Korek chłodnicy
Korek chłodnicy
Są teraz dostępne korki do chłodnicy z różnych sklepów/producentów ale szukam takiego z miękką sprężyną. Możecie polecić jakiś? Albo jak zrobić żeby osłabić sprężynę? Jeździłem parę ostatnich lat na rozszczelnionym układzie chłodzenia i było OK a jak tylko założyłem nowy korek to przy pierwszej wycieczce rozerwało mi gruchę (była stara, to fakt ale do tej pory dawała radę). Na moje wyczucie to sprężyna w tym nowym jest bardzo mocna - dużo za mocna ale pewnie wszystkie nowe korki są podobne. Nie chcę takiego wielkiego nadciśnienia w układzie.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 91
- Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
- Lokalizacja: mielec
Re: Korek chłodnicy
Czyli chcesz rozszczelnić układ chłodzenia . A nie pomogło by usunięcie uszczelki gumowej korka?
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
A czemu nowy korek?
Ja zregenerowałem stary. Wypiaskowałem, oddałem do cynkowanie. Założyłem nową uszczelkę kupioną w sklepie hydraulicznym, a pod zaworem włożyłem "pierścień" zrobiony z kawałka przewodu elektrycznego miedzianego.
Ja zregenerowałem stary. Wypiaskowałem, oddałem do cynkowanie. Założyłem nową uszczelkę kupioną w sklepie hydraulicznym, a pod zaworem włożyłem "pierścień" zrobiony z kawałka przewodu elektrycznego miedzianego.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Nieważne czy korek stary czy nowy, nie chodzi o wygląd, chcę mieć uszczelniony układ chłodzenia ale pod małym ciśnieniem. Sprężyny w korkach które mam są za silne - będą dawały duże ciśnienie. Korek od 125p wg fabryki ma dawać od 1.2 do 1.5 bara a na moją ocenę te korki współczesnej produkcji dają dużo więcej niż 1.5 Takie ciśnienie powoduje to, że stare przewody czy chłodnice nie wytrzymują, pompa więcej cieknie.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Wojt, O tym samym myślałem - dobry tok myślenia !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
-
- -#Youngtimer
- Posty: 359
- Rejestracja: 2010-11-25, 23:43
- Lokalizacja: RYBNIK
To jest takie gdybanie, że ten utrzymuje tyle, a tamten tyle. Ja proponowałbym sprawdzić jakie rzeczywiście jest ciśnienie w układzie, a dopiero potem zacząć kombinacje.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
no trzeba rozebrac i zmienic sprezyne, nie ma duzego wyboru tych korkow, tez kiedys chcialem miec nowy..ale moment zmienilem na stary z polowa uszczelki
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Jestem obecnie 650 km od Syreny. Gdy wrócę do domu, to pokaże mój korek.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- młody94_105l
- -#Youngtimer
- Posty: 547
- Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
- Lokalizacja: Kraków
Z postów userów wynika, że najlepiej sprawdzają się korki z połową uszczelki.
Czy ktoś może jeszcze wyjaśnić, czy chodzi o mniejszą, czy o większą połowę?
Sądzę, że ma to znaczenie
Ja od siebie też polecam układ otwarty, plus brak termostatu jeśli ktoś nie jeździ w zimie
Czy ktoś może jeszcze wyjaśnić, czy chodzi o mniejszą, czy o większą połowę?
Sądzę, że ma to znaczenie
Ja od siebie też polecam układ otwarty, plus brak termostatu jeśli ktoś nie jeździ w zimie
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
a tego akurat nie polecam, teraz moge troche zmyslac:D ale na tym nowym korku wlasnie zaczela mi sie gotowac woda typu 95, wywalilem ten korek i na starym znow stoi pieknie w pionie, zalozylem wtedy pusty termostat i mialem przed 70 wiec za malo- niedogrzany woz tez niedobrze, chybaze jezdzisz w korkach )
teraz mam sprawny termostat i uszkodzony korek, woda w pionie a w korku odpalam czasem wentylator jak widze ze leci do 90
teraz mam sprawny termostat i uszkodzony korek, woda w pionie a w korku odpalam czasem wentylator jak widze ze leci do 90
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Ja u siebie dałem nowy korek, ale za radą usera o nicku taeda (znany ze specyficznych rad) podwiązałem mały korek (powrotny) drucikiem miedzianym, by nie tworzyć ciśnienia i nie męczyć półwiecznej chłodnicy.
I działało to bez zarzutu. Miało to miejsce w 103, która jak wiadomo nie ma żadnych zbędnych udziwnień typu nagrzewnica, termostat, pompa wody, zbiornik wyrównawczy/przelewowy. Bo samochód, jak mówi inny user, musi być prosty. Dodam, że on jeździ skomplikowanym Polonezem.
I działało to bez zarzutu. Miało to miejsce w 103, która jak wiadomo nie ma żadnych zbędnych udziwnień typu nagrzewnica, termostat, pompa wody, zbiornik wyrównawczy/przelewowy. Bo samochód, jak mówi inny user, musi być prosty. Dodam, że on jeździ skomplikowanym Polonezem.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.