SYRENA 104 z 1966r

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Przednie słupki :/ jest przy czym usiąść i podumać.
Dawid, a jak stoisz z blacharskimi gotowcami (drzwi, błotniki, klapa, maska)?

[ Dodano: 2018-08-05, 06:00 ]
Dawid - ostatni Twój wpis z 19 II.
Co się dzieje? Jakieś trudności?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Oj nie było mnie w tym temacie ponad pół roku. No bo nic wielkiego też się nie działo. Nie ma sensu chwalić się każdym pociągnięciem szlifierki bo i chyba nie o to chodzi.

Przez ten czas prace przy syrenie stały a syrena zarastała kurzem i narzędziami potrzebnymi do innych robót. Na szczęście powód był nie mniej ważny, gdyż remontowałem dwie skrzynie biegów do syreny. Jedna pozwoli wskrzesić z popiołów R20, druga skrzynia zapewni spokój uszom właścicielowi 105. Dodatkowo pożeraczem czasu był samochód używany do jazdy na co dzień. Wymagał interwencji blacharsko lakierniczej w rejonie obu progów i jednego przedniego błotnika. A z racji, że nie lubię robić czegoś po łebkach to czasu ubywało a robota powoli szła do przodu. A syrena stała nie ruszana.

W końcu z początkiem września nadszedł upragniony moment gdy po odkopywałem się z zaległymi robotami. Pozamykałem wiele spraw i... Tak jak czeresss pisze ponownie usiadłem i zadumałem nad przednim słupkiem. Niby nie wiele się zmieniło ale wymagało to kilku popołudni wolnego czasu. Pewnie wielu powie przecież to tylko wyciąć kawałek blachy ale nie u mnie. U mnie każdy ruch musi być jak w szachach. Przemyślany, przeanalizowany żeby zminimalizować ryzyko niepowodzenia. Dobra kończę powoli kwitując to jednym zdaniem.

Dla wielu tak niewiele, dla nielicznych bardzo wiele.

Obrazek Obrazek


Śpieszę czeresss z odpowiedzią. Klapa przednia jest w stanie idealnym od 1966r. Klapa tylna jest nowa niby taka sama jak w tej oryginalnej z 1966 ale wymaga przespawania kwadratu o bokach 15x15cm wtedy będzie idealnie, ponieważ klapa w syrenie z 1966 była minimalnie inna niż w późniejszych syrenach. Drzwi są w stanie do uratowania. Tradycyjnie spodem jest korozja w niektórych miejscach przeżarte na wylot. Jednak drzwi trzymają kształt i jest z czego wziąć wymiary.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

No - to będzie w końcu co czytać - trzymamy kciuki ! :majk
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

SUPER.DAWID pisze:Niby nie wiele się zmieniło ale wymagało to kilku popołudni wolnego czasu. Pewnie wielu powie przecież to tylko wyciąć kawałek blachy ale nie u mnie. U mnie każdy ruch musi być jak w szachach. Przemyślany, przeanalizowany żeby zminimalizować ryzyko niepowodzenia. Dobra kończę powoli kwitując to jednym zdaniem.

Dla wielu tak niewiele, dla nielicznych bardzo wiele.
Normalnie nie chcę by to pedalsko zabrzmiało ale I love You ! ! :npowiem :smiech :ok3 :piwo: :piwo: :piwo:
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Nie jeden fachura chwyciłby za szlifierke i uchlastał wszystko jak leci, a potem płacz "co do czego łapać".
Ważne, że do przodu. :ok3
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Tomku - ja już na tyle Cię znam, że nie zabrzmiało to pedalsko.

Znowu była mała przerwa. W prawdzie tylko w temacie ale nie w pracach. Wycinanek ciąg dalszy.

Na początek słupek powycinany wydawało by się do maksimum.

Obrazek


Po piaskowaniu i malowaniu podkładem epoksdowym. Zabezpieczenie antykorozyjne musi być możliwie jak najlepsze.

ObrazekObrazek


Tak mnie poniosło, że chciałem wypiaskować słupek od środka. Stworzyłem urządzenie. Testy trwały dwa dni. Efekt mnie nie zadowolił jednak ujawnił kolejne małe dziurki. Odkrycie lakieru na zewnątrz nie poprawiło sytuacji. Zapadła decyzja o kolejnym cięciu.

Obrazek


Gdy zobaczyłem, ze pozostałości słupka są wiotkie jak po podaniu pawulonu, kolejna myślenica, nieprzespana noc, analizy wszystkich "za" i "przeciw" oraz szacowanie sił. Zapadła decyzja powinienem dać rady. AMPUTACJA !!!

Obrazek


Na koniec dniówki stoję z tatą. Podziwiamy wykonaną pracę. Tzn kto podziwia, to podziwia (tata), ja już myślę co dalej, jaki ruch wykonać następny. Tata zapodaje tekst "może założyć drzwi podnoszone do góry. Jak w lamborghini?".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Ależ Pan się tu z tym pierd...isz... :helm

Większość już by zakończyła ten remont bez takiego pierd......a :fire

Przecież Syrena jest prosta i AŻ tyle poświęcenia nie wymaga ;) :)
Wiem, bo mi o tym bardziej doświadczeni opowiedzieli :lol: :D :smiech


SUPER.DAWID :ok3
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Ja odpadłem.....
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Dawid - jutro robi badanie. Potem po blachy i śmiało mogę śmigać do Ciebie z wizytą :ok3

Ps. Używasz podkładu epoksydowego z NOVOLA? Przynajmniej tak obstawiam widząc zdjęcia.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Tomku - jak widać da się remont syreny zrobić w 3 miesiące za "czyczysta". Tylko ja się pytam co to był za remont.

Mariusz - czemu odpadłeś? Chyba nie zrozumiałem sedna wypowiedzi.

Czeresss - gratulacje bliskiego końca procesu rejestracji.
W temacie podkładu to tak jak piszesz używam podkładu epoksydowego z Novol-a. Oraz w niektórych miejscach gdzie wiem, ze jeszcze powierzchnia będzie piaskowana a potrzebuję ją zabezpieczyć to podkładu epoksydowego w aerozolu ale nie pamiętam jakiej firmy.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Ten z Novola jest naprawdę dobry. Przetestowałem różne firmy i Novol jest zdecydowanie najlepszy.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

A no tak - o Novolu już kiedyś pisałem, że jest bdb. Byłem u nich w firmie chyba z trzy razy !Firma jest w Komornikach koło Poznania ! Naprawdę profesjonaliści ! Mój cały remont opierał się będę na tej firmie !(NOVOL for classic car - kompletna antykorozyjna technologia lakiernicza do renowacji pojazdów zabytkowych) POLECAM ! :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Moim zdaniem "NOVOL for classic car" to taki chwyt marketingowy.
Preparaty z tej linii w nieznacznym stopniu różnią się składem chemicznym w porównaniu z preparatami nazwijmy to umownie "for new car", a ich cena jest sporo wyższa.
Myślę, że lepiej zaoszczedzoną różnicę w cenie wykorzystać na na inne rzeczy.
Wiadomo - każdy (no może nie każdy, ale My na pewno) pasjonat zabytkow robiąc auto dla siebie chce wszystko mieć jak najlepiej, a taka nazwa "for classic car" działa na wyobraźnię, wiec marketingowcy i spece od reklamy sprytnie to wykorzystują.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Jakości bardziej upatrywał bym w firmie niż w linii. Choć nie zawsze (przykładem na anty jakość może być FERTAN). Wracając do tematu podkładu epoksydowego. Na całe podwozie i na razie używam epoksydu z linii tzw. normalnej. Wybór na NOVOL-a padł po rozmowach z różnymi osobami i wszystkie go chwaliły. Ja puki co też jestem zadowolony i na razie nie zamierzam zmienić zdania. Drążąc dalej temat kilka osób lakierujących samochody uważa, że Novol z linii do klasyków jest jeszcze twardszy przez co trudniej jest go przetrzeć przy docieraniu szpachli. Z tego powodu w niedalekiej przyszłości jak nastąpi moment lakierowania nadwozia pierwszą warstwą po piaskowaniu zaryzykuję i zakupię podkład z linii klasycznej.

Kwestia ceny.
Novol podkład epoksydowy + utwardzacz mieszamy 1:1. Mamy go w puszkach 0,8l (oraz znalazłem 0,4l) co daje nam 1,6l za 77zł (cena z allegro) to daje nam około 50zł za 1l
Nowol podkład epoksydowy z linii do klasyków + utwardzacz mieszamy w proporcji 3:1. Mamy go w puszkach 3 i 1L co daje nam 4l finalnego produktu w cenie 318zł (cena ze strony Novol) to daje nam niespełna 80zł za 1L.

Dalsza rozmowa w temacie podkładu epoksydowego z linii do klasyków oraz nazwanego powyżej do nowych mile widziana. Chętnie wysłucham waszych spostrzeżeń i argumentów za i przeciw dla obu produktów.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Super. Dawid bo ilekroć siadam na krześle i oglądam Wasze remonty to spadam z krzesła :ok3
Robicie robote i będe się musiał mocno spinać żeby równać do poziomu jaki tu pokazaliście robiąc 104ki.

Co do wspomnianej firmy...
Też zaczynam się im przyglądać.
Fajnie by było dowiedzieć się od osób które robiły remonty testując produkty z wspomnianej lini Novola.
Napisałem do nich. Polecili środki na ramę.
Zobaczymy.
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
ODPOWIEDZ