POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Korek chłodnicy
Autor Wiadomość
Gieroy 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1553
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-08-07, 05:00   Korek chłodnicy

Są teraz dostępne korki do chłodnicy z różnych sklepów/producentów ale szukam takiego z miękką sprężyną. Możecie polecić jakiś? Albo jak zrobić żeby osłabić sprężynę? Jeździłem parę ostatnich lat na rozszczelnionym układzie chłodzenia i było OK a jak tylko założyłem nowy korek to przy pierwszej wycieczce rozerwało mi gruchę (była stara, to fakt ale do tej pory dawała radę). Na moje wyczucie to sprężyna w tym nowym jest bardzo mocna - dużo za mocna ale pewnie wszystkie nowe korki są podobne. Nie chcę takiego wielkiego nadciśnienia w układzie.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
condorpapa 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 94
Skąd: mielec
Wysłany: 2018-08-07, 08:22   Re: Korek chłodnicy

Czyli chcesz rozszczelnić układ chłodzenia . A nie pomogło by usunięcie uszczelki gumowej korka?
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 3963
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-08-07, 10:23   

Ale korek ma zaworek bezpieczeństwa (zazwyczaj 😈)
Nadmierne ciśnienie powinno nim uchodzić.
_________________
motomania na luzie
 
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 937
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-08-07, 10:51   

A czemu nowy korek?
Ja zregenerowałem stary. Wypiaskowałem, oddałem do cynkowanie. Założyłem nową uszczelkę kupioną w sklepie hydraulicznym, a pod zaworem włożyłem "pierścień" zrobiony z kawałka przewodu elektrycznego miedzianego.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
Gieroy 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1553
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-08-07, 18:40   

Nieważne czy korek stary czy nowy, nie chodzi o wygląd, chcę mieć uszczelniony układ chłodzenia ale pod małym ciśnieniem. Sprężyny w korkach które mam są za silne - będą dawały duże ciśnienie. Korek od 125p wg fabryki ma dawać od 1.2 do 1.5 bara a na moją ocenę te korki współczesnej produkcji dają dużo więcej niż 1.5 Takie ciśnienie powoduje to, że stare przewody czy chłodnice nie wytrzymują, pompa więcej cieknie.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Wojt 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 02 Maj 2005
Posty: 1924
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-07, 19:29   

A gdyby rozebrać korek i skrócić nieco sprężynę? Ew. nagrzać ja i odprężyć...
_________________
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
 
SyrHarMer 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 1239
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2018-08-07, 20:21   

Wojt, O tym samym myślałem - dobry tok myślenia !
_________________
Roman

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH SYRENA 100, 101, 102

w wersji elektronicznej na płycie CD

Wydanie I stan na lipiec 1959r 338 str cena 25 zł
Wydanie II stan na styczeń 1962r 180 str cena 25 zł

Info mail: roman.bloszyk@gmail.com
 
majeniu1810 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 314
Skąd: RYBNIK
Wysłany: 2018-08-07, 21:15   

kiedyś kupiłem nowy korek piękny , lśniący z nową uszczelką i założyłem ....i prawie mi chłodnice rozerwało .... założyłem stary ,brudny z połową uszczelki i problem znikł ....
Zero problemów ..... :lol: :lol: :lol:
_________________
Syrena 105L (1977)
Komar Sztywniak (1967)
WSK Kobuz (1981)
 
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 937
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-08-07, 21:17   

To jest takie gdybanie, że ten utrzymuje tyle, a tamten tyle. Ja proponowałbym sprawdzić jakie rzeczywiście jest ciśnienie w układzie, a dopiero potem zacząć kombinacje.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
sereniarz(atom1) 
blue & white top



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Lip 2005
Posty: 2389
Skąd: z Podlasia
Wysłany: 2018-08-07, 22:28   

no trzeba rozebrac i zmienic sprezyne, nie ma duzego wyboru tych korkow, tez kiedys chcialem miec nowy..ale moment zmienilem na stary z polowa uszczelki :-)
_________________
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.u...ratorzy1jb5.jpg
 
Gieroy 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1553
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-08-08, 14:19   

czeress - a jak regenerowałeś swój korek to go rozmontowałeś? Jeśli tak, to jak go później złożyłeś? bo te korki są zakuwane na stałe.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 937
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-08-08, 18:03   

Jestem obecnie 650 km od Syreny. Gdy wrócę do domu, to pokaże mój korek.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
młody94_105l 
Maciek.L



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 540
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-09, 22:53   

Z postów userów wynika, że najlepiej sprawdzają się korki z połową uszczelki.

Czy ktoś może jeszcze wyjaśnić, czy chodzi o mniejszą, czy o większą połowę?
Sądzę, że ma to znaczenie :wink:

Ja od siebie też polecam układ otwarty, plus brak termostatu jeśli ktoś nie jeździ w zimie ;)
_________________
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
 
sereniarz(atom1) 
blue & white top



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Lip 2005
Posty: 2389
Skąd: z Podlasia
Wysłany: 2018-08-09, 23:12   

a tego akurat nie polecam, teraz moge troche zmyslac:D ale na tym nowym korku wlasnie zaczela mi sie gotowac woda typu 95, wywalilem ten korek i na starym znow stoi pieknie w pionie, zalozylem wtedy pusty termostat i mialem przed 70 wiec za malo- niedogrzany woz tez niedobrze, chybaze jezdzisz w korkach :-) )

teraz mam sprawny termostat i uszkodzony korek, woda w pionie a w korku odpalam czasem wentylator jak widze ze leci do 90
_________________
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.u...ratorzy1jb5.jpg
 
Yanosik 
ZasmarkanySzcurekBuc



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 1629
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-08-10, 00:33   

Ja u siebie dałem nowy korek, ale za radą usera o nicku taeda (znany ze specyficznych rad) podwiązałem mały korek (powrotny) drucikiem miedzianym, by nie tworzyć ciśnienia i nie męczyć półwiecznej chłodnicy.
I działało to bez zarzutu. Miało to miejsce w 103, która jak wiadomo nie ma żadnych zbędnych udziwnień typu nagrzewnica, termostat, pompa wody, zbiornik wyrównawczy/przelewowy. Bo samochód, jak mówi inny user, musi być prosty. Dodam, że on jeździ skomplikowanym Polonezem.
_________________
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY