Uwaga Zabawa! Z wiedzy o częściach Syrenkowych.

Wszystko to co nie pasuje do pozostałych działów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Babciu - wypiłeś w nadmiarze piwa jak składałeś zawieszenie.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

Usztywnił coś za bardzo.. jak nic :P
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

babunia pokaż resor ,pewnie dołożyłeś pióra albo habrowanie nie poszło jak trzeba
kombi
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

I Kangur ma rację i Kombi tylko Kombi trochę lepiej sprecyzował :piwo: Sprawa miała się tak...ze względu że resory miały już trochę latek pracy stwierdziłem że trzeba je wyklepać żeby znów posłużyły jakiś czas w końcu auto miało mi służyć ładne parę lat. Oczywiście zgodnie ze sztuką wyrysowałem promienie poszczególnych piór i ładnie wyklepałem ...ale jak to bywa stwierdziłem że są stare więc mogą być już osłabione więc może by tak podklepać je trochę mocniej niż oryginalnie ...no i na moje nieszczęście podklepałem. Efekt był taki że już przy wkładaniu resora w ramę był kłopot bo był mocno wygięty ale tu nie zapaliła się czerwona lampka w głowie, przecież to nie problem zawsze znajdzie się sposób żeby go jakoś wsunąć. No i wsunąłem... Efekt był taki że nawet po postawieniu na koła prawie się nie ugiął a w tej sytuacji półoś była bardzo mocno ustawiona pod kątem w stosunku do krzyżaka i stąd wzięły się wibracje na kierownicy. Po odklepaniu resora do właściwych promieni problem zniknął ( na zawsze) i mogłem delektować się jazdą moim wyremontowanym wozem...
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Rafał12345
Posty: 2
Rejestracja: 2017-07-27, 17:09
Lokalizacja: dziki zachód

Post autor: Rafał12345 »

Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Powiedział bym Żuk
motomania na luzie
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

to na bank nie mogą byc wycieraczki :D
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

..odbudowany z pieczołowitą starannością, zakuwany, końcowy wieszak tłumika, ten z pierwszych modeli Syren 8)
Oczywiście starannością o oryginalność, jednak z wyjątkiem drobnego szczegółu :>

https://images89.fotosik.pl/159/ab04ec872e03e370.jpg

Ktoś? coś?

:wink:
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Zbrojona lewa guma ?
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

Nieee, za trudne widać :wink:
Chodzi o to, że Syrenę odbudowuję całkowicie na oryginał, do ostatniej śrubki..
Nie ma mowy aby choć jedna śrubka, nakrętka M8 była na klucz 13mm na przykład, co widać także na załączonym zdjęciu (klucze 12 i 14mm).
Niestety nie zgadza się gwint na tych śrubkach łączących wieszak tłumika do budy- wiem, wiem, jak tylko zdobędę właściwe M8 x 1mm to zaraz wymieniam , bo ta świadomość tego typu nieprawidłowości psuje mi humor :x
Do ostatniej śrubki..
:P
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Kangur pisze:Nie ma mowy aby choć jedna śrubka, nakrętka M8 była na klucz 13mm na przykład, co widać także na załączonym zdjęciu (klucze 12 i 14mm).
No to kurde panie gratuluję wytrwałości i cierpliwości, bo to prawie jak modelarz galeonów w butelkach - wszystko dokładnie, precyzyjnie, pensetą :) :piwo:

P.S. Zawsze to mnie zastanawiało co było powodem przejścia mniej więcej w latach 70/80 z powszechnego stosowania śrub i nakrętek 14 na 13-ki?
Mam nawet klucze płaskie - te stare czarne PRL-owskie zwykle są 14/17 a nowsze już zwykle 13/17. Ktoś? Coś?
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

Skopiowali Fiata, i tyle.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Nie tylko Fiata. Tak było w całej Europie 😈
motomania na luzie
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

Tyle tylko, że nie byliśmy w Europie, ale kupiliśmy licencję Fiata.
Teraz chyba powinniśmy wrócić do owej czternastki...
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

wieszak tłumika
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
ODPOWIEDZ