POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Uwaga Zabawa! Z wiedzy o częściach Syrenkowych.
Autor Wiadomość
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1595
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-12-19, 17:06   

Babciu - wypiłeś w nadmiarze piwa jak składałeś zawieszenie.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Kangur 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 301
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-12-19, 17:42   

Usztywnił coś za bardzo.. jak nic :P
_________________
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
 
kombi 
TERAZ CIAPEK 330


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Szczecin Dabie :]
Wysłany: 2018-12-19, 17:44   

babunia pokaż resor ,pewnie dołożyłeś pióra albo habrowanie nie poszło jak trzeba
_________________
kombi
 
Babcia 
stare maszyny


Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 63
Skąd: Czerwonak
Wysłany: 2018-12-19, 23:59   

I Kangur ma rację i Kombi tylko Kombi trochę lepiej sprecyzował :piwo: Sprawa miała się tak...ze względu że resory miały już trochę latek pracy stwierdziłem że trzeba je wyklepać żeby znów posłużyły jakiś czas w końcu auto miało mi służyć ładne parę lat. Oczywiście zgodnie ze sztuką wyrysowałem promienie poszczególnych piór i ładnie wyklepałem ...ale jak to bywa stwierdziłem że są stare więc mogą być już osłabione więc może by tak podklepać je trochę mocniej niż oryginalnie ...no i na moje nieszczęście podklepałem. Efekt był taki że już przy wkładaniu resora w ramę był kłopot bo był mocno wygięty ale tu nie zapaliła się czerwona lampka w głowie, przecież to nie problem zawsze znajdzie się sposób żeby go jakoś wsunąć. No i wsunąłem... Efekt był taki że nawet po postawieniu na koła prawie się nie ugiął a w tej sytuacji półoś była bardzo mocno ustawiona pod kątem w stosunku do krzyżaka i stąd wzięły się wibracje na kierownicy. Po odklepaniu resora do właściwych promieni problem zniknął ( na zawsze) i mogłem delektować się jazdą moim wyremontowanym wozem...
_________________
Junak M1o Syrena 104
 
Rafał12345 

Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: dziki zachód
Wysłany: 2019-02-05, 15:01   

Do czego to?

https://imgur.com/a/Nd2PnSz
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4086
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2019-02-05, 15:03   

Powiedział bym Żuk
_________________
motomania na luzie
 
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7024
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2019-02-10, 01:16   

to na bank nie mogą byc wycieraczki :D
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
Kangur 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 301
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-04-10, 22:45   

..odbudowany z pieczołowitą starannością, zakuwany, końcowy wieszak tłumika, ten z pierwszych modeli Syren 8)
Oczywiście starannością o oryginalność, jednak z wyjątkiem drobnego szczegółu :>

https://images89.fotosik.pl/159/ab04ec872e03e370.jpg

Ktoś? coś?

:wink:
_________________
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
 
Babcia 
stare maszyny


Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 63
Skąd: Czerwonak
Wysłany: 2019-04-11, 21:45   

Zbrojona lewa guma ?
_________________
Junak M1o Syrena 104
 
Kangur 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 301
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-04-14, 00:28   

Nieee, za trudne widać :wink:
Chodzi o to, że Syrenę odbudowuję całkowicie na oryginał, do ostatniej śrubki..
Nie ma mowy aby choć jedna śrubka, nakrętka M8 była na klucz 13mm na przykład, co widać także na załączonym zdjęciu (klucze 12 i 14mm).
Niestety nie zgadza się gwint na tych śrubkach łączących wieszak tłumika do budy- wiem, wiem, jak tylko zdobędę właściwe M8 x 1mm to zaraz wymieniam , bo ta świadomość tego typu nieprawidłowości psuje mi humor :x
Do ostatniej śrubki..
:P
_________________
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4490
Skąd: PRL
Wysłany: 2019-04-14, 09:13   

Kangur napisał/a:
Nie ma mowy aby choć jedna śrubka, nakrętka M8 była na klucz 13mm na przykład, co widać także na załączonym zdjęciu (klucze 12 i 14mm).

No to kurde panie gratuluję wytrwałości i cierpliwości, bo to prawie jak modelarz galeonów w butelkach - wszystko dokładnie, precyzyjnie, pensetą :) :piwo:

P.S. Zawsze to mnie zastanawiało co było powodem przejścia mniej więcej w latach 70/80 z powszechnego stosowania śrub i nakrętek 14 na 13-ki?
Mam nawet klucze płaskie - te stare czarne PRL-owskie zwykle są 14/17 a nowsze już zwykle 13/17. Ktoś? Coś?
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
radekk 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 717
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-14, 10:37   

Skopiowali Fiata, i tyle.
_________________
Z idiotą nie dyskutuj. Wpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a nastepnie pokona doświadczeniem
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4086
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2019-04-14, 12:41   

Nie tylko Fiata. Tak było w całej Europie 😈
_________________
motomania na luzie
 
 
radekk 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 717
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-17, 22:03   

Tyle tylko, że nie byliśmy w Europie, ale kupiliśmy licencję Fiata.
Teraz chyba powinniśmy wrócić do owej czternastki...
_________________
Z idiotą nie dyskutuj. Wpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a nastepnie pokona doświadczeniem
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY