kondensator lub kondensatory sprawdź masę kondensatorów, a szczególnie tą blaszkę między nimiczeresss pisze:Wróćmy do problemu z silnikiem.
Zająłem się dziś zapłonem. Poprawiłem przerwy na przerywaczach.
Wyprzedzenie jest książkowe 4mm.
Silnik odpala idealnie. Bardzo dobrze trzyma obroty, ale po większym dodaniu gazu zaczyna się kichanie i strzelanie w gaźnik.
Włożyłem inne świece - bez zmian.
Zjawisko zaczęło się nasilać, bo nie mogę rozpędzić auta na 3 do 50 km/h. Zaczyna strzelać, kichać.
Problem jest palący, bo w niedziele chciałem wziąć udział w małej imprezie.
Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
No właśnie od tego zacząłem.Babcia pisze:Jeśli strzela w gaźnik to ewidentnie wskazuje na zapłon, sprawdziłbym jeszcze raz aparat zapłonowy. Cewki i świece raczej nie, przy ich uszkodzeniu będą inne objawy typu słaby lub nierówna praca silnika .
Platynki są nowe i były regulowane tylko raz do tej pory. Zapłon był ustawiony idealnie.
Oczywiście spodziewałem się, że ponownie trzeba będzie zrobić regulację, bo świeże platynki mają powierzchnie ślizgowe młoteczków niezbyt równe i stykają się z krzywką nie całą swoją powierzchnia, ale np. 1/3.
Tak jak się spodziewałem ślizgi się dotarły, co się z tym wiąże przerwa zmniejszyła się do 0,2 mm w wyniku czego zapłon pojawiał się na 2 mm przed GMP. Wyregulowałem przerwy zgodnie z książką (0,3 wchodzi luźno, 0,5 z oporem) i zapłon wrócił idealnie na 4 mm przed GMP.
Sprawdzę. Chociaż obudowa aparatu byla piaskowana i szkiełkowana wiec jest idealnie czysta.PYJTERSON pisze:kondensator lub kondensatory sprawdź masę kondensatorów, a szczególnie tą blaszkę między nimi
Natomiast nie mam żadnej blaszki między kondensatorami.
Założyłem stare kondensatory. Ona są na tyle duże, że raczej nie zmieściłaby się między nimi blaszka. No ale są stare i może kończą żywot. Podobnie cewki mam state, ale wątpię żeby to były cewki, bo na wolnych obrotach też powinny być problemy.
Co jeszcze mi się ciśnie na myśl - mam fajki proste w obudowie bladzanej. Ktoś mi wspominał, że te fajki nie są zbyt dobre i "lubią" padać. Może przy wyższych obrotach pojawia się przebicie na masę?
Nie wydaje mi się aby mógł to być problem z zasilaniem. Bak wewnątrz został wyczyszczony poprzez zalanie kwasem a później odpoeiedniź farbą do wnętrz zbiorników. Układ jest nowy (rurka miedziana fi8). Przy zbiorniku jest filtr, drugi w pompie. Gaźnik jest po regeneracji. Filtr powietrza nowy. Auto przejechało dopiero 500 km po suchych i czystych drogach, wiec nic się nie powinno zabrudzić.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
to jest przyczyna kichania i strzelania oraz wypalania stykówczeresss pisze:
Sprawdzę. Chociaż obudowa aparatu byla piaskowana i szkiełkowana wiec jest idealnie czysta.PYJTERSON pisze:kondensator lub kondensatory sprawdź masę kondensatorów, a szczególnie tą blaszkę między nimi
Natomiast nie mam żadnej blaszki między kondensatorami.
patrz obrazek
jak to będziesz składał posmaruj blaszkę i kondensatory smarem grafitowanym dla dobrego styku i ochroną przed korozją
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
PYJTERSON trafnie zdiagnizował problem.
Przeoczyłem ten mały szczegół z blaszką unieruchamiającą kondensatory.
[ Dodano: 2018-11-07, 20:07 ]
Oprócz sprawy z kondensatorów fajki też są do wymiany, bo wywalają iskra na obudowę.
Jakie fajki polecacie?
Przeoczyłem ten mały szczegół z blaszką unieruchamiającą kondensatory.
[ Dodano: 2018-11-07, 20:07 ]
Oprócz sprawy z kondensatorów fajki też są do wymiany, bo wywalają iskra na obudowę.
Jakie fajki polecacie?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Co do kondensatorów polecam dedykowane do simsona. Parametrami mieszczą się w tych podanych przez Glinkę. Natomiast nie mają na końcu kabelka tylko gwint z nakrętką co dla mnie było korzystne. Średnicą są minimalnie luźniejsze od fabrycznych.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Reasumując - kondensatory zablokowane i zabezpieczone smarem miedzianym. Przerwy na przerywaczach wyregulowane. Zaplonystawiony. Fajki wymienione (narazie na NGK). Silnik ładnie pracuje.
Jeszcze jedna istotna kwestia. Jestem przygotowany na świętowanie 11 XI
Jeszcze jedna istotna kwestia. Jestem przygotowany na świętowanie 11 XI
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Chyba nieco za wcześnie ucieszyłem się z rozwiązania problemów.
Właśnie zrobiłem około 10 kilometrową jazdę testową. Wnioski następujące - niby jest ok, ale jeszcze momentami czuję wypadanie zapłonu.
Spojrzałem na aparat zapłonowy i widzę, że platynki 3 cylindra mocno iskrzą nawet na wolnych obrotach, czyli trzeba będzie wymienić kondensator.
[ Dodano: 2018-12-02, 12:13 ]
Posprawdzałem co było możliwe, wymieniałem, zakładałem itd.
A tu psikus taki, że nie dokręciłem śrubek na cewkach (gdy zmieniałem podłączenia)
Mam jeszcze jedną rzecz do poprawienia.
Gdy jest dobrze zagrzany silnik po wyłączeniu i ponownym starcie bardzo ładnie odpala, ale już po kilkudziedięciominutowym postoju długo muszę trzymać na rozruszniku.
Podejrzewam poziom paliwa w komorze pływakowej.
Ps. Ostatnie dwa tygodnie doprowadzałem do stanu fabrycznej użyteczności (po kapitulacjach kilku różnej maści mecherów) taki oto pojazd rocznik '59.
[ Dodano: 2018-12-06, 18:47 ]
Moją też wstawiłem w konkury.
https://klassikauto.pl/klasyk-roku/
Właśnie zrobiłem około 10 kilometrową jazdę testową. Wnioski następujące - niby jest ok, ale jeszcze momentami czuję wypadanie zapłonu.
Spojrzałem na aparat zapłonowy i widzę, że platynki 3 cylindra mocno iskrzą nawet na wolnych obrotach, czyli trzeba będzie wymienić kondensator.
[ Dodano: 2018-12-02, 12:13 ]
Posprawdzałem co było możliwe, wymieniałem, zakładałem itd.
A tu psikus taki, że nie dokręciłem śrubek na cewkach (gdy zmieniałem podłączenia)
Mam jeszcze jedną rzecz do poprawienia.
Gdy jest dobrze zagrzany silnik po wyłączeniu i ponownym starcie bardzo ładnie odpala, ale już po kilkudziedięciominutowym postoju długo muszę trzymać na rozruszniku.
Podejrzewam poziom paliwa w komorze pływakowej.
Ps. Ostatnie dwa tygodnie doprowadzałem do stanu fabrycznej użyteczności (po kapitulacjach kilku różnej maści mecherów) taki oto pojazd rocznik '59.
[ Dodano: 2018-12-06, 18:47 ]
Moją też wstawiłem w konkury.
https://klassikauto.pl/klasyk-roku/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
czeresss, Punkt odemnie !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Co to tylko SyrHarMer wspomógł głosem?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Reszta śpi !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice