POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapłon Elektroniczny od Wartburga w syrenie
Autor Wiadomość
Franc Jozef 

Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: PL
Wysłany: 2020-01-06, 20:48   

brunoSS, a kupowałeś tam coś osobiście i nie przyszło, że taką opinię masz? Moi znajomi już kilka razy kupowali i zawsze dochodziło. Choć... Generalnie to i w tym kraju z reguły nic nie wskórasz, a raczej jeszcze policjant wyśmieje* bo "mała szkodliwość społeczna czynu", więc większej różnicy względem rodzimych januszy handlu / oszustwa nie widzę, a nawet Chińczycy wypadają lepiej według mnie.

*to nie wyssane z palca, a z życia, część zamówiona z olxa nie przyszła, i ze strony "stróżów prawa" olewka totalna...

Płytka z Węgier by była ok, ale by trzeba było zrobić nową obudowę i oś aparatu (do Syreny jest za duża) lub wrzucić silnik z Wartka 353.

Jak dojdzie (lub nie) to dam znać, by każdy mógł sobie wyrobić opinię na ten temat :P Tak jakby ktoś miał wątpliwości, za reklamę nikt mi nie płaci, po prostu uznałem, że 45 funtów za sztukę za chińską elektronikę to zbyt dużo, więc poszukałem tańszego rozwiązania, tzn. to samo, ale wprost od producenta, bez marży handlarza.
 
brunoSS 
SS


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 157
Skąd: polska
Wysłany: 2020-01-06, 20:58   

Tak, mam zle doswiadczenie z ta witryna. Wprawdzie kupowalem buty czyli inny asortyment ale nie zmienia to faktu , ze oszustwo zostalo popelnione.
No wlasnie dobrze napisales , zamiast rzezbic wstaw silnik z warba I masz problem z glowy pod wieloma wzgledami. Ale to inny temat.
 
RADEK1985 
Wiecej Czadu


Dołączył: 20 Mar 2019
Posty: 128
Skąd: OSTROŁĘKA
Wysłany: 2020-01-08, 08:21   

ja tam robie zapłon w syrenie ale silnik wartburga ogolnie jest lepiej dopracowany i ma wiecej koni silnik syreny jest zrobiony byle jak ale czy tan naprawde jest sens wkładać silnik od wartburga jak syrena ma hamulce z dupy tkzw ( spowalniacze)
_________________
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
 
Franc Jozef 

Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: PL
Wysłany: 2020-01-08, 10:28   

W sumie to jest dość łatwo polepszyć hamulce w Syrenie, stosując tarcze kotwiczne z Lublina 2,9t, także to nie aż taki problem - link do opisu
http://syrena.gminanekla....pic.php?t=19190

Ale co to za Syrena bez S31 pod maską i jego pięknego dźwięku :D U mnie zostaje ori silnik, tylko małe usprawnienia osprzętu (zapłon elektroniczny, zaworek iglicowy gaźnika nowszej konstrukcji (HP100 701), docisk sprzęgła od Wartka + przerobiona obudowa łożyska oporowego) i mamy bezproblemowy S31. Ewentualnie jeszcze pompka paliwa z przelewem, ale to zobaczę, czy ori szklankowa się nada do regeneracji - jeśli tak, to zostanie.

Ale OT się zrobiło :P
 
PYJTERSON 


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 497
Skąd: Georgenberg
Wysłany: 2020-01-08, 12:50   

Franc Jozef napisał/a:
W sumie to jest dość łatwo polepszyć hamulce w Syrenie, stosując tarcze kotwiczne z Lublina 2,9t, także to nie aż taki problem - link do opisu
http://syrena.gminanekla....pic.php?t=19190



Ale OT się zrobiło :P


Franc Jozef ---> hamulce na obrazku straciły skuteczność hamowania o kilka procent!
Zasięgnij informacji , dlaczego nawet w współczesnych hamulcach bębnowych z jednym cylinderkiem zawsze tylna okładzina jest krótsza?
Oraz czy masz świadomość jaki rodzaj hamulców bębnowych może mieć okładziny na szczękach pełne, a który krótkie?
Układ Simplex, Duplex, samo wzmacniający – co to znaczy i jakie są różnice?
Poczytaj zanim dalej będziesz przekazywał wiedzę, by nie wprowadzać innych w błąd.


https://autokult.pl/25928,hamulce-bebnowe-konstrukcje-zalety-i-wady-oraz-dlaczego-wciaz-sie-je-stosuje
_________________
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.p...87c4a225med.jpg
 
Franc Jozef 

Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: PL
Wysłany: 2020-01-08, 14:40   

Po krótkiej konsultacji z Pyjtersonem odpiszę i na forum, aby ustalenia były ogólnodostepne ;)

- ori Syrena to układ samowzmacniający, a Lublin to simplex - czyli w teorii Lublin jest mniej skuteczny
- istotną rzeczą jest jednak regulacja (wskazana praktyka w temacie!), zatem często źle wyregulowany ori potrafi nie być tak skuteczny, jak być powinien

I jak napisał Pyjterson -> W tym układzie z Lublina wystarczy skrócić tylne okładziny, i jest wszystko gites.

Czyli wzrośnie nam skuteczność (względem seryjnego Lublina), a jednocześnie mamy samoregulację.

Pozdro :piwo:
 
RADEK1985 
Wiecej Czadu


Dołączył: 20 Mar 2019
Posty: 128
Skąd: OSTROŁĘKA
Wysłany: 2020-01-08, 15:20   

Jezeli w syrenie sa dobrze wyregulowane heble na mimosrodach to sa ok ale ja uwazam ze na hamulce trzeba brac poprawkę co do poprawy silnika z syreny jak najbrardziej poprawic sprzeglo zalozyc elektroniczny zaplon zworek iglicowy i alternator zamiast pradnicy jesli cos zle napisałem prosze o poprawienie mnie;p

[ Dodano: 2020-01-17, 12:52 ]
Czesc wszystkim ostatnio chciałem sie przejechać syreną straciła siły paliła na 2 gary przerywacze były brudne zmotywowało mnie to na maxa zeby dokończyć zapłon i oto efekt mojej pracy zapłon ustawiony tylko ogarnać wiazkę i smigac :piwo:

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
_________________
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
 
Widelec 


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 566
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2020-01-17, 13:41   

Film prywatny, możesz go udostępnić?
 
RADEK1985 
Wiecej Czadu


Dołączył: 20 Mar 2019
Posty: 128
Skąd: OSTROŁĘKA
Wysłany: 2020-01-17, 14:43   

Oj jak bede w domu ;)

[ Dodano: 2020-01-17, 15:00 ]
https://youtu.be/N00lTaYY-d4
_________________
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1218
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2020-01-18, 08:00   

Osobiście mam zakupione 3 moduły zapłonowe digitech http://elektronika-motocyklowa.pl/klasyczne.html do układu klasycznego z płatkami.
Leżą na półce już od roku i nie ma kiedy ich zamontować 😁
Głównym powodem jest chyba fakt, że nie mam problemu z oryginalnym zapłonem.
Podejrzewam, że poważna motywacja do zamontowania ich pojawia się dopiero wówczas, gdy zapłon zacznie szwankować.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
Ostatnio zmieniony przez czeresss 2020-01-18, 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
RADEK1985 
Wiecej Czadu


Dołączył: 20 Mar 2019
Posty: 128
Skąd: OSTROŁĘKA
Wysłany: 2020-01-18, 08:21   

dokładnie miałem nowy platynki + kondensatory i zaczeło sie krzaczyć 3 przestał pracowac wyczysciłem platynki i było git ale mowie o niiee :piwo:
_________________
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
 
Gieroy 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1679
Skąd: W-wa
Wysłany: 2020-01-18, 20:05   

A możesz dać jakieś porządne zdjęcie pokazujące ten aparat zapłonowy? To video jest kiepskie i mało co widać.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Franc Jozef 

Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: PL
Wysłany: 2020-01-20, 11:07   

RADEK1985, świetnie zrobiłeś, gratuluję!

A miałem napisać, jak przesyłka z Chin dojdzie - doszła, i to nawet bardzo szybko jak na Aliexpress (3 tygodnie), i solidnie zapakowana - części były grubo zawinięte w folię bąbelkową, wrzucam zdjęcia. Przymierzałem to do aparatów Syrenowych - i jest prawie idealnie - na krzywkę aparatu starego typu z wczesnej 104 pierścień plastikowy siadł prawie idealnie (bez przeróbek), na 105kową trzeba by go było troszkę podpiłować. Jak będę miał więcej czasu, to złożę z tym aparat i podeślę zdjęcia.
 
RADEK1985 
Wiecej Czadu


Dołączył: 20 Mar 2019
Posty: 128
Skąd: OSTROŁĘKA
Wysłany: 2020-01-20, 12:14   

Czekamy na odpalenie foto zrobie jak w garazu bede Józio bedziesz miał zabawy z regulacja ale bedzie smigać daj filmika jak skończysz :>

[ Dodano: 2020-01-20, 12:15 ]
jak ogarne kable bede zapłon testował musze pare km zrobic i lampą strzelic zobaczyć czy sie nic nie rozjechało :P

[ Dodano: 2020-04-12, 13:21 ]
Hej koledzy jak tam wasze zapłony działają????? Wesołych Swiąt :)
_________________
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
 
Jędrulo 
młody syreniarz
Markiz de HY


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 201
Skąd: Strucelserwis Reguły
Wysłany: 2020-04-12, 15:07   

zapłony z digitechu są ok. fajną sprawa jest to, ze maja wersję do plusa na masie-montowałem klientowi do żuka z 80'r na prądnicy i jikovie. ssanie można wylączyć niemal od razu:) kultura pracy zdecydowanie wzrosła, lepiej tez toleruje oszczędniejszą regulację. Minusem jest troche bardziej skomplikowane podłączanie niż zapłonów przy - na masie, ale nie musimy drastycznie naruszac oryginalności pojazdu. moduły są dośc małe w porównaniu nawet do gl-100, o gl-118 czy gl-200 nie wspominając, a wiec dosć dyskretnie je można założyć.
W każdym razie żuk zaliczył bez kłopotu w zeszłym roku Złombol do Szkocji i spowrotem oraz ze 2 pomniejsze wycieczki po Polsce:)

Pod docisk wartburga nie trzeba przerabiać łozyska oporowego, jeśli jest to stara wersja docisku- z tzw. kominkiem. mam taki w syrenie od lat.

Do usprawnień mogę jeszcze dodać elektroniczny regler napięcia prądnicy Firmy APE, tez fajna sprawa.
Mozna ukryć go pod obudową oryginalnego. oto on:
https://sklep.regmot.com.pl/regulator-napiecia-pradnicy-zuk-nysa-syrena-sta,3,14356,12503
mozna tez kupić u producenta, e-sklep im nie działa, ale kupuję od nich zamawiając telefonicznie:)
http://ape.com.pl/index.php?id=4

Pompka z przelewem zwłaszcza przy amortyzowanym zaworku iglicowym nie jest konieczna.
za to zdecydowanie polecam elektryczną, niskociśnieniową do gażników, kończa sie problemy z wiecznie puszczajacymi membranami, zalewaniem 1 gara, regulacja jest stabilna( bo cisnienie jest stałe), no i osczędza sie rozrusznik, bo auta po dłuzszym postoju nie trzeba krecić, wystarczy załaczyć pompe a komora pływakowa w kilka sekund sama sie napełnia i silnik pali jak Chuck Norris- czyli z półobrotu;)
Dodatkowo skasowanie zwykłej pompy zmniejsza pojemność skrzyni korbowej 1 gara, pompka i jej kanał też maja z 50cm3, więc niemało. wszystkie cylindry mają wtedy tą samą Vps.
minus, że oryginalnosc pojazdu jest naruszona.
_________________
Mon coeur- deux temp moteur!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY