KLIMA!:)

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

KLIMA!:)

Post autor: KIEROWCA »

Witam!
Jak wiemy w Syrenie oraz w podstawowych wersjach Malucha nie ma kratek nadmuchu na tablicy rozdzielczej a jest jedynie nadmuch na szybe i nogi. Latem stwarza to dyskomfort poniewaz uniemozliwia wlasciwie bezprzeciagawe przewietrzanie nadwozia :o Dobrym sposobem na to jest zamontowanie dodatkowego wentylatora. Okej, wiem, ze w sklepach mozna kupic wiatraczki samochodowe, ale sa one odpowienie raczej dla Zuka anizeli autka malolitrazowego, poza tym wymagaja dziurawienia tablicy rozdzielczej :(
Mam na to inny sposob podpatrzony na osiedlu u wlasciciela Malucha (z technikum elektrycznego :!: :D )
A wiec kupujemy wiatraczek komputerowy o srednicy ok. 9cm (taki co montuje sie na tylnej sciance komputera) o mocy ok. 4W i montujemy go na okres upalow wpinajac do lampki oswietlenia wnetrza nad lusterkiem.
Wiatraczki takie maja najczesciej kabelek czerwony PLUS, czarny MINUS, 12V, 0,20A- w samochodzie jak wiemy jest 8A wiec bedzie sie krecil jak szalony (ale wbrew pozorom nic mu sie nie stanie :D )
W wentylatorku nalezy obciac kostke podlaczenia do plytki komputera, przedluzyc nieco kabelki i zamontowac na oslonie przeciwslonecznej nad oczami kierowcy. Mozna skierowac wtedy strumien powietrza prosto na twarz :D

Wbrew pozorom opisane rozwiazanie spisuje sie calkiem niezle 8)

Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
msws

Post autor: msws »

W samochodzie jest tyle amperów ile chcemy (chyba że wcześniej wybuchnie nam akumulator :lol: )
Pomysł dobry takie wentylatorki są bardzo ciche.
A co powiecie na prawdziwą klimatyzację opartą na modułach peltiera (160W, koszt ok 350zł) mamy nadmuch powietrza i to w dodatku chłodniejszego o jakieś 10 st C
Dulek

Post autor: Dulek »

To juz lepiej zamontowac silnik nawiewu od malucha przed nagrzewnica czyli od strony silnika. Oczywiscie tez rure podlaczyc do niego z przedniego fartucha. Przy odpaleniu w lecie czujemy sie jak na motorze a w zimie grzeje jak webasto w jelczu.
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

msws pisze:W samochodzie jest tyle amperów ile chcemy (chyba że wcześniej wybuchnie nam akumulator :lol: )
Pomysł dobry takie wentylatorki są bardzo ciche.
A co powiecie na prawdziwą klimatyzację opartą na modułach peltiera (160W, koszt ok 350zł) mamy nadmuch powietrza i to w dodatku chłodniejszego o jakieś 10 st C

Ogniwa z jednej strony pobierają energię, ale oddają ją z drugiej i dorzucają do tego prawie drugien tyle własnego ciepła. Ciepło to trzeba odebrać i oddać w jakiś sposób do atmosfery. Same ogniwa mają niską sprawność, za to biorą prądu od cholery. Alternator też ma ograniczoną sprawność. Już od 700 zł można mieć prawdziwą klimę, pozostaje kwestia adaptacji w Syrenie.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

Dokładnie jak mówi Cinek - mój kolega używa w swojej pracy dyplomowej ogniwa Peltiera i ciągną one w ch... prądu i chłodzą tylko z jednej strony bo z drugiej grzeją. Chyba jednak pomysł z wiatraczkiem z kompa bedzie lepszy, oczywiście też nie bedzie się kręcił szleńczo z tego powodu że dostanie 8A (skąd ten pomysł że w Syrenie bedzie 8A?Będzie tyle i się chce, chyba że jak pisał przedmówca aq wybuchnie :))
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
-KIEROWCA-

Post autor: -KIEROWCA- »

Hmm, mamy srodek wakacji, wiec sobie pomyslalem, ze warto byloby odswierzyc ten topic :D
Awatar użytkownika
enigmatus
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2005-08-05, 12:30
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: enigmatus »

Cinek pisze:Już od 700 zł można mieć prawdziwą klimę, pozostaje kwestia adaptacji w Syrenie.
To raczej ciezko do realizacji pomysl bo trzeba obmyslec jak podlaczyc pompe z silnikiem ( nie wspominajac tego ze silnik moze niemiec tyle mocy zeby taka pompe napedzic ) nie mowiac juz o miejcu dla kondensora i calej instalacji. Wiec adaptacja klimy do syreny raczej odpada chyba ze jak ktos silnik wymienia na jakis cztero takt to odrazu z klima :)
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać" :)
Awatar użytkownika
bubski
-#Junior
-#Junior
Posty: 106
Rejestracja: 2005-06-30, 18:27
Lokalizacja: Michigan

Post autor: bubski »

Pompa od klimy nie wymaga tyle mocy.
Po wywaleniu z mojego auta zyskalem 4HP (na dynamometrze, przy 6000RPM, minimalne zmiany wniskich zakresach) wiec mozna by powiedziec ze trzeba 2-6HP

Problemem bedzie podlaczenie parownika w kabinie zeby przez niego dmuchalo do srodka, freon to nie plyn i lubi uciekac.....
Привет!
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Na upartego parownik możesz umieścić nawet między nadkolem a błotnikiem, powietrze i tak powinno iść taką rurą. Co do uciekania R134a (bo freonu już się nie stosuje), nie powinno miec to miejsca - jeśli czynnik ucieka to oringi są do wymiany.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
bubski
-#Junior
-#Junior
Posty: 106
Rejestracja: 2005-06-30, 18:27
Lokalizacja: Michigan

Post autor: bubski »

Cinek pisze:Na upartego parownik możesz umieścić nawet między nadkolem a błotnikiem, powietrze i tak powinno iść taką rurą. Co do uciekania R134a (bo freonu już się nie stosuje), nie powinno miec to miejsca - jeśli czynnik ucieka to oringi są do wymiany.

O-ringi w normalnym aucie to tak.
Mialem na mysli ze zrobic szczelna instalacje "od zera" nie bedzie latwo.
Natomiast jestem zdania ze silnik wyrobi bez problemu.
Klima musi miec tez termostat ktory bedzie wylaczal sprzeglo kompresora. Mysle ze trzeba by wyciagnac cala instalacje ze zlomu lacznie z deska rozdzielcza.
Привет!
ODPOWIEDZ