Pierwszy samochód

Wszystko to co nie pasuje do pozostałych działów
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

No tak, faktycznie, masz rację przepraszam. :oops:
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

No własnie, o maluchu zapomniałem. Gdy w 98 kupowałem swój pierwszy samochód, to też rozważałem między maluchem a trabantem. Wygrał maluch - nowocześniejszy, ekonomiczniejszy, łatwiejszy dostep do nowych części. Używanych części do trabantów było wtedy sporo. Sam kiedyś ścigałem się od granicy (oczywiście ja maluchem wygrałem) z Niemcami o ciemnej karnacji, którzy prawdopodobnie wieźli trabanta do PL na sprzedaż. Remont polegający na wymianie całego samochodu był w latach 90-tych bardzo popularny.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

przemocha - też bym widział dla Ciebie na początek Malucha !- Dasz radę - na bank ! :ok3 A jakbyś wyszperał pierwszą wersję - to dopiero było by coś - choc ich mało już ! :majk
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Yanosik pisze:Bez szczególnej podniety na Ładę. Miałem kilka lat. Wiadomo, lepsza od fiaciora czy poldka (kupili licencję na nowszego Fiata, niż FSO) ale też "ruda tańczy jak szalona" - zwłaszcza na podwoziu (podłużnice, progi, mocowania tylnych drążków, kolumny kierowniczej). Silnik trwały i dość ekonomiczny (przy ekonomicznej jeździe). Najlepszy 1300 na pasku.
Każdy samochód ma swoje bolączki.
Za Ładą przemawia argument, że posiada większość zalet dużego Fiata/Poloneza [prosta konstrukcja kopułka/mechaniczna pompa/gaźnik do nauki mechaniki] a jednocześnie jest pozbawiona większości ich wad. Lepsze przyspieszenie, mniejsze spalanie, jakość wykonania. Odporność na korozję też jest jednak trochę lepsza. Bardzo często są przy tym od dużych Fiatów tańsze, ponieważ sprzedawane nie przez handlarzy a przez dziadków.
Tego typu proste, "analogowe" wozy niestety już się kończą a niedobitki są okrzykiwane ZABYDKAMI dla konesera. To ostatnia szansa, żeby jeszcze coś wyrwać w normalnych pieniądzach. Teraz nawet traktor wszystko musi mieć na elektronice...
Przy opisywanych na początku założeniach prawie nie ma alternatywy. Polonezy i Fiaty to będą albo totalne trupy poklejone na piankę albo rzekome larytasy PRL od Mirków nie warte swojej ceny.

Suchy miał w sumie dobry pomysł z maluchem FL - one właśnie się kończą w rękach emerytów bojących się jeździć m.in. ze względu na słaby wzrok. Samochód prosty jak konstrukcja cepa a przy tym wszystko łącznie z silnikiem jest małe - prawie, ze motorowe, w razie potrzeby można zanieść do mieszkania albo do piwnicy a cały samochód z pomocą kolegi przewrócić na bok i się grzebać przy podwoziu. Części jeszcze są dostępne, chociaż niestety coraz częściej w cenach handlarskich. EL-a bym sobie odpuścił. Były pokrywane wodnorozcieńczalnym lakierem i gniły szybciej od poprzednich wersji a przy tym jakiś ten samochód plastikowy i nijaki, nie ma już większości typowo maluchowych smaczków.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

przemocha - a jeszcze mi sie przypomina ! Pogadaj z Kierownikiem - on ma właśnie pierwszą wersje ! Może coś Ci podpowie !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Poza tym, że części do FL jeszcze są w normalnych cenach i tym, że można go samemu przekręcić na bok to nie potrzeba specjlanego garażu.
https://img2.demotywatoryfb.pl//uploads ... yx_600.jpg
Obrazek
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
DizzyX
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-17, 16:10
Lokalizacja: Końskie

Post autor: DizzyX »

Ładny FL jest na sprzedaż, nie trzeba w nim grzebać, sprzedaje Jareg z rezerwy216p

https://www.olx.pl/oferta/fiat-126p-fl- ... a;promoted
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

My tak wszyscy debatujemy jaki to by samochód wdusić dla przemochy ! Ostateczna decyzja i tak należeć bedzie do niego ! Narazie sie nie odzywa i ciężko myśli ! Zatem zobaczymy ! :szampan
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Tylko po co kupować drogiego bez dziur skoro można kupić połowę taniej, a za resztą spawarkę która już zostanie? :-p A poważniej to oferta godna uwagi, ale nie za tę cenę.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

suchy, Dobrze kalkulujesz ! :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

SyrHarMer pisze:My tak wszyscy debatujemy jaki to by samochód wdusić dla przemochy ! Ostateczna decyzja i tak należeć bedzie do niego ! Narazie sie nie odzywa i ciężko myśli ! Zatem zobaczymy ! :szampan
Przypomina mi się dyskusja kiedy x lat temu miałem na oku Cinquecento i pytałem się Forumowiczów o ich opinię nt. tych samochodów :)
I tak razem przebrnęliśmy m.in. przez BMW, Escorta, Mondeło, Maruti, Fiestę, Punto a skończyliśmy chyba na Cherokee w gazie i normie spalania dla Żuka :devil3

Osobiście jestem zdania, że i takie dyskusje [w stylu starego Złomnika] są potrzebne tylko trzeba mieć otwarty umysł - niech każdy się wypowie - byle w kulturalny sposób, żadnej opcji nie można z góry przekreślać.
Może akurat zainspiruje to kogoś do podjęcia pewnej decyzji, której wcześniej nawet nie brał pod uwagę a tu nagle zapali się światełko jak u pomysłowego Dobromira? :ok3

Patrzymy a tu Przemocha zajeżdża Yugo Koral, Zastavą 1100 albo Kadetem D...

Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

Przyjacielu, POLSKI FIAT 125p 1300 taki z początku lat 70-tych, z metalowym grillem i biegami przy kierownicy.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Ale nie powiedział, że ma 20 tys na ten cel. :fire
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
przemocha
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 550
Rejestracja: 2014-09-07, 12:27
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: przemocha »

20 tys raczej nie ale cos koło 5-6k, wszystko zalezy ile sie uzbiera po 18stce i po 2 miesiacach ciezkiej pracy fizycznej :lol:

Myślałem o maluchu, ale eleganty mi sie nie podobają a starsze modele wdłg. mnie nie są tyle warte na ile ceni je rynek, wkoncu to tylko male pierdziele, bardziej zabawka niz auto wdłg mnie :grinser

[ Dodano: 2019-12-04, 19:55 ]
Nic o 125p nie pisałem a o łade moze byc ciezko w moim rejonie

[ Dodano: 2019-12-04, 19:57 ]
Żuki, nyski i tarpany odpadają no chyba ze zaloze firme budowlaną to co innego. Warszawa nie, bo za bezczeszczenie takiego zabytku, Jezusek by mnie ukarał
Na piechotę szybciej.
~Przeciętny człowiek o Syrenie

Jedyne co spalił Jawką to duże ilości paliwa :D
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

przemocha pisze: bardziej zabawka niz auto wdłg mnie :grinser
Oczywiście nie będę Cię przekonywał, ale wg mnie to właśnie w 126p jest najlepsze. Że daje masę zabawy, np jest zwrotny jak hulajnoga. Wszystkie części do niego są małe leciutkie łatwo wymienialne i jeszcze tanie. Weźmy np ceny opon do Malucha a opon do normalnego auta. 8)
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
ODPOWIEDZ