Zapłon Elektroniczny od Wartburga w syrenie

schematy
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Zapłon Elektroniczny od Wartburga w syrenie

Post autor: RADEK1985 »

Witam pytanko do znawców czy trudna jest adaptacja wspołeczesnego zapłonu od Wartrburga do syrci ? domyslam sie ze moge byc kłopoty z kołkiem czyli jego zamontowaniem
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Sam jestem ciekaw
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

wiem ze pare osob na forum adoptowało taki zapłon :) a wiec czekamy ale pisze o zpłonie wspołczesnym sprzedawanym w D.E https://www.ebay.ie/itm/Elektronische-K ... SwWnFWCtbH
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

Polecam najprostsze rozwiązanie oparte na modułach, które zmniejszają prąd na stykach i eliminują iskrzenie oraz kondesator,reszta zostaje klasycznie.
Rozwiazanie jest proste szybkie i skuteczne.

W mojej syrenie mam zamontowany 3 x moduł gl-100

Aktualnie zamienniki robi firma digitech koszt 100 pln za sztukę, można wybrać nawet biegunowość modułu, także jest opcja na zostawienie prądnicy.
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

podejdzie pod cewki od zuka
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
2TP
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2010-12-13, 22:05
Lokalizacja: 52°07'N; 17°07'E

Post autor: 2TP »

Nie wiem, jak wygląda adaptacja takiego zapłonu do Syreny, ale sam zapłon mogę szczerze polecić :) Odkąd mam taki w Wartburgu, skończyły się wszelkie problemy. Silnik wciąż pali na trzy cylindry, pracuje równo i chyba spalanie też spadło (co ciężko zweryfikować, bo przed montażem nowego zapłonu przeszedł generalny remont - więc są dodatkowe czynniki). Klasyczny zapłon oznaczał wieczne czyszczenie i wymiany przerywaczy i kondensatorów, a silnik i tak często palił na dwóch cylindrach. Może to po części wina współczesnych zamienników.
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

tu chodzi oby była jak najmniej awaryjna

[ Dodano: 2019-12-24, 21:12 ]
Kolego 2tp jak ten zaplon zachowuje sie na biegu jałowym ?
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Franc Jozef
Posty: 14
Rejestracja: 2013-03-07, 18:50
Lokalizacja: PL

Post autor: Franc Jozef »

RADEK1985, a myślałeś o zastosowaniu takich modułów zastępujących przerywacz:
https://m.pl.aliexpress.com/item/32728498807.html
(3 sztuki, a pod ten pierścień przetoczyć krzywkę). Płytki pod czujniki z ori płytek przerywaczy. Wesołych Świąt :ok3
Awatar użytkownika
2TP
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2010-12-13, 22:05
Lokalizacja: 52°07'N; 17°07'E

Post autor: 2TP »

Na biegu jałowym - hm, silnik po prostu pyrka równomiernie na trzech cylindrach i nie gubi zapłonów. W moim przypadku przygoda z tym aparatem zapłonowym polegała na zainstalowaniu, regulacji i zapomnieniu o tym, że tam jest. Od 6000 km nie mam potrzeby, by do niego zaglądać. Ale chyba jeden kolega z forum pracuje nad dużo doskonalszym aparatem zapłonowym do Syreny.
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

ja myslałem nad takimi w Polsce juz jezdzi syrena na takim zapłonie

https://www.ebay.co.uk/p/AccuSpark-Ford ... 2523914516

[ Dodano: 2019-12-24, 23:08 ]
tylko teraz mysle czy kupić zapłon od Wartburga czy kupic 3 czujniki i działać samemu :)
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Zapłon bierz. Jak ci podpasuje, to u mnie będzie następny
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

tzn narazie jeszcze mysle ktora opcje wybrać opcja o wartburga wyjdzie z przesyłką około 400zł opcje z Ebay kupic 3 moduły tez koło 500zł jeszcze porozmawiam z dwona panami co maja takie zapłony jak to sie sprawuje moj pomysł juz zapewne jes opcykany dać taki zapłon + cewka od żuczka o oznaczeniu 4220 :piwo: :piwo: czyli pod przerywacz
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Jak chcesz, mogę się dorzucić. Kupię drugi zapłon a wysyłką podzielimy się na pół. Ja choruję na coś takiego https://www.ebay.de/itm/Elektronische-K ... nav=SEARCH
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

Poczekamy jeszcze troche jak cos to ja zamowie 2szt cierpliwosci ;€a cos wymyslimy bo mam jeszcze kolege co robi zaplony tylko wiecznie nie ma czasu:/

[ Dodano: 2019-12-25, 15:20 ]
Kolega Pytrejson ma taki zaplon napisal mi ze smiga bez problemu zapytalem go czy ciezko go zaadoptowac do syreny napisa ze ciezko hmm a kolego 2tp ty masz taki zaplon z tego linku czy masz ten stary z centralka ?
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Gadałem z Pjitersonem. U niego zapłon pasował plug and play, bo on ma silnik watrburga
ODPOWIEDZ