Aerodynamika Bosto

Wszystko to co nie pasuje do pozostałych działów
ODPOWIEDZ
Sosik
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 53
Rejestracja: 2011-02-03, 13:41
Lokalizacja: Częstochowa

Aerodynamika Bosto

Post autor: Sosik »

Witam!
Jeden ze studentów (od dziś już absolwent) Fizyki Technicznej na Politechnice Częstochowskiej, Pan Mateusz, popełnił niewielki tunel aerodynamiczny umożliwiający obserwację zaburzeń przepływu powietrza wokół różnych obiektów. No i nie mogłem się powstrzymać :P
Przepraszam za jakość zdjęć - nic lepszego nie miałem pod ręką.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Supermen
-#Junior
-#Junior
Posty: 173
Rejestracja: 2007-11-15, 08:15
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Supermen »

Ciekawe jak by było bez koła na dachu :D
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Już się bałem, że jakiś nawiedzony nowy Syreniarz zaczął się rozwodzić jak uczynić Bostonkę aerodynamiczną. Żeby oszczędzić litr paliwa na 100 km, co robiąc hobbystycznie kilka tys rocznie uczyni go miliarderem! :devil3 Ale na szczęście temat nie dewastujący psychiki , a wręcz ciekawy.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Chętnie zobaczył bym inne wersje nadwoziowe w takim tunelu.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Ale co z tych zdjęć wynika? Bosto ma aerodynamikę czy jej nie ma? :grinser
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Wydaje mi się, że Bosto miało by dobra aerodynamikę jakby połaczyć tkzw. "owiewką" - górną krawędż dachu (przy szybie przedniej) z górna krawędzią górnego dachu ---nad kołem zapasowym ! :devil3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Gieroy pisze:Bosto ma aerodynamikę czy jej nie ma?
Oczywiście, że ma. Jakby zamiast tego modelu położyć cegłę, to też by miała aerodynamikę :)
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

do tego pewnie bardzo zbliżoną :-))
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Sosik
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 53
Rejestracja: 2011-02-03, 13:41
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Sosik »

Ja tak w ramach żartu :P Ale skoro już pytacie, to na zdjęciach może słabo widać - lepiej w realu - ale największe wiry tworzą się tuż nad kołem zapasowym (bez niego pewnie byłoby jeszcze gorzej) i oczywiście za budą. Poza tym tragedii nie ma. Bardzo odkrywcze to rzecz jasna nie jest, ale jeśli można sobie poeksperymentować, to czemu nie? :grinser Sam eksperyment, jak słusznie zauważyliście, większego sensu nie ma, bo tak z grubsza przeliczając skalę taki przepływ powietrza byłby w okolicy prędkości maksymalnej tegoż pojazdu. Ale i tak jak będę miał okazję powrzucam tam pozostałe budy (łącznie ze sportem), popatrzę co wyjdzie i podzielę się wynikami. Oczywiście ten tunel nie pozwala na obliczenia jakichkolwiek współczynników, chodzi raczej o obserwację na poziomie jakościowym a nie ilościowym.
OLO
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-17, 22:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Największe podciśnienie robi się za tylną ścianą. Cośtakiego wręcz zasysa samochód od tyłu. Zaokrąglanie krawędzi bocznych nie wchodzi w grą, ale można zapakować na dach jakąś owiewkę kierującą powietrze z płaszczyzny dachu w dół na tylną ścianę.
Swojądrogą owiewka nad kabinę też nie jest głupia. Coś jak w polonezach truckach.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

:D i bardzo dobrze że jako syreniarze badamy wszystko co sie tylko da :)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
ODPOWIEDZ