POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Remont 104 1972 rok ( Dla niektórych odbudowa...)
Autor Wiadomość
Babcia 
stare maszyny


Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 91
Skąd: Czerwonak
Wysłany: 2019-04-12, 22:55   

Ja robię w oryginale więc będą pół fartuchy i wzmocnienia, też kupiłem wszystko w stanie rozłożonym a właściwie można powiedzieć w stanie rozkładu...niestety...ale im trudniej tym większa satysfakcja :ok3

[ Dodano: 2019-06-11, 00:55 ]
Pierwsze gumy foteli już dorobione...resor tylny wyczyszczony i wyklepany...jeszcze przedni i będę składał na gotowo z miedzianymi przekładkami

[ Dodano: 2019-06-16, 14:29 ]
Resory przygotowane...
_________________
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
 
SyrHarMer 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 1499
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2019-06-16, 15:50   

Babcia, To jest taśma "Denso" i na to folia stretch ?
_________________
Roman

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH SYRENA 100, 101, 102

w wersji elektronicznej na płycie CD

Wydanie I stan na lipiec 1959r 338 str cena 25 zł
Wydanie II stan na styczeń 1962r 180 str cena 25 zł

Info mail: roman.bloszyk@gmail.com
 
Babcia 
stare maszyny


Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 91
Skąd: Czerwonak
Wysłany: 2019-06-20, 18:50   

To nie taśma jak piszesz ,,Denso" tylko mocny materiał pocięty w pasy , zawinięty na resor i zabezpieczony dratwą. w takiej postaci resor zostanie założony do auta ...a stretch jest tylko chwilowo jako zabezpieczenie przed kurzem i brudem ponieważ jak przypuszczam montaż resorów nastąpi najwcześniej za rok lub dwa więc szkoda żeby to co już gotowe gdzieś się walało i niszczyło....Nie po to się,, produkuję" wkładam miedziane przekładki i staram się robić wszystko w oryginale żeby później profanować to co zrobiłem jakąś folią :>
_________________
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
 
SyrHarMer 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 1499
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2019-06-20, 19:29   

Babcia, Ok ! Ok ! Nie neguję tego jak i czym zrobiłeś, - aczkolwiek taśma "denso" jest sprawdzona, elastyczna, natłuszczona, (zabezpiecza przed wodą i wilgocią, nie trzyma wody) - a o to tu najbardziej chodzi ! :ok3
_________________
Roman

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH SYRENA 100, 101, 102

w wersji elektronicznej na płycie CD

Wydanie I stan na lipiec 1959r 338 str cena 25 zł
Wydanie II stan na styczeń 1962r 180 str cena 25 zł

Info mail: roman.bloszyk@gmail.com
 
Babcia 
stare maszyny


Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 91
Skąd: Czerwonak
Wysłany: 2019-06-20, 23:32   

Myślę że materiał jaki zastosowałem spełni swoje zadanie a ilość smaru grafitowego zagwarantuje brak dostępu wody i wilgoci do piór resoru...jeśli coś będzie nie tak to poprawię. Teraz pracuję nad drążkami stabilizacyjnymi ( bo gwinty zżarte przez rdzę tak że gwinty bardzo kiepskie i trzeba je wymienić ) i wahaczami...i tu niespodzianka mnie spotkała... (choć miałem syrenę o tym nie wiedziałem ) gwinty na drążkach nietypowe ...ale spokojnie wszystko w oryginale będzie tylko kwestia czasu.
_________________
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1860
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2019-06-21, 08:42   

Drążki stablilizacyjne to wnioskuję, że chodzi Ci o drążki prowadzące tylną oś. One jeśli dobrze pamiętam mają skok x1 czyli drobnozwojowy. Jako doświadczony w tym temacie pozwolę sobie doradzić. Nie baw się w regenerację starych tylko albo dorób u tokarza a odpowiedni pręt kupisz na składzie stalowym. Albo są w internecie dostępne ze współczesnej produkcji. Choć osobiście te nie bardzo mi się podobają, dlatego ja zdecydowałem się na dorobienie samemu. Jeśli chodzi o gumy i miski montowane na tych drążkach prowadzących to idealnie pasują z łączników stabilizatora przedniego z żuka. Są bez problemu dostępne w przystępnej cenie na alle... . Ewentualnie jeśli miseczki masz zdrowe to proponuję zaglądnąć do lokalnego poliurecianarza i zakupić poduszki z jakiejś terenówki. Nie pamiętam już dobrze ale chyba z Pajero poduszki między ramą a karoserią idealnie pasowały i w moim przypadku kosztowały po 3zł/szt. Moim zdaniem są nawet lepsze niż oryginały albo żukowskie bo mają delikatne wypustki które idealnie stabilizują się w otworach w tylnej osi i ramy.

Oba zastosowane przeze mnie rozwiązania znajdziesz u mnie w temacie odbudowy syreny.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
Babcia 
stare maszyny


Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 91
Skąd: Czerwonak
Wysłany: 2019-06-23, 20:28   

Jeśli chodzi o drążki stabilizujące tylną oś to sprawa nie jest taka prosta jak Ci się zdaje.... oczywiście gwint ...x1 tylko nie wiem czy wiesz że to jest M 11x 1... :F ale to nie problem bo mam już załatwioną narzynkę ( ogromnym cudem bo raczej rzecz nie do dostania na rynku) i za kilka dni drążki będą jak nowe. Miski są w miarę zdrowe tylko gumy muszę kupić nowe a między ramę i karoserię będę dorabiał sam , efekt pokarzę za jakiś czas.
_________________
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1860
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2019-06-24, 11:15   

Ja z narzynką nie miałem problemu bo mnie całe drążki dorabiał zaprzyjaźniony tokarz. A nakrętki wszystkie były dobre więc tu nie miałem problemu.

[ Dodano: 2019-06-24, 11:18 ]
A z narzynką jak patrzę to też nie ma większego problemu. I nawet nie jest zaporowo droga.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
syreniarz1992 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 2565
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-24, 11:32   

ten gwint jest absolutnie bez sensu w tym miejscu. Spokojnie można dać m12x 1.25 albo 1.50. U mnie się na luźno zmieściło. Dużo łatwiejsze odkręcanie, brak konieczności szukania narzynek z kosmosu, nakrętki w każdym sklepie. U mnie zarówno rama, oś, talerzyki przyjęły ten rozmiar bez problemu. Czy mam wyrobione dziury ciężko mi powiedzieć.
 
 
Babcia 
stare maszyny


Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 91
Skąd: Czerwonak
Wysłany: 2019-06-25, 15:36   

Faktycznie SUPER.DAWID narzynki idzie dostać....ja oparłem się na sugestiach ze sklepu ze śrubami gdzie zasugerowano mi że to był gwint tylko w Syrenie i raczej nigdzie nie dostanę takiej narzynki ale kupiłem za 5 zł na targowisku staroci w starej rzeźni na Garbarach w Poznaniu a od jutra zajmie się końcówkami tokarz....a później ja.

[ Dodano: 2019-06-25, 15:53 ]
Jeśli chodzi o zmiany gwintów to coś takiego nie wchodzi w grę...tylko w oryginale...było M11x1 i będzie M11x1 może i trudniej ale tak ma być...
_________________
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
 
Tomasz 
inż. A.Talar



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 2293
Skąd: Bełdów
Wysłany: 2019-06-25, 16:46   

Kurde, ludzie... Przecież drążki idzie kupić chociażby od motonita.
_________________
"Lecz we mnie zostało coś z tamtych lat..."

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0

https://www.facebook.com/frontcarsyrena90
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1860
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2019-06-25, 20:01   

Tylko Tomku jest jeden mały szkopuł. Jakość wykonania. O ile drążków "motonity" nie widziałem i na temat ich jakości nie będę się wypowiadał. O tyle jak ja potrzebowałem drążki to wszystkie dostępne wtedy na rynku były tak marnej jakości, że odechciewało się nawet na to patrzyć. A jak już było coś w co warto było by zainwestować to zostawało odrzucone z racji ceny.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
Babcia 
stare maszyny


Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 91
Skąd: Czerwonak
Wysłany: 2019-06-25, 22:13   

Podejrzewam że ,,te dobre drążki" to nowy wyrób bo oryginalne używki na pewno gwinty mają słabe po tylu latach dlatego dorobię gwintowane końcówki i wstawię je w moje drążki oczywiście z gwintem M11x1... :lol:
_________________
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
 
sereniarz(atom1) 
blue & white top



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Lip 2005
Posty: 2429
Skąd: z Podlasia
Wysłany: 2019-06-25, 22:29   

niby jak je wstawisz bedziesz spawal :D ? ciezko juz zrobic to z jednolitego materialu ?
_________________
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.u...ratorzy1jb5.jpg
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1860
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2019-06-26, 11:33   

Jestem prawie pewny że fabrycznie były drążki spawane. A konkretniej gwinty były wspawywane. I wydaje mi się, że środkowy element to była rurka.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY