Remont 104 1972 rok ( Dla niektórych odbudowa...)

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Ja robię w oryginale więc będą pół fartuchy i wzmocnienia, też kupiłem wszystko w stanie rozłożonym a właściwie można powiedzieć w stanie rozkładu...niestety...ale im trudniej tym większa satysfakcja :ok3

[ Dodano: 2019-06-11, 00:55 ]
Pierwsze gumy foteli już dorobione...resor tylny wyczyszczony i wyklepany...jeszcze przedni i będę składał na gotowo z miedzianymi przekładkami

[ Dodano: 2019-06-16, 14:29 ]
Resory przygotowane...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Babcia, To jest taśma "Denso" i na to folia stretch ?
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

To nie taśma jak piszesz ,,Denso" tylko mocny materiał pocięty w pasy , zawinięty na resor i zabezpieczony dratwą. w takiej postaci resor zostanie założony do auta ...a stretch jest tylko chwilowo jako zabezpieczenie przed kurzem i brudem ponieważ jak przypuszczam montaż resorów nastąpi najwcześniej za rok lub dwa więc szkoda żeby to co już gotowe gdzieś się walało i niszczyło....Nie po to się,, produkuję" wkładam miedziane przekładki i staram się robić wszystko w oryginale żeby później profanować to co zrobiłem jakąś folią :>
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Babcia, Ok ! Ok ! Nie neguję tego jak i czym zrobiłeś, - aczkolwiek taśma "denso" jest sprawdzona, elastyczna, natłuszczona, (zabezpiecza przed wodą i wilgocią, nie trzyma wody) - a o to tu najbardziej chodzi ! :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Myślę że materiał jaki zastosowałem spełni swoje zadanie a ilość smaru grafitowego zagwarantuje brak dostępu wody i wilgoci do piór resoru...jeśli coś będzie nie tak to poprawię. Teraz pracuję nad drążkami stabilizacyjnymi ( bo gwinty zżarte przez rdzę tak że gwinty bardzo kiepskie i trzeba je wymienić ) i wahaczami...i tu niespodzianka mnie spotkała... (choć miałem syrenę o tym nie wiedziałem ) gwinty na drążkach nietypowe ...ale spokojnie wszystko w oryginale będzie tylko kwestia czasu.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Drążki stablilizacyjne to wnioskuję, że chodzi Ci o drążki prowadzące tylną oś. One jeśli dobrze pamiętam mają skok x1 czyli drobnozwojowy. Jako doświadczony w tym temacie pozwolę sobie doradzić. Nie baw się w regenerację starych tylko albo dorób u tokarza a odpowiedni pręt kupisz na składzie stalowym. Albo są w internecie dostępne ze współczesnej produkcji. Choć osobiście te nie bardzo mi się podobają, dlatego ja zdecydowałem się na dorobienie samemu. Jeśli chodzi o gumy i miski montowane na tych drążkach prowadzących to idealnie pasują z łączników stabilizatora przedniego z żuka. Są bez problemu dostępne w przystępnej cenie na alle... . Ewentualnie jeśli miseczki masz zdrowe to proponuję zaglądnąć do lokalnego poliurecianarza i zakupić poduszki z jakiejś terenówki. Nie pamiętam już dobrze ale chyba z Pajero poduszki między ramą a karoserią idealnie pasowały i w moim przypadku kosztowały po 3zł/szt. Moim zdaniem są nawet lepsze niż oryginały albo żukowskie bo mają delikatne wypustki które idealnie stabilizują się w otworach w tylnej osi i ramy.

Oba zastosowane przeze mnie rozwiązania znajdziesz u mnie w temacie odbudowy syreny.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Jeśli chodzi o drążki stabilizujące tylną oś to sprawa nie jest taka prosta jak Ci się zdaje.... oczywiście gwint ...x1 tylko nie wiem czy wiesz że to jest M 11x 1... :F ale to nie problem bo mam już załatwioną narzynkę ( ogromnym cudem bo raczej rzecz nie do dostania na rynku) i za kilka dni drążki będą jak nowe. Miski są w miarę zdrowe tylko gumy muszę kupić nowe a między ramę i karoserię będę dorabiał sam , efekt pokarzę za jakiś czas.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Ja z narzynką nie miałem problemu bo mnie całe drążki dorabiał zaprzyjaźniony tokarz. A nakrętki wszystkie były dobre więc tu nie miałem problemu.

[ Dodano: 2019-06-24, 11:18 ]
A z narzynką jak patrzę to też nie ma większego problemu. I nawet nie jest zaporowo droga.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

ten gwint jest absolutnie bez sensu w tym miejscu. Spokojnie można dać m12x 1.25 albo 1.50. U mnie się na luźno zmieściło. Dużo łatwiejsze odkręcanie, brak konieczności szukania narzynek z kosmosu, nakrętki w każdym sklepie. U mnie zarówno rama, oś, talerzyki przyjęły ten rozmiar bez problemu. Czy mam wyrobione dziury ciężko mi powiedzieć.
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Faktycznie SUPER.DAWID narzynki idzie dostać....ja oparłem się na sugestiach ze sklepu ze śrubami gdzie zasugerowano mi że to był gwint tylko w Syrenie i raczej nigdzie nie dostanę takiej narzynki ale kupiłem za 5 zł na targowisku staroci w starej rzeźni na Garbarach w Poznaniu a od jutra zajmie się końcówkami tokarz....a później ja.

[ Dodano: 2019-06-25, 15:53 ]
Jeśli chodzi o zmiany gwintów to coś takiego nie wchodzi w grę...tylko w oryginale...było M11x1 i będzie M11x1 może i trudniej ale tak ma być...
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Kurde, ludzie... Przecież drążki idzie kupić chociażby od motonita.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Tylko Tomku jest jeden mały szkopuł. Jakość wykonania. O ile drążków "motonity" nie widziałem i na temat ich jakości nie będę się wypowiadał. O tyle jak ja potrzebowałem drążki to wszystkie dostępne wtedy na rynku były tak marnej jakości, że odechciewało się nawet na to patrzyć. A jak już było coś w co warto było by zainwestować to zostawało odrzucone z racji ceny.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Podejrzewam że ,,te dobre drążki" to nowy wyrób bo oryginalne używki na pewno gwinty mają słabe po tylu latach dlatego dorobię gwintowane końcówki i wstawię je w moje drążki oczywiście z gwintem M11x1... :lol:
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

niby jak je wstawisz bedziesz spawal :D? ciezko juz zrobic to z jednolitego materialu ?
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Jestem prawie pewny że fabrycznie były drążki spawane. A konkretniej gwinty były wspawywane. I wydaje mi się, że środkowy element to była rurka.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
ODPOWIEDZ