POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem ze zdjęciem głowicy
Autor Wiadomość
R3 

Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 22
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2018-10-09, 22:54   Problem ze zdjęciem głowicy

Czołem.
Nie dam rady zerwać głowicy przez to, że posklejało mi dwie wystające szpilki z głowicą czymś przypominającym trochę kamień, raczej to nie rdza. Kąpiele w fosolu, wd 40, ropie nie pomagają.
Ktoś spotkał się z takim problemem?
Pozdrawiam.
 
Mariusz 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 2057
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 2018-10-10, 06:14   

A jakby polać płynem hamulcowym?
Da 1...
I lekko młotkiem gumowycm małym stukać?
_________________
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1762
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2018-10-10, 06:33   

W ostateczności możesz spróbować wykręcić szpilki. Choć istnieje ryzyko ich ukręcenia.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
R3 

Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 22
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2018-10-10, 13:44   

Wykręcenie szpilek bez szans, pourywają się. Spróbuje z tym płynem hamulcowym.
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1335
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2018-10-10, 16:12   

Podgrzej. Aluminium puchnie dużo bardziej niż żelastwo
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
FSMsyrena105 


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 478
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-10-10, 17:08   

Skontruj dwie nakrętki na szpilce i ruszaj prawo lewo to sie ten osad wykruszy i puści. Po leku by nie ukręcić a tylko obruszyć.
 
kapti2 
kapti2


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 1258
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-10, 20:39   

o śruby się nie martw w razie czego mam kilka kilogramów nowych z PRL.
Też kiedyś walczyłem z taką głowicą i wygrałem po kilku dniach porażka zalewałem wd i przez klapkę drewnianą po 10 strzałow niepamiętam po ilu dniach puściło.Mogłem zrobić to szybciej ale masz czas kombinuj.
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1762
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2018-10-12, 10:45   

I jak udały się? Którą metodą?
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
R3 

Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 22
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2018-11-09, 23:23   

Niestety żadne metody nie pomogły. Jestem na etapie rozwiercania szpilek.
Dam znać jaki będzie efekt.
Pozdrawiam.
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1335
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2018-11-10, 06:09   

To już możesz rozglądać się za blokiem
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1002
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-11-10, 07:08   

Czekaj czekaj.
Nie rozwiercaj szpilek do samego ich końca, ale po trochę i próbuj uderzać przed drewno w głowicę z różnych stron. W którymś momencie puści. Chodzi o to, żeby zostało trochę szpilki na wierzchu. Wtedy zakładasz na szpilkęnstatą nakrętkę np. M14. Nakrętka leży na blogu - obcinacz szpilkę równo lub (nawet lepiej) nieco ponizej nakrętki i kładziesz moocny spaw zalewając wnętrze nakrętki i w ten sposób łącząc szpilkę z nakrętką.
Nakrętkę dlatego dajesz sporo większą niż rozmiar szpilki, bo chodzi o to, aby zalać to połączenie maksymalną ilością spawu. Może być nawet "z górą" byleby nie przesadzić, bo na nakrętkę trzeba klucz założyć. Nakrętka ma być ospawana do momentu aż będzie się żarzyć. Teraz odczekujesz chwilę aż sama ostygnie - absolutnie nie studzisz, bo zahartujesz i szpilka pęknie. Nakrętka ma oddać swoją ciepłotę szpilce. Teraz bierzesz klucz oczko i delikatnie ruszasz prawo-lewo równocześnie uderzając z góry w nakrętkę niewielkim młotkiem.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
rzuwig 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 47
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2018-11-10, 11:42   

A próbowałeś nagrzać palnikiem :fire głowicę w miejscach gdzie są zapieczone szpilki? Aluminium bardzo ładnie się rozszerza pod wpływem temperatury. Może w ten sposób puści.
_________________
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
 
PYJTERSON 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 449
Skąd: Georgenberg
Wysłany: 2018-11-10, 23:49   

R3 napisał/a:
Niestety żadne metody nie pomogły. Jestem na etapie rozwiercania szpilek.
Dam znać jaki będzie efekt.
Pozdrawiam.



Jak jeszcze szpilki wystają , nad głowicę . To spróbuj metody o której wspomniał kolega Czeresss powyżej. Z tą różnicą, że się mniej napracujesz. Bez rozwiertywania. Temperatura spawania powinna zrobić robotę.

Jeszcze inny pomysł.
Jak silnik się kręci , to wkręć świece i spróbuj go odpalić , temperatura i ciśnienie samo zżuci głowicę.
_________________
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.p...87c4a225med.jpg
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1002
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-11-11, 09:24   

PYJTERSON napisał/a:
Jeszcze inny pomysł.
Jak silnik się kręci , to wkręć świece i spróbuj go odpalić , temperatura i ciśnienie samo zżuci głowicę.


Lub wyciągnąć wał z tłokami, blok dobrze podeprzeć (głowicą w dół) i wybijać głowicę uderzajać przez kołek drewniany.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
sereniarz(atom1) 
blue & white top



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Lip 2005
Posty: 2400
Skąd: z Podlasia
Wysłany: 2018-11-11, 20:19   

utopic glowice do góry nogami w nafcie, odkrecic nakretki i nie ma wacka ze nie pojdize, bez sensu zdejmowac dol i zabierac sie od dupy strony

jakbym juz mial sie poddawac to bym dorobil w miejsce swiec sruby zlaczyc i mlotkiem odsrodkowym wyciagnac glowice
_________________
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.u...ratorzy1jb5.jpg
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY