra jest tu taj trochę zbliżona, choć w trampku nieco większa, ale zawsze będzie jakiś punkt zaczepienia. Owszem dysze obliczone wg. wzorów będą dobre do tego aby gaźnik w ogóle spełniał swoje zadanie, natomiast aby odnaleźć optymalne rozwiązanie dla oczekiwanych efektów, to będzie wymagało testów przy różnych konfiguracjach, jest to trochę czasochłonne, że nie wspomnę o benzynie... to się jakoś z grubsza da obejść, pozostaje tylko jedno ale... pogoda nie sprzyja obecnie, a dostępu do hamowni nie posiadam...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Mylisz się. Akurat osiągi niewiele ale się poprawiły po wprowadzeniu Jikova.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-01-02, 22:11
- Lokalizacja: Z TworekB-)
odpisuje: Sikor ma gardziel 24 i dysze 125 na 1przelocie, 26 i 155 na drugim,powinno byc 160. rurki F30 dysze powietrza 200
moj trampek ma gardziele 2x25mm,dysze 1 przelotu 130-135paliwa i 210powietrza,na drugim 150-155paliwa i 200 powietrza, rurki F30.Zaslepione otwory od odmy i regulatora podcisnieniowego, trzeba tez usunac zawor hamowania silnikiem i elektrozawor biegu jalowego
ten sam temat przerabiam w mojej syrenie,problem jest taki,ze nie bardzo pasuje kolektor z wartka-trzeba go korygowac i wiercic otwory pod sruby w innych miejscach
pozdrawiam!
Jedrulo
moj trampek ma gardziele 2x25mm,dysze 1 przelotu 130-135paliwa i 210powietrza,na drugim 150-155paliwa i 200 powietrza, rurki F30.Zaslepione otwory od odmy i regulatora podcisnieniowego, trzeba tez usunac zawor hamowania silnikiem i elektrozawor biegu jalowego
ten sam temat przerabiam w mojej syrenie,problem jest taki,ze nie bardzo pasuje kolektor z wartka-trzeba go korygowac i wiercic otwory pod sruby w innych miejscach
pozdrawiam!
Jedrulo
Mon coeur- 2 temp moteur!