Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).
SyrHarMer zacząłbyś w końcu robotę ze swoją, bo ciągle obiecujesz, części zbierasz a robota stoi.
To dopiero będzie wyzwanie.
To dopiero będzie wyzwanie.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Robota na razie u mnie stanęła bo tak jak pisałem jestem na etapie organizacyjnym wiec czytam...i tak trochę jak z mojego punktu wygląda odrestaurowywanie...uważam że jeśli ktoś wkłada mnóstwo pieniędzy i czasu w swoją pracę to chyba nie po to żeby później wkładać do syreny alternator żeby było lepsze ładowanie...nie po to się męczy tyle miesięcy-lat żeby później zakładać do 104-ki dwu stopniową pompę hamulcową itd. Dla mnie właśnie te rzeczy dodają uroku a swoją drogą taką 104-ką jeździłem na końcu lat 80-tych i uważam że porządnie zrobione auto nie jest wcale tak awaryjne jak czasem na forum czytam. Ale jest też trochę racji w tym że każdy ma prawo decydować o szczegółach przy swoim aucie w zależności jak je będzie wykorzystywał ...sam też swojego Junaka pomalowałem na czerwony metalik bo taki mi się podobał (mechanicznie jest oryginalny) ale moją syrenę będę starał się zrobić w miarę możliwości łącznie z kolorem w oryginale.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
mój mail: panbabcia@o2.pl
Roman.. chyba nie chcesz mi wmówić, że w rzeczonych katalogach, które powielasz i chyba? legalnie? rozprowadzasz za pieniążki są wszystkie śruby tak rozpisane jak prawiszSyrHarMer pisze: (..) wyszczególnione są dokładnie jakie śruby- średnica, gwint, długość, jakie nakrętki, jakie podkładki itp, itd ..
Założę się że nie..
Babcia: Tak trzymaj
Aaaaa, święte słowa czeresss'a Ja byłem u SyrHarMer'a końcem czerwca, obiecywał że wkrótce koniec remontu ma i rusza z kopyta ze Syrenką.. To jak? drgnęło coś?
Może choć filmik/zdjęcia zapodaj, skoro tak nagabujesz na moje..
(bo chyba nie zapodałeś dokładnie.,)
Ostatnio zmieniony 2018-11-05, 08:59 przez Kangur, łącznie zmieniany 1 raz.
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
za każdym razem jak czytam ten temat to z zapartym tchem
mimo iż zwolennikiem nieoryginalnych malowań nie jestem... miej to gdzieś, to twoje jest fajne i ciesz sie a pseudoznafcóf którzy powiedzą że fabryka tak wypuszczaa bo łon wi bo swagier sunsiada miał 102 .... wkręcaj że to tylko wersje exportowe takie były
mimo iż zwolennikiem nieoryginalnych malowań nie jestem... miej to gdzieś, to twoje jest fajne i ciesz sie a pseudoznafcóf którzy powiedzą że fabryka tak wypuszczaa bo łon wi bo swagier sunsiada miał 102 .... wkręcaj że to tylko wersje exportowe takie były
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Kangur, Są wszystkie śruby rozpisane jak prawię !
czeresss, Spoko - na wszystko przyjdzie czas !
czeresss, Spoko - na wszystko przyjdzie czas !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Halo halo Ty to byś chciał mieć jabłko i zjeść jabłko..motonita pisze: (..) mimo iż zwolennikiem nieoryginalnych malowań nie jestem...
A tak się nie da. Jak nie jesteś zwolennikiem, to znaczy że jesteś przeciwnikiem, nie wkręcaj chłopaka więc na minę..
.. źle prawisz Romanie Nie wolno tak kłamać w żywe oczySyrHarMer pisze: ..Są wszystkie śruby rozpisane jak prawię !
Dopiero co chciałem skręcić nadwozie do ramy- "..a sprawdzę sobie jaka długość tych śrub M12 była przewidziana fabrycznie"- myślę. I co widzę? Nie ma.
Dobrze że nie kupiłem tego od Ciebie, Ty miałbyś pięć dych na plusie w cenie dyskietki za złotek, a ja dalej bym nie wiedział, czym skręcić.. No no..
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
No więc tak - spokojnie !!! Kangur - można wyczuć u Ciebie nutkę złośliwości i ironii !
W katalogach nie przewidzieli, że ktoś będzie ściągał nadwozie z ramy i nie zrobili tych elementów we wzajemnym zestawieniu co je trzyma !!! No - nie moja wina, - ja mówię o poszczególnych podzespołach i ich kompletności i tu PODTRZYMUJĘ CO NAPISAŁEM WCZEŚNIEJ !
Może napisz co jeszcze wyłapałeś jako braki katalogowe - wprowadzimy poprawki !
W śledzeniu katalogów mamy obydwaj doświadczenie, - tylko nie pisz, że kłamię, dorabiam na katalogach, lub tu cię mam itp, itd
Takie rzeczy zostaw dla Siebie, bo to już jest nie ładnie i nie fair !
Mimo wszystko, nie obraziłem się na Ciebie ! Piszesz, że kastę z ramą skręcałeś śrubami fi 12, a u mnie były fi 16 z drobnymi gwintami w trzech długościach gwintu 30, 35, i 40, łeb śruby 17, na końcu gwintu przewiercona na zawleczkę. Nakrętki koronkowe 19 i podkładki grub. 3mm, o średnicy zewnętrznej 28, jak też 34mm
W katalogach nie przewidzieli, że ktoś będzie ściągał nadwozie z ramy i nie zrobili tych elementów we wzajemnym zestawieniu co je trzyma !!! No - nie moja wina, - ja mówię o poszczególnych podzespołach i ich kompletności i tu PODTRZYMUJĘ CO NAPISAŁEM WCZEŚNIEJ !
Może napisz co jeszcze wyłapałeś jako braki katalogowe - wprowadzimy poprawki !
W śledzeniu katalogów mamy obydwaj doświadczenie, - tylko nie pisz, że kłamię, dorabiam na katalogach, lub tu cię mam itp, itd
Takie rzeczy zostaw dla Siebie, bo to już jest nie ładnie i nie fair !
Mimo wszystko, nie obraziłem się na Ciebie ! Piszesz, że kastę z ramą skręcałeś śrubami fi 12, a u mnie były fi 16 z drobnymi gwintami w trzech długościach gwintu 30, 35, i 40, łeb śruby 17, na końcu gwintu przewiercona na zawleczkę. Nakrętki koronkowe 19 i podkładki grub. 3mm, o średnicy zewnętrznej 28, jak też 34mm
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Dobra. To teraz słuchajcie (a raczej czytajcie).
Syrenka ładnie jeździ. Narazie zrobiłem niespełna 500 km , więc jeszcze trochę docierania przede mną.
Żona zabrała dziś pupowóz, wiec Syrenkę odpaliłem i pojechaliśmy (ja i Syrenka ). Gdy już była dobrze zagrzana postanowiłem ją na krótką chwilę nieco pociągnąć na obroty. Co się okazuje rozkręca się ładnie, ale w pewnym momencie zaczyna kichać i wpadać w "dziury".
Przyczyna??
Zapłon do poprawienia? Cewki?
Dopiero dziś to zauważyłem, bo jak wspomniałem ciągle jest na dotarciu, więc jeżdżę spokojnie w przedziale 50-80 km/h i przy tych prędkościach (bez przyciągania obrótów na poszczególnych biegach) bardzo ładnie i równo pracuje.
Syrenka ładnie jeździ. Narazie zrobiłem niespełna 500 km , więc jeszcze trochę docierania przede mną.
Żona zabrała dziś pupowóz, wiec Syrenkę odpaliłem i pojechaliśmy (ja i Syrenka ). Gdy już była dobrze zagrzana postanowiłem ją na krótką chwilę nieco pociągnąć na obroty. Co się okazuje rozkręca się ładnie, ale w pewnym momencie zaczyna kichać i wpadać w "dziury".
Przyczyna??
Zapłon do poprawienia? Cewki?
Dopiero dziś to zauważyłem, bo jak wspomniałem ciągle jest na dotarciu, więc jeżdżę spokojnie w przedziale 50-80 km/h i przy tych prędkościach (bez przyciągania obrótów na poszczególnych biegach) bardzo ładnie i równo pracuje.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Ja raczej sprawdził bym układ paliwowy, przy takim przeciąganiu następuje gwałtowny wzrost zużycia paliwa więc może poziom paliwa w komorze pływakowej ewentualnie pompa paliwa.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
mój mail: panbabcia@o2.pl
Nieee no ja chyba pęknęSyrHarMer pisze: (..) W katalogach nie przewidzieli, że ktoś będzie ściągał nadwozie z ramy
Czysta fantazja...
Popatrz: w Biuletynie Informacyjnym Samochodu Syrena nr. 6 (z dnia 31.12.1969) co stoi napisane?
https://images91.fotosik.pl/69/50c6bae85a3f77d3.jpg
Zatem. Jeśli by nie przewidzieli, to w katalogu nadwozia jako pozycji by nie było
Zastanawiające jest, jak łatwo tworzysz teorie Roman A gdzie odpowiedzialność za słowo? Toż forum to też (nieraz) źródło informacji dla pokoleń..
Ech, z tymi śrubami to mogłem się założyć choć o flaszkę miksolu.. Byłby dla setki na dobry początek na gwiazdkę
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Wróćmy do problemu z silnikiem.
Zająłem się dziś zapłonem. Poprawiłem przerwy na przerywaczach.
Wyprzedzenie jest książkowe 4mm.
Silnik odpala idealnie. Bardzo dobrze trzyma obroty, ale po większym dodaniu gazu zaczyna się kichanie i strzelanie w gaźnik.
Włożyłem inne świece - bez zmian.
Zjawisko zaczęło się nasilać, bo nie mogę rozpędzić auta na 3 do 50 km/h. Zaczyna strzelać, kichać.
Problem jest palący, bo w niedziele chciałem wziąć udział w małej imprezie.
Zająłem się dziś zapłonem. Poprawiłem przerwy na przerywaczach.
Wyprzedzenie jest książkowe 4mm.
Silnik odpala idealnie. Bardzo dobrze trzyma obroty, ale po większym dodaniu gazu zaczyna się kichanie i strzelanie w gaźnik.
Włożyłem inne świece - bez zmian.
Zjawisko zaczęło się nasilać, bo nie mogę rozpędzić auta na 3 do 50 km/h. Zaczyna strzelać, kichać.
Problem jest palący, bo w niedziele chciałem wziąć udział w małej imprezie.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4298
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Jeśli strzela w gaźnik to ewidentnie wskazuje na zapłon, sprawdziłbym jeszcze raz aparat zapłonowy. Cewki i świece raczej nie, przy ich uszkodzeniu będą inne objawy typu słaby lub nierówna praca silnika .
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
mój mail: panbabcia@o2.pl