Korek chłodnicy

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Korek chłodnicy

Post autor: Gieroy »

Są teraz dostępne korki do chłodnicy z różnych sklepów/producentów ale szukam takiego z miękką sprężyną. Możecie polecić jakiś? Albo jak zrobić żeby osłabić sprężynę? Jeździłem parę ostatnich lat na rozszczelnionym układzie chłodzenia i było OK a jak tylko założyłem nowy korek to przy pierwszej wycieczce rozerwało mi gruchę (była stara, to fakt ale do tej pory dawała radę). Na moje wyczucie to sprężyna w tym nowym jest bardzo mocna - dużo za mocna ale pewnie wszystkie nowe korki są podobne. Nie chcę takiego wielkiego nadciśnienia w układzie.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Re: Korek chłodnicy

Post autor: condorpapa »

Czyli chcesz rozszczelnić układ chłodzenia . A nie pomogło by usunięcie uszczelki gumowej korka?
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Ale korek ma zaworek bezpieczeństwa (zazwyczaj 😈)
Nadmierne ciśnienie powinno nim uchodzić.
motomania na luzie
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

A czemu nowy korek?
Ja zregenerowałem stary. Wypiaskowałem, oddałem do cynkowanie. Założyłem nową uszczelkę kupioną w sklepie hydraulicznym, a pod zaworem włożyłem "pierścień" zrobiony z kawałka przewodu elektrycznego miedzianego.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Nieważne czy korek stary czy nowy, nie chodzi o wygląd, chcę mieć uszczelniony układ chłodzenia ale pod małym ciśnieniem. Sprężyny w korkach które mam są za silne - będą dawały duże ciśnienie. Korek od 125p wg fabryki ma dawać od 1.2 do 1.5 bara a na moją ocenę te korki współczesnej produkcji dają dużo więcej niż 1.5 Takie ciśnienie powoduje to, że stare przewody czy chłodnice nie wytrzymują, pompa więcej cieknie.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

A gdyby rozebrać korek i skrócić nieco sprężynę? Ew. nagrzać ja i odprężyć...
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Wojt, O tym samym myślałem - dobry tok myślenia !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
majeniu1810
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 359
Rejestracja: 2010-11-25, 23:43
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: majeniu1810 »

kiedyś kupiłem nowy korek piękny , lśniący z nową uszczelką i założyłem ....i prawie mi chłodnice rozerwało .... założyłem stary ,brudny z połową uszczelki i problem znikł ....
Zero problemów ..... :lol: :lol: :lol:
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

To jest takie gdybanie, że ten utrzymuje tyle, a tamten tyle. Ja proponowałbym sprawdzić jakie rzeczywiście jest ciśnienie w układzie, a dopiero potem zacząć kombinacje.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

no trzeba rozebrac i zmienic sprezyne, nie ma duzego wyboru tych korkow, tez kiedys chcialem miec nowy..ale moment zmienilem na stary z polowa uszczelki :-)
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

czeress - a jak regenerowałeś swój korek to go rozmontowałeś? Jeśli tak, to jak go później złożyłeś? bo te korki są zakuwane na stałe.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Jestem obecnie 650 km od Syreny. Gdy wrócę do domu, to pokaże mój korek.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Z postów userów wynika, że najlepiej sprawdzają się korki z połową uszczelki.

Czy ktoś może jeszcze wyjaśnić, czy chodzi o mniejszą, czy o większą połowę?
Sądzę, że ma to znaczenie :wink:

Ja od siebie też polecam układ otwarty, plus brak termostatu jeśli ktoś nie jeździ w zimie ;)
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

a tego akurat nie polecam, teraz moge troche zmyslac:D ale na tym nowym korku wlasnie zaczela mi sie gotowac woda typu 95, wywalilem ten korek i na starym znow stoi pieknie w pionie, zalozylem wtedy pusty termostat i mialem przed 70 wiec za malo- niedogrzany woz tez niedobrze, chybaze jezdzisz w korkach :-))

teraz mam sprawny termostat i uszkodzony korek, woda w pionie a w korku odpalam czasem wentylator jak widze ze leci do 90
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Ja u siebie dałem nowy korek, ale za radą usera o nicku taeda (znany ze specyficznych rad) podwiązałem mały korek (powrotny) drucikiem miedzianym, by nie tworzyć ciśnienia i nie męczyć półwiecznej chłodnicy.
I działało to bez zarzutu. Miało to miejsce w 103, która jak wiadomo nie ma żadnych zbędnych udziwnień typu nagrzewnica, termostat, pompa wody, zbiornik wyrównawczy/przelewowy. Bo samochód, jak mówi inny user, musi być prosty. Dodam, że on jeździ skomplikowanym Polonezem.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
ODPOWIEDZ