POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).
Autor Wiadomość
PYJTERSON 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 443
Skąd: Georgenberg
Wysłany: 2018-11-07, 00:36   

czeresss napisał/a:
Wróćmy do problemu z silnikiem.

Zająłem się dziś zapłonem. Poprawiłem przerwy na przerywaczach.
Wyprzedzenie jest książkowe 4mm.
Silnik odpala idealnie. Bardzo dobrze trzyma obroty, ale po większym dodaniu gazu zaczyna się kichanie i strzelanie w gaźnik.
Włożyłem inne świece - bez zmian.
Zjawisko zaczęło się nasilać, bo nie mogę rozpędzić auta na 3 do 50 km/h. Zaczyna strzelać, kichać.

Problem jest palący, bo w niedziele chciałem wziąć udział w małej imprezie.


kondensator lub kondensatory sprawdź masę kondensatorów, a szczególnie tą blaszkę między nimi
_________________
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.p...87c4a225med.jpg
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 994
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-11-07, 07:16   

Babcia napisał/a:
Jeśli strzela w gaźnik to ewidentnie wskazuje na zapłon, sprawdziłbym jeszcze raz aparat zapłonowy. Cewki i świece raczej nie, przy ich uszkodzeniu będą inne objawy typu słaby lub nierówna praca silnika .


No właśnie od tego zacząłem.
Platynki są nowe i były regulowane tylko raz do tej pory. Zapłon był ustawiony idealnie.
Oczywiście spodziewałem się, że ponownie trzeba będzie zrobić regulację, bo świeże platynki mają powierzchnie ślizgowe młoteczków niezbyt równe i stykają się z krzywką nie całą swoją powierzchnia, ale np. 1/3.
Tak jak się spodziewałem ślizgi się dotarły, co się z tym wiąże przerwa zmniejszyła się do 0,2 mm w wyniku czego zapłon pojawiał się na 2 mm przed GMP. Wyregulowałem przerwy zgodnie z książką (0,3 wchodzi luźno, 0,5 z oporem) i zapłon wrócił idealnie na 4 mm przed GMP.


PYJTERSON napisał/a:
kondensator lub kondensatory sprawdź masę kondensatorów, a szczególnie tą blaszkę między nimi


Sprawdzę. Chociaż obudowa aparatu byla piaskowana i szkiełkowana wiec jest idealnie czysta.
Natomiast nie mam żadnej blaszki między kondensatorami.
Założyłem stare kondensatory. Ona są na tyle duże, że raczej nie zmieściłaby się między nimi blaszka. No ale są stare i może kończą żywot. Podobnie cewki mam state, ale wątpię żeby to były cewki, bo na wolnych obrotach też powinny być problemy.
Co jeszcze mi się ciśnie na myśl - mam fajki proste w obudowie bladzanej. Ktoś mi wspominał, że te fajki nie są zbyt dobre i "lubią" padać. Może przy wyższych obrotach pojawia się przebicie na masę?
Nie wydaje mi się aby mógł to być problem z zasilaniem. Bak wewnątrz został wyczyszczony poprzez zalanie kwasem a później odpoeiedniź farbą do wnętrz zbiorników. Układ jest nowy (rurka miedziana fi8). Przy zbiorniku jest filtr, drugi w pompie. Gaźnik jest po regeneracji. Filtr powietrza nowy. Auto przejechało dopiero 500 km po suchych i czystych drogach, wiec nic się nie powinno zabrudzić.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
PYJTERSON 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 443
Skąd: Georgenberg
Wysłany: 2018-11-07, 09:30   

czeresss napisał/a:



PYJTERSON napisał/a:
kondensator lub kondensatory sprawdź masę kondensatorów, a szczególnie tą blaszkę między nimi


Sprawdzę. Chociaż obudowa aparatu byla piaskowana i szkiełkowana wiec jest idealnie czysta.
Natomiast nie mam żadnej blaszki między kondensatorami.


to jest przyczyna kichania i strzelania oraz wypalania styków
patrz obrazek

jak to będziesz składał posmaruj blaszkę i kondensatory smarem grafitowanym dla dobrego styku i ochroną przed korozją
_________________
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.p...87c4a225med.jpg
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 994
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-11-07, 12:36   

PYJTERSON trafnie zdiagnizował problem. :ok3
Przeoczyłem ten mały szczegół z blaszką unieruchamiającą kondensatory.

[ Dodano: 2018-11-07, 20:07 ]
Oprócz sprawy z kondensatorów fajki też są do wymiany, bo wywalają iskra na obudowę.

Jakie fajki polecacie?
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 3979
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-11-07, 20:53   

Ja kupuję na oldtimerbazarze dedykowane do ruskich bokserów 😎
Wyglądają jak z epoki . Masywny plastik
I działają :smiech
_________________
motomania na luzie
  
 
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1754
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2018-11-08, 06:33   

Co do kondensatorów polecam dedykowane do simsona. Parametrami mieszczą się w tych podanych przez Glinkę. Natomiast nie mają na końcu kabelka tylko gwint z nakrętką co dla mnie było korzystne. Średnicą są minimalnie luźniejsze od fabrycznych.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 994
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-11-08, 16:30   

Reasumując - kondensatory zablokowane i zabezpieczone smarem miedzianym. Przerwy na przerywaczach wyregulowane. Zaplonystawiony. Fajki wymienione (narazie na NGK). Silnik ładnie pracuje.


Jeszcze jedna istotna kwestia. Jestem przygotowany na świętowanie 11 XI
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 3979
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-11-08, 16:35   

Jestem ZA 😎
_________________
motomania na luzie
 
 
Gieroy 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1560
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-11-08, 17:42   

Też jestem ZA a nawet PRZECIW (jak mawiał pewien noblista)
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 994
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-11-08, 19:47   

Chyba nieco za wcześnie ucieszyłem się z rozwiązania problemów.
Właśnie zrobiłem około 10 kilometrową jazdę testową. Wnioski następujące - niby jest ok, ale jeszcze momentami czuję wypadanie zapłonu.
Spojrzałem na aparat zapłonowy i widzę, że platynki 3 cylindra mocno iskrzą nawet na wolnych obrotach, czyli trzeba będzie wymienić kondensator.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY