Przednie hamulce

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Przednie hamulce

Post autor: Danek__105 »

I znowu mam mały kłopocik z przednimi hamulcami
szybko sie zapowietrzają po odpowietrzeniu
pedał jest twardy auto zaczyna lekko hamować, brat pompuje trzyma pedał odpowietrzam a tam w ogóle nie ma powietrza jest sam płyn, to pomaga,ale tylko na chwile na drugi dzień znowu to samo :/ szczeki są ustawione dobrze, i co to może być ??
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

takie rzeczy są w starych syrenach--trudno powiedzieć dlaczego. Gdzieś się to powietrze dostaje......Szczęki odpuść trochę, są za bardzo zbliżone do bębna.
Natomiast odpowietrzanie nieraz ma trwać długo----przetłaczamy ten płyn około 30 minut i dolewamy gdy brakuje, i tak w kółko. Warto też przy odpowietrzaniu mieć rurkę plastikową na odpowietrzniku , której drugi koniec jest zanurzony w butelce z płynem (teoretycznie chroni to od wsysania powietrza wstecznego).
A więc --szczęki odpuścić, odpowietrzać długo.
Ale moim zdaniem w starych skarpetach zawsze jest ten problem. U mnie na układzie dwuobwodowym (105L) jest nawet gorzej niż na jednoobwodowej syrence...
Trzeba polubić to powietrze, niech se będzie troche zapowietrzone zawsze.Przy odpuszczonych szczękach jest to do przeżycia.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Po pierwsze płyn podczas odpowietrzania się pieni i potem powietrze z piany wiąże się w większe bąble, po drugie t tak jak napisał Taeda prawdopodobnie gdzieś się dostaje powietrze, prawdopodobnie przez pompę.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

w pompie wszystko wymieniłem na nowe, będę walczył z jej odpowietrzaniem szczęki mam popuszczone prawie na maxa :/ tył jest ok tylko przód nawala dodam że pompę mam jednoobwodową. W układzie nie mam nawet bąbelek niczego sam czysty płyn :/ po odpowietrzeniu temperatura spada do 80 a jak sie zapowietrzą to blizko 100 :/
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1852
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Danek__105 pisze:po odpowietrzeniu temperatura spada do 80 a jak sie zapowietrzą to blizko 100
temperatura czego ? płynu hamulcowego ?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

Gieroy pisze:
Danek__105 pisze:po odpowietrzeniu temperatura spada do 80 a jak sie zapowietrzą to blizko 100
temperatura czego ? płynu hamulcowego ?
silnika :>
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1852
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

A co ma się temp. silnika do zapowietrzenia hamulców? Chyba nie oceniasz działania hamulców na podstawie temp. silnika :> bo jeśli tak to ci powiem że wcale nie czujesz swojej bryki.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

jezu !!!! masz mnie za jakiegos tempaka czy jaki ch** auto hamuje jak głupie :evil: koła nie idzie dotknąc i przy tym teperatura mi wzrasta :evil: i tak jak napisałem... TRZEBA CZYTAĆ !!! po odpowietrzeniu temperatura spada, a dziwne w tym wszystkim jest to że po okręceniu odpowietrznika jest czysty płyn !!
napisałem ten temat ponieważ potrzebuje rady
auto czuje dobrze o to nie musisz się martwić :kij :evil:
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

A nie masz za bardzo wkręconego cięgna od hamulca w pompe ?? :> Może masz przyblokowany zaworek zwrotny w pompie i gotuje Ci sie płyn, wzrasta jego objętość i zaczynają grzać się koła, bo rozprężają się cylinderki. Pewnie chciałeś w Swojej Syrenie mieć pedał hamulca jak w normalnym samochodzie ze po naciśnięcie 1 cm hamuje w pełni... I z rozpędu źle wyregulowałeś cięgno działające na pompe. I rzeczywiście jeśli odpowietrzasz potem to nie ma prawa być żadnego powietrza w układzie bo go tam nie ma. Spuszczasz po prostu ciśnienie z układu i wszystko wraca do normy, na chwile. Popuść to cięgno i spróbuj pojeździć. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

cięgna nie ruszałem ale go skręce i zobacze jak będzie, zaworek zwrotny w pompie ?? pierwszy raz o czyms takim słysze :) jak to wygląda co to takiego ?? dodam ze czym dłuzej jade tym pedał twrdszy i twardszy, więc to chyba będzie to, jest to tak denerwujące że jedną szczenke mam już łysą :/, chcce zrobić tylko tak aby się nie grzały koła, a pedał moge brać nawet na 3 razy :) pzdr. dzięki za odp :piwo:
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

Kolego szanowny, na jakie 3 razy!!! takie rzeczy to można robić mając 17 lat, jeśli chodzi o jednostopniową pompę, moi przedmówcy mają rację, prawdopodobnie trzeba nieco zmniejszyć ciśnienie na pompie- skrócić cięgno, ale! dosłownie o kilka zwoi gwintu, potem należy obserwować co się dzieje, wymaga to przejechania dobrych kilku km, jest to operacja dosyć upierdliwa, ale niezbędna. Dokładnie sasadę działania pąpy opisał kilkanaście dni temu "Taeda", więc nie będę ponawiał. Powodzenia w walce z oporną materią....

[ Dodano: 2007-04-20, 09:31 ]
k.....nie "sasadę" tylko zasadę...a "pąpa" pisze się pompa.....:-)
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Chodzi o "otworek zwrotny".
Przez niego ,nadmiar płynu po hamowaniu i odpuszczeniu pedała--wypsikuje do zbiornika pompy.
Ja pisałem, żeby sprawdzać DRUCIKIEM po odkręceniu korka pompy, czy ten drucik przejdzie przez widoczny w dnie otworek ( są dwa otworki --w stanie spoczynkowym oba maja być drożne a nie zasłonięte gumowym tłoczkiem).
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Jeśli wraz z przejechanymi kilometrami twardnieje Ci pedał to na 100 % chodzi o to co napisałem. Popuścisz i zobaczysz że będzie dobrze. Pedał na pewno spadnie bliżej podłogi ale potem bedziesz mógł to doregulować na szczękach, zbliżysz je do bębnów i hamulce wrócą :)
Powodzenia i pozdrawiam.
ODPOWIEDZ