Lada...
Lada...
Mam problem z lada samara. Jak stoje nia w korku, to sie gotuje - ze zbiorniczka wyrownawczego wydobywa sie plyn i para... Gdy jade, to temperatura jest w normie, jak jade bardzo szybko to mam 60 stopni na wskazniku. Cos jest mocno nie tak. Co to moze byc? Ktos mial cos podobnego?
Dzieki za podpowiedzi
Pozdrawiam!
Citoz
Dzieki za podpowiedzi
Pozdrawiam!
Citoz
Citoz
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
termostat albo jakas czujka od wiatraka jak jest? bo nawet nie znam tego rozwiazania, przyczyna moze byc tez sama lada samara;) .. bo nie sputnik ;]
a to bardzo szybko to ile?? bo to jakos dzwinie zeby tak niedogrzany byl silnik
a to bardzo szybko to ile?? bo to jakos dzwinie zeby tak niedogrzany byl silnik
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Czujka od wiatraka jest, wiatrak sie kreci jak trzeba.sereniarz(atom1) pisze:termostat albo jakas czujka od wiatraka jak jest? bo nawet nie znam tego rozwiazania, przyczyna moze byc tez sama lada samara;) .. bo nie sputnik ;]
a to bardzo szybko to ile?? bo to jakos dzwinie zeby tak niedogrzany byl silnik
Bardzo szybko to z duzymi przyspieszeniami i od 110 wzwyz.
A wiec stawiasz na termostat?
Pozdro!
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
hmm nie wiem - wyglada na to jakby ciagle bym zamkniety i dlatego sie szybko grzeje, ale znowu przy szybszej jezdzie ten objaw nie pasuje... i wyglada na niedogrzana
nie znam rozwiazania w ladzie ale mozesz sprobowac ja zagrzac do wlaczenia wiatraka i sprawdzic czy wszystkie przewody wodne sa gorace- jak ktorys jest zimny no to wiadomo ze termo
nie znam rozwiazania w ladzie ale mozesz sprobowac ja zagrzac do wlaczenia wiatraka i sprawdzic czy wszystkie przewody wodne sa gorace- jak ktorys jest zimny no to wiadomo ze termo
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Ja też bym odbstawiał termostat, jednak przypuszczam, że termostat się nie domyka i nie otwiera w pełni. Miałem kiedyś taki od Syreny, niby działał, ale nie w pełni. Może też być zawieszony po prostu w jednej pozycji. W korkach bez dobrego chłodzenia każdy samochód się zagrzeje. Zwróć uwagę jak długo silnik się rozgrzewa nim osiągnie normalną temepraturę, jeśli trwa to zbyt długo to termostat. Możez też od razu go wymienić jeśli masz możliwośc zrobić to tanio lub nawet bez kosztów i wtedy zobaczyć co się będzie działo.
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
To nie może być termostat. Sprawdź szczelność układu chłodzenia, czy nie ma przedmuchów do komór spalania (uszczelka głowicy). Jeżeli wiatrak włącza się normalnie, to na pewno nie termostat! Ew. chłodnica może być przytkana
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Polecam forum Lada Klub Polska:
Forum Lada Klub Polska
Stawiam na termostat, watpie w przedmuchy glowicy w Samarze, to dosc odporna kontrukcja.
PS. Jestem takze milosnikiem Syren, chociaz mam tylko Samare, stad moja odpowiedz tutaj
Z racji roku urodzenia (1974) mialem z kilkoma syrenami do czynienia
Pzdr, Hennos (Lada Klub Polska)
Forum Lada Klub Polska
Stawiam na termostat, watpie w przedmuchy glowicy w Samarze, to dosc odporna kontrukcja.
PS. Jestem takze milosnikiem Syren, chociaz mam tylko Samare, stad moja odpowiedz tutaj
Z racji roku urodzenia (1974) mialem z kilkoma syrenami do czynienia
Pzdr, Hennos (Lada Klub Polska)
Termostaty nie są najlepsze w Samarach, czesto są z nimi problemy. Usterka wygląda na typową, tj uszkodzenie termostatu. Mój np otwiera się trochę szybciej niż powinien i w zimę mam trochę za mała temperaturę, ale jeszcze w normie.
W każdym razie zapraszam na nasze forum, pomożemy! :-DDDD
(Link w moim poście wyżej).
Pzdr, Hennos (Lada Klub Polska)
W każdym razie zapraszam na nasze forum, pomożemy! :-DDDD
(Link w moim poście wyżej).
Pzdr, Hennos (Lada Klub Polska)
Faktycznie, niedoczytalem dokladnie...
Sprawdz zapłon, bez lampy stroboskopowej bedzie trudno, z powodu zaplonu elektronicznego.
(Tam jest czujnik halla w aparacie zaplonowym).
Polecam tez wymiane korka zbiornika wyrownawczego chlodnicy, te zaworki z czasem nawalaja i byc moze plyn gotuje sie w nizszej temperaturze niz powinien, gdyz cisnienie jest zbyt niskie (samara ma uklad cisnieniowy).
No i ponownie zapraszam na forum Lada klubu, ja nie mialem takich problemow, ale byc moze ktos juz to rozgryzl
Pzdr, Hennos (Lada Klub Polska)
Sprawdz zapłon, bez lampy stroboskopowej bedzie trudno, z powodu zaplonu elektronicznego.
(Tam jest czujnik halla w aparacie zaplonowym).
Polecam tez wymiane korka zbiornika wyrownawczego chlodnicy, te zaworki z czasem nawalaja i byc moze plyn gotuje sie w nizszej temperaturze niz powinien, gdyz cisnienie jest zbyt niskie (samara ma uklad cisnieniowy).
No i ponownie zapraszam na forum Lada klubu, ja nie mialem takich problemow, ale byc moze ktos juz to rozgryzl
Pzdr, Hennos (Lada Klub Polska)
Jeśli chodzi o zapłon, to dla wprawnego ucha nie stanowi problemu ustawienie zapłonu w ciągu kilku-kilkunastu sekund, a możliwe też że na aparacie zapłonowym mogą być oznaczenia ułatwiające prawidłową regulację. Jeśli nie, to po prostu pokręcając delikatnie aparatem wyczuj moment kiedy silnik pracuje możliwie najrówniej i ma najwyższe wolne obroty, wtedy zapłon powinien być względnie ok. Jeśli jest zbytnio wyprzedzony to silnik może czasem przy odpalaniu dostawać lewych obrotów, kumpel tak miał w swojej "nowej" bmce. Poza tym przy źle ustationym zapłonie samochód może kopcić a spaliny po prostu śmierdzą.
Mimo wszystko uważam, że jeśli termostat działa wadliwie, to może powodować przegrzewanie silnika jak i niedogrzanie przy dużych prędkościach. Poszukaj tematu o termostacie na tym forum Łady, być może został już tam omówiony lub też temat o podobnym niedomaganiu. Wszak my tu nie specjalizujemy się generalnie w innych maszynach poza naszymi
Mimo wszystko uważam, że jeśli termostat działa wadliwie, to może powodować przegrzewanie silnika jak i niedogrzanie przy dużych prędkościach. Poszukaj tematu o termostacie na tym forum Łady, być może został już tam omówiony lub też temat o podobnym niedomaganiu. Wszak my tu nie specjalizujemy się generalnie w innych maszynach poza naszymi
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Jestem na forum Lady od ponad 1000 dni i widze, ze termostaty w samarach lubia nawalac, podobnie jak zaworki w korku zbiornika wyrownawczego.
Termostaty lubia sie zacinac w polozeniu zamknietym, ale wtedy plyn sie zagotuje blyskawicznie.
Na aparacie sa oznaczenia, mozna ustawic zaplon na ucho, tym bardziej ze ta podzialka jest zrobiona dla benzyny chyba 86 oktanowej (norma radziecka), ja mam zaplon na skraju tej podzialki (przyspieszony, ustawiany stroboskopem).
Mozna przekrecic tez cala podstawe aparatu (oraz pompy paliwa), ale nie radze, bo po tym zazwyczaj zaczyna cieknac olej (tam jest badziewne uszczelnienie).
Pzdr, Hennos (Lada Klub Polska)
Termostaty lubia sie zacinac w polozeniu zamknietym, ale wtedy plyn sie zagotuje blyskawicznie.
Na aparacie sa oznaczenia, mozna ustawic zaplon na ucho, tym bardziej ze ta podzialka jest zrobiona dla benzyny chyba 86 oktanowej (norma radziecka), ja mam zaplon na skraju tej podzialki (przyspieszony, ustawiany stroboskopem).
Mozna przekrecic tez cala podstawe aparatu (oraz pompy paliwa), ale nie radze, bo po tym zazwyczaj zaczyna cieknac olej (tam jest badziewne uszczelnienie).
Pzdr, Hennos (Lada Klub Polska)